Citroën C4 Aircross - modernizace kompaktního SUV
Citroën od dubna rozšiřuje nabídku a přichází s novinkou, s níž hodlá dobýt segment, který zaznamenává rozmach. Citroën C4 Aircross se vymanil ze světa tradičních vozů 4x4 a spojil v sobě eleganci sedanů s liniemi terénního vozu.
Příď s horizontálními liniemi je na koncích zvýrazněná aerodynamickými nasávacími otvory, které podtrhující kompaktní vzhled. Dynamicky vymodelovaná kapota, rozšířené podběhy kol a zredukované převisy dveří podtrhují pocit robustnosti. Přední denní světlomety s LED diodami jsou vertikálně zabudované do aerodynamických nasávacích otvorů. Do zpětných zrcátek jsou zabudovány blikače směrových světel, zadní světla jsou opatřena světelnými lištami a do chromované lišty na zádi je zabudovaná kamera pro snadné couvání
Řidič může podle svých přání a potřeb kdykoliv manuálně pomocí ovladače umístěného za řadící pákou vybrat jeden ze tří režimů řízení: 4x4 (4WD), LOCK nebo 2WD.
Od počátku bude nabízet také vznětový motor 1.8 HDi 150 s mechanickou šestistupňovou převodovkou. Jde o jediný diesel s distribučním systémem proměnlivého časování ventilů. Díky této technologii je kompresní poměr (14:1) nejmenší ze všech dieselových motorů.
U verze s pohonem na 2 kola je v nabídce zážehový motor 1.6i 115 se dvěma vačkovými hřídeli, 16 ventily a systémem proměnlivého časování ventilů. Pro mimoevropské trhy bude k dispozici zážehový motor 2,0i 150 k ve verzi pro pohon 2WD nebo 4WD s mechanickou pětistupňovou převodovkou nebo s plynulou změnou převodového stupně CVT. Technologie Stop&Start bude nabízena u všech motorů, kromě zážehového 2.0i 150 k.
Díky kompaktní siluetě (délka 434 cm; šířka 180 cm; výška 163 cm) a průměru otáčení 10,6 m se může vůz bez problémů pohybovat v městském prostředí. Vůz, který je na úrovni sedanu vyššího segmentu, překvapí vnitřním prostorem s pěti místy a objemem zavazadlového prostoru 442 l.
Vpředu je náprava typu pseudoMcPherson, vzadu víceprvková spojená se širokým rozchodem a zkrutným stabilizátorem o průměru 18 mm. Nastavení předních a zadních pružin umožnilo snížit pohyby karoserie a současně zajistit vysokou úroveň komfortu. Ke stabilitě přispívá rozvor 267 cm, který se blíží rozvoru vozů vyšší kategorie.
Citroën C4 Aircross využívá technologie podpůrných prvků řízení jako je ESP, dále ABS, elektronický rozdělovač brzdných sil, asistent pro rozjezd do svahu a pohon na 4 kola s elektronickým ovládáním.
Přední sedadla jsou nastavitelná v mnoha směrech (výška, délka, sklon). K dispozici je elektrické ovládání a vyhřívání. Pro komfort posádky je možné zadní opěradlo nastavit do dvou různých poloh.
Vůz může být rovněž vybaven výkonným navigačním systémem GPS s dotykovým 7“ displejem. Navigační systém je spojen s barevnou kamerou pro snadné couvání.
Sériová výbava zahrnuje sedm airbagů: čelní airbag řidiče a spolujezdce, dva boční airbagy, dva hlavové vpředu a vzadu a kolenní airbag řidiče. Díky výraznému využití vysokopevnostní oceli se snížila hmotnost vozu a přitom se zvýšila jeho pevnost (14 % oceli o pevnosti 590 MPa a 5 % oceli o pevnosti 980 MPa).
Pozn: objem – cm³, výkon – kW, točivý moment – Nm, motor 2.0 je určen pro mimoevropské trhy
JL, 20.2.2012
Řidič může podle svých přání a potřeb kdykoliv manuálně pomocí ovladače umístěného za řadící pákou vybrat jeden ze tří režimů řízení: 4x4 (4WD), LOCK nebo 2WD.
Od počátku bude nabízet také vznětový motor 1.8 HDi 150 s mechanickou šestistupňovou převodovkou. Jde o jediný diesel s distribučním systémem proměnlivého časování ventilů. Díky této technologii je kompresní poměr (14:1) nejmenší ze všech dieselových motorů.
U verze s pohonem na 2 kola je v nabídce zážehový motor 1.6i 115 se dvěma vačkovými hřídeli, 16 ventily a systémem proměnlivého časování ventilů. Pro mimoevropské trhy bude k dispozici zážehový motor 2,0i 150 k ve verzi pro pohon 2WD nebo 4WD s mechanickou pětistupňovou převodovkou nebo s plynulou změnou převodového stupně CVT. Technologie Stop&Start bude nabízena u všech motorů, kromě zážehového 2.0i 150 k.
Díky kompaktní siluetě (délka 434 cm; šířka 180 cm; výška 163 cm) a průměru otáčení 10,6 m se může vůz bez problémů pohybovat v městském prostředí. Vůz, který je na úrovni sedanu vyššího segmentu, překvapí vnitřním prostorem s pěti místy a objemem zavazadlového prostoru 442 l.
Vpředu je náprava typu pseudoMcPherson, vzadu víceprvková spojená se širokým rozchodem a zkrutným stabilizátorem o průměru 18 mm. Nastavení předních a zadních pružin umožnilo snížit pohyby karoserie a současně zajistit vysokou úroveň komfortu. Ke stabilitě přispívá rozvor 267 cm, který se blíží rozvoru vozů vyšší kategorie.
Citroën C4 Aircross využívá technologie podpůrných prvků řízení jako je ESP, dále ABS, elektronický rozdělovač brzdných sil, asistent pro rozjezd do svahu a pohon na 4 kola s elektronickým ovládáním.
Přední sedadla jsou nastavitelná v mnoha směrech (výška, délka, sklon). K dispozici je elektrické ovládání a vyhřívání. Pro komfort posádky je možné zadní opěradlo nastavit do dvou různých poloh.
Vůz může být rovněž vybaven výkonným navigačním systémem GPS s dotykovým 7“ displejem. Navigační systém je spojen s barevnou kamerou pro snadné couvání.
Sériová výbava zahrnuje sedm airbagů: čelní airbag řidiče a spolujezdce, dva boční airbagy, dva hlavové vpředu a vzadu a kolenní airbag řidiče. Díky výraznému využití vysokopevnostní oceli se snížila hmotnost vozu a přitom se zvýšila jeho pevnost (14 % oceli o pevnosti 590 MPa a 5 % oceli o pevnosti 980 MPa).
| Motor | 1.6i 115 | HDi 115 | HDi 150 | 2.0i 150 | 2.0i 150 | |
| Převodovka | M5 | M6 | M6 | M5 | CVT | |
| Objem | 1590 | 1560 | 1798 | 1998 | 1998 | |
| Výkon | 85 | 82 | 110 | 113 | 113 | |
| Točivý moment152 | 270 | 300 | 198 | 198 | ||
| Druh pohonu | 4x2/4x4 | 4x2 | 4x2/4x4 | 4x2/4x4 | 4x2/4x4 | 4x2/4x4 |
Pozn: objem – cm³, výkon – kW, točivý moment – Nm, motor 2.0 je určen pro mimoevropské trhy
JL, 20.2.2012
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout







