Citroën C1 - opět made in Czech
V areálu kolínské továrny TPCA představil Citroën modernizovaný model C1, kompaktní, úsporný a ekologický vůz, který upoutal již při svém uvedení na trh v roce 2005. Součástí prezentace byla nejen návštěva továrny, ale také krátká testovací jízda.
Nejmenší model značky Citroën, který je stejně jako při svém prvním uvedení na trh nabízen ve dvou verzích (třídveřová a pětidveřová), je schopen převézt až 4 dospělé osoby a nabídnout jim velkorysý prostor vpředu, provizorní vzadu při zachování kompaktních rozměrů s délkou pouze 344 cm.
Kromě malého poloměru otáčení (9,63 m) nabízí i řadu šikovně rozmístěných odkládacích přihrádek na palubní desce, středové konzole a dveřích. Objem zavazadlového prostoru lze změnit díky sklopitelné zadní lavici a kromě běžných 139 l nabízí více než 700 litrů.
Vůz je nabízen se zážehovým tříválcem s výkonem 68 k. S manuální převodovkou vykazuje nižší spotřebu a nižší emise – 4,3 l/100 km ve smíšeném režimu. Další alternativou je model s pilotovanou manuální převodovkou a se spotřebou 4,5 l/100 km.
Světlomety si zachovaly zaoblený tvar a na úrovni nárazníků, které také prošly faceliftem, se objevují mlhovky a denní světla s LED diodami.
V nabídce jsou i 14“ kola Notus s novým designem, zachována byla i litá 14“ Rift.
Spodní část palubní desky, středová konzola a dveřní panely jsou šedé až černé a pro lepší soulad tak mají stejný odstín jako vrchní část palubní desky. U verzí s pilotovanou převodovkou se objevuje volant obšitý kůží, zatímco řadicí páka manuální převodovky dostala novou hlavici.
Nový Citroën C1 nabízí moderní funkce. Prvním prvkem jsou světla pro denní svícení s LED diodami. Pokud jde o komfort na palubě, zde došlo k obohacení audio výbavy. Nový audiosystém CD s funkcí Connecting Box zapadá do stylu palubní desky, objevuje se na něm i zobrazení hodin. Mezi další technologické novinky, které řidiče potěší, patří ovládací páčky na volantu, které poprvé spojeny s manuální pilotovanou převodovkou, nebo parkovací asistent v nabídce příplatkové výbavy.
Došlo k vylepšení jízdních vlastností, a to díky lepšímu fungování posilovače řízení a tlumičům, které zajišťují větší živost a lepší filtraci otřesů při nízkých rychlostech. Pokud jde o výbavu, nový Citroën C1 využívá řadu technologií, díky nimž je jízda ve městě i mimo město bezpečnější, jako je ABS, airbagy, brzdový asistent pro kritické situace EBA, úchyty Isofix, elektronický rozdělovač brzdných sil a ESP (za příplatek u všech verzí výbavy).
Základní technické údaje
Motor: zážehový tříválec
Objem: 998 cm³
Výkon: 50 kW (68 k) při 6000/min
Toč.moment: 93 Nm při 3600/min
Rychlost: 157 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 12,3 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,1/3,8/4,3 l/100 km
Zav.prostor: 199/712 l
Rozměry: 3440 x 1885 x 1468 mm
Rozvor: 2340 mm
Příklady cen
JL, 19.3.2012
Kromě malého poloměru otáčení (9,63 m) nabízí i řadu šikovně rozmístěných odkládacích přihrádek na palubní desce, středové konzole a dveřích. Objem zavazadlového prostoru lze změnit díky sklopitelné zadní lavici a kromě běžných 139 l nabízí více než 700 litrů.
Vůz je nabízen se zážehovým tříválcem s výkonem 68 k. S manuální převodovkou vykazuje nižší spotřebu a nižší emise – 4,3 l/100 km ve smíšeném režimu. Další alternativou je model s pilotovanou manuální převodovkou a se spotřebou 4,5 l/100 km.
Světlomety si zachovaly zaoblený tvar a na úrovni nárazníků, které také prošly faceliftem, se objevují mlhovky a denní světla s LED diodami.
V nabídce jsou i 14“ kola Notus s novým designem, zachována byla i litá 14“ Rift.
Spodní část palubní desky, středová konzola a dveřní panely jsou šedé až černé a pro lepší soulad tak mají stejný odstín jako vrchní část palubní desky. U verzí s pilotovanou převodovkou se objevuje volant obšitý kůží, zatímco řadicí páka manuální převodovky dostala novou hlavici.
Nový Citroën C1 nabízí moderní funkce. Prvním prvkem jsou světla pro denní svícení s LED diodami. Pokud jde o komfort na palubě, zde došlo k obohacení audio výbavy. Nový audiosystém CD s funkcí Connecting Box zapadá do stylu palubní desky, objevuje se na něm i zobrazení hodin. Mezi další technologické novinky, které řidiče potěší, patří ovládací páčky na volantu, které poprvé spojeny s manuální pilotovanou převodovkou, nebo parkovací asistent v nabídce příplatkové výbavy.
Došlo k vylepšení jízdních vlastností, a to díky lepšímu fungování posilovače řízení a tlumičům, které zajišťují větší živost a lepší filtraci otřesů při nízkých rychlostech. Pokud jde o výbavu, nový Citroën C1 využívá řadu technologií, díky nimž je jízda ve městě i mimo město bezpečnější, jako je ABS, airbagy, brzdový asistent pro kritické situace EBA, úchyty Isofix, elektronický rozdělovač brzdných sil a ESP (za příplatek u všech verzí výbavy).
Základní technické údaje
Motor: zážehový tříválec
Objem: 998 cm³
Výkon: 50 kW (68 k) při 6000/min
Toč.moment: 93 Nm při 3600/min
Rychlost: 157 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 12,3 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,1/3,8/4,3 l/100 km
Zav.prostor: 199/712 l
Rozměry: 3440 x 1885 x 1468 mm
Rozvor: 2340 mm
Příklady cen
| Výbava | Převodovka | Počet dveří | Akční cena |
| Attraction | MT | 3 | 164 900 Kč |
| Attraction | MT | 5 | 169 900 Kč |
| Tendance | MT | 3 | 174 900 Kč |
| Tendance | MT | 5 | 179 900 Kč |
| Furio | MT | 5 | 189 900 Kč |
JL, 19.3.2012
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout













