Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën Nemo se „vejde všude“

Značka Citroën uvádí na trh nový model Nemo, který znamená další rozšíření řady lehkých užitkových vozů, v níž doplní tři již existující modely: Berlingo, Jumpy a Jumper. Společně s ním se na silnicích objeví i jeho sourozenci Fiat Fiorino a Peugeot Bipper.

Svými vnějšími rozměry - délkou 3,86 m, šířkou 1,72 m a výškou 1,72 m (1,78 m se střešními ližinami na přání) se snadno a bez potíží „vejde všude“, k čemuž navíc přispívá jeho poloměr otáčení 5,3 m. S délkou prostoru pro náklad na podlaze 1,52 m, šířkou mezi podběhy kol 1,05 m a maximální výškou 1,18 m skýtá nákladový prostor objem 2,5 m3 a užitečné zatížení 610 kg. Nakládací práh se při prázdném vozidle nachází ve výšce 53 cm nad zemí.
Za účelem dalšího posílení své adaptace na městské a příměstské prostředí, nabízí Nemo výbavu „Pack chantier“, kterou tvoří mj. zvýšené odpružení, 15“ kola, ochranný štít pod motorem a zesílená boční ochrana (rozšířené boční lišty, ochrana spodku karosérie, ochranná lišta předního nárazníku, kryty kol).
Zajímavostí je sedadlo spolujezdce s dvěma funkcemi, umožňující poskytovat velkorysé užitné vlastnosti. Sedadlo EXTENSO může sloužit jako úložný prostor (opěradlo se sklopí do vodorovné polohy na sedák) a zasune se do podlahy, čímž zvýší délku nákladového prostoru o téměř jeden metr na 2,50 m a užitečný objem se zvyšuje o 0,3 m3 na 2,8 m3. Tato funkce bohužel nebude v ČR z legislativních důvodů umožněna.
Pro usnadnění přístupu a manévrování je sériově vybaven zadními asymetrickými křídlovými dveřmi, užší křídlo je umístěno z pravé strany, což v omezených prostorech usnadňuje přístup k zadní části vozu. Dveře lze otevřít v úhlu 180°. Nemo může být na přání vybaven jedněmi nebo dvěma bočními posuvnými dveřmi (výška 1041 mm, šířka 410 nebo 644 mm), které umožňují nakládání rozměrných předmětů.
Četné užitečné detaily skýtají vlastnosti moderního osobního vozidla. Promyšlená ergonomie se vyznačuje ovládacími prvky, které přirozeně padnou do ruky. Řadicí páka je ve vyvýšené poloze blízko volantu a ovládací prvky řízení nebo jeho podpory jsou umístěny s ohledem na ergonomickou optimalizaci. V přední části se nachází až 12 prostorů pro uspokojení nejrůznějších požadavků řidičů. Řízení usnadňuje posilovač řízení a četné podpůrné funkce.
K nabízené výbavě patří zadní parkovací asistent a signalizace překročení rychlosti programovatelná prostřednictvím palubního počítače, který opticky i zvukově signalizuje překročení.
Vůz může pohánět buď zážehový čtyřválec 1.4/75 k nebo vzntěový 1.4 HDi/70 k se spotřebou 4,5l/100 km v kombinovaném provozu. Emise CO2 nepřesáhnou 119 g/km, což jej staví na přední místo v segmentu lehkých dodávkových vozů.
Kromě sériově dodávaného airbagu řidiče může být nadstandardně vybaven čelním airbagem spolujezdce a bočními airbagy pro obě osoby na předních sedadlech.
Jedním z úkolů uživatelů těchto vozidel je zajistit bezpečnost přepravovaných nákladů. Proto může být nákladový prostor odemknut dálkovým ovládáním zvenčí a poté zevnitř ovladačem umístěným na palubní desce. Zamykání je automatické hned po uvedení vozidla do pohybu.
Jízdní vlastnosti byly propracovány s cílem zajistit bezpečnost jízdy s jakýmkoliv zatížením za současného udržení úrovně komfortu. Vpředu je zavěšení McPherson, vzadu vinuté pružiny. Čtrnáctipalcová kola (na přání 15“ kola jako součást výbavy Pack Chantier) jsou obuta pneumatikami Michelin. Brzdovou soustavu se systémem ABS tvoří vpředu ventilované kotoučové brzdy a vzadu brzdy bubnové.
Maska tvoří pozoruhodnou kombinaci elegance a robustnosti, která je v souladu se zařazením vozidla, což umocňují rozšířené linie kapoty s velkoryse dimenzovanými lomenými šípy, světlomety z hladkého skla řešené tak, aby byly chráněny před slabšími nárazy, a mohutný nárazník. Čelní sklo dimenzované na výšku i šířku poskytuje optimální prosvětlenost i výhled z kabiny vozu.
Při pohledu z boku působí dojmem objemnosti a vzbuzuje důvěru.Vystupující blatníky chrání boční lišty pro případ slabších nárazů. Plechové panely neobsahují žádné viditelné spoje ani stopy lisování a poskytují tak ideální plochu pro umístění firemního loga.Velká okna kabiny zvyšují komfort výhledu a světelnost vnitřního prostoru.
Při pohledu zezadu Nemo jen potvrzuje kvality, vyjádřené při bočním pohledu. Zadní partie byla konstruována tak, aby usnadňovala a optimalizovala nakládání i vykládání. Moderní, výkonné a před nárazy chráněné velké zadní svítilny jsou umístěné nad bočními ochrannými lištami.
Lehká užitková vozidla nacházejí využití především v městském provozu a v běžné silniční síti na kratší vzdálenosti. Využívání v dálniční přepravě a v provozu mimo zpevněné komunikace je pouze okrajové.

Jindřich Lasík, 5.10.2007




Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar