Citroën C3 - avantgarda za 250 000 Kč
Nový model C3, který v těchto dnech přichází na náš trh má nahradit dosavadní bestseller C3, kterého se prodalo přes dva milionů (v ČR 13 000 ks). Z odcházející generace přebírá ty nejlepší vlastnosti a zároveň se posunuje o pořádný kus dopředu.
Hatchback s největším čelním sklem a nejmenší střechou znamená nové měřítko z hlediska kvality provedení ve své kategorii. Zejména díky péči, která byla věnovaná povrchové úpravě, spojům a začištěním, použití chromovaných ozdobných prvků na klikách dveří, lištách kolem oken apod.
Na nové C3, která se honosí novými stylizovanými šípy loga značky, zaujme mřížka přístupu vzduchu, jež jakoby chtěla nasát asfalt před sebou, světlomety a světla bumerangového tvaru nebo blatníky výrazného tvaru.
Interiér se inspiroval od luxusnějších modelů, především od DS3 s cílem zaútočit na vyšší kategorie vozů a poskytnout zákazníkům lepší úroveň komfortu. Styl exteriéru se odráží i v interiéru, z něhož vyzařuje plynulost a dynamika. Důkazem je horizontální tvar palubní desky, stříška sdruženého přístroje, plastický volant, a soustředění ovladačů do osy před řidičem. Nový středový přístroj kombinuje dva analogové a jeden digitální LED číselník.
Chromované ozdobné prvky, leskle černý středový panel a kožená sedadla vnášejí do interiéru více luxusu a elegance.
Nová C3 patří mezi nejkompaktnější vozy svého segmentu, když zůstala pod hranicí 4 metrů: měří 3,94 m na délku, 1,73 m na šířku a 1,52 m na výšku. Pro srovnání délky konkurence – Fiesta 3,95 m, Polo 3,97 m, Corsa 3,99 m, Clio, 207 nebo Punto 4,03 m.
Konkurenci předstihuje také v objemu zavazadlového prostoru – 300 litrů, tedy jako Fabia, zatímco Ibiza 292 l, Clio 288 l, Corsa 285 ů, Fiesta 281 l a Polo 280 l. Optimalizované bylo zpracování kufr, jehož práh byl snížen na 22,7 cm a šířka zvětšena na 104 cm.
Největší zajímavostí je čelní sklo Zenith, které je součástí nejvyšší výbavy Exclusive, jinak je za příplatek 17 500 Kč. Jde sice o mistrovské technologické dílo, ale možná trochu zbytečné. Díky délce 1 350 mm zvětšuje zorné pole cestujících vpředu o 80° směrem nahoru. Pro zajištění komfortu se 25 cm skla postupně zatmavuje po celé šířce čelního skla.
Nová C3 využívá přední nápravu typu pseudo McPherson, novou zadní nápravu s neformovatelnou příčkou a elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem.
Sériová výbava X zahrnuje mj. přední kotoučové brzdy, ABS spojeným s elektronickým rozdělovačem brzdných sil (EBD) a brzdovým asistentem pro kritické situace (EBA), a nechybí ani elektronický stabilizační systém (ESP).
Od druhé výbavy SX je vůz vybaven 6 airbagy a omezovačem rychlosti / tempomatem.
Od uvedení na trh bude opatřen třemi vznětovými a čtyřmi zážehovými motory Euro V, v kombinaci s pětistupňovými manuálními převodovkami, kromě HDi 110 FAP, který je spojen s šestistupňovou manuální převodovkou, a motoru VTi 120 si lze vybrat mezi pětistupňovou manuální a čtyřstupňovou automatickou převodovkou.
V roce 2011 se do prodeje dostanou vozy s novými pohonnými jednotkami se systémem Stop & Start 2. generace, spojené s pěti a šestistupňovými manuálními převodovkami.
Zážehové motory
Vznětové motory
Pozn. Objem – cm, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km
Příklady cen
Poznámka. Verze 1.1i X bude k dispozici později
JL, 12.2.2010
Na nové C3, která se honosí novými stylizovanými šípy loga značky, zaujme mřížka přístupu vzduchu, jež jakoby chtěla nasát asfalt před sebou, světlomety a světla bumerangového tvaru nebo blatníky výrazného tvaru.
Interiér se inspiroval od luxusnějších modelů, především od DS3 s cílem zaútočit na vyšší kategorie vozů a poskytnout zákazníkům lepší úroveň komfortu. Styl exteriéru se odráží i v interiéru, z něhož vyzařuje plynulost a dynamika. Důkazem je horizontální tvar palubní desky, stříška sdruženého přístroje, plastický volant, a soustředění ovladačů do osy před řidičem. Nový středový přístroj kombinuje dva analogové a jeden digitální LED číselník.
Chromované ozdobné prvky, leskle černý středový panel a kožená sedadla vnášejí do interiéru více luxusu a elegance.
Nová C3 patří mezi nejkompaktnější vozy svého segmentu, když zůstala pod hranicí 4 metrů: měří 3,94 m na délku, 1,73 m na šířku a 1,52 m na výšku. Pro srovnání délky konkurence – Fiesta 3,95 m, Polo 3,97 m, Corsa 3,99 m, Clio, 207 nebo Punto 4,03 m.
Konkurenci předstihuje také v objemu zavazadlového prostoru – 300 litrů, tedy jako Fabia, zatímco Ibiza 292 l, Clio 288 l, Corsa 285 ů, Fiesta 281 l a Polo 280 l. Optimalizované bylo zpracování kufr, jehož práh byl snížen na 22,7 cm a šířka zvětšena na 104 cm.
Největší zajímavostí je čelní sklo Zenith, které je součástí nejvyšší výbavy Exclusive, jinak je za příplatek 17 500 Kč. Jde sice o mistrovské technologické dílo, ale možná trochu zbytečné. Díky délce 1 350 mm zvětšuje zorné pole cestujících vpředu o 80° směrem nahoru. Pro zajištění komfortu se 25 cm skla postupně zatmavuje po celé šířce čelního skla.
Nová C3 využívá přední nápravu typu pseudo McPherson, novou zadní nápravu s neformovatelnou příčkou a elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem.
Sériová výbava X zahrnuje mj. přední kotoučové brzdy, ABS spojeným s elektronickým rozdělovačem brzdných sil (EBD) a brzdovým asistentem pro kritické situace (EBA), a nechybí ani elektronický stabilizační systém (ESP).
Od druhé výbavy SX je vůz vybaven 6 airbagy a omezovačem rychlosti / tempomatem.
Od uvedení na trh bude opatřen třemi vznětovými a čtyřmi zážehovými motory Euro V, v kombinaci s pětistupňovými manuálními převodovkami, kromě HDi 110 FAP, který je spojen s šestistupňovou manuální převodovkou, a motoru VTi 120 si lze vybrat mezi pětistupňovou manuální a čtyřstupňovou automatickou převodovkou.
V roce 2011 se do prodeje dostanou vozy s novými pohonnými jednotkami se systémem Stop & Start 2. generace, spojené s pěti a šestistupňovými manuálními převodovkami.
Zážehové motory
| Typ | 1.1i | 1.4i | 1.4 VTi | 1.6 Vti |
| Objem | 1124 | 1360 | 1397 | 1598 |
| Výkon | 44(60)/5500 | 54(75)/5200 | 72(95)/6000 | 88(120)/6000 |
| Toč.moment | 94/3300 | 118/3300 | 136/4000 | 160/4250 |
| Rychlost | 155 | 163 | 184 | 190 |
| Zrychlení | 16,5 | 14,2 | 10,6 | 8,9 |
| Spotřeba | 8,0/4,9/6,0 | 8,0/5,0/6,1 | 7,6/4,8/5,8 | 7,9/4,8/5,9 |
Vznětové motory
| Typ | 1.4 HDi | 1.6 HDi | 1.6 HDi FAP |
| Objem | 1398 | 1560 | 1560 |
| Výkon | 50(70)/4000 | 66(90)/4000 | 68(92)/4000 |
| Toč.moment | 160/2000 | 215/1750 | 230/1750 |
| Rychlost | 163 | 180 | 182 |
| Zrychlení | 19,1 | 17,8 | 18,1 |
| Spotřeba | 5,2/3,7/4,2 | 5,3/3,7/4,3 | 4,7/3,3/3,8 |
Pozn. Objem – cm, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km
| Rozměry | 3941 y 1728 x 1524 mm |
| Rozchod kol | 2466 mm |
| Rozvor kol | 1465/1469 nn |
Příklady cen
| Typ | Výbava | Cena |
| 1.1 | X | 238 900 Kč |
| 1.4 i | X | 254 900 Kč |
| 1.4i | SX | 284 900 Kč |
| 1.4HDi | SX | 324 900 Kč |
| 1.6 HDi | Exclusive | 404 900 Kč |
Poznámka. Verze 1.1i X bude k dispozici později
JL, 12.2.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















