Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën DS3 Racing - dynamika s 200 k

Na trh přichází Citroën DS3 Racing, který díky silným stylovým prvkům, nekompromisnímu výběru materiálů a vysoké úrovni příslušenství ještě více podtrhuje hodnoty modelu DS3 a nejnáročnějším zákazníkům nabízí intenzivní potěšení z řízení.

Konstruktéři týmu Citroën Racing využili veškeré dostupné know-how a podařilo se jim zesílit účinnost a výkonnost vozu Citroën DS3 Racing a přitom zachovat vlastnosti zajišťující běžné příjemné ovládání.
Citroën DS3 Racing o délce 396 cm přebírá od DS3 přebírá všechny stylové prvky, jeho výrazný sportovní temperament se odráží v řadě prvků, vytvořené speciálně pro verzi Racing: specifická dvojitá koncovka výfuku, použití karbonových prvků na karoserii jako je větrák, plášť předního nárazníku, boční lišty, prahové lišty a rozšířené části blatníků.
Vůz se objevuje ve dvou nových specifických barevných verzích. Výraznou kombinací je oranžová střecha spojená s karoserií v černém odstínu Obsidien. Oranžový odstín se objevuje i na discích kol, masce chladiče a krytech zpětných zrcátek, v interiéru na palubní desce a spodní části řadicí páky. V druhé kombinaci doplňuje šedý odstín střechy bílý odstín karoserie Banquise.
Výbava je na vysoké úrovni, opírá se o Sport Chic, kterou doplňují sedadla se zesíleným bočním držením pro optimální a přitom komfortní sezení. Tato verze je opatřena rovněž zadním parkovacím asistentem, vnitřním zpětným zrcátkem s automatickou clonou, automatickým rozsvěcováním světel a automatickým spouštěním stěračů. Odstín střechy a karbonové prvky se objevují mj. i na středové části palubní desky, spodní liště volantu, liště kolem ovladače otevírání dveří atd.
Vůz je opatřen zážehovým čtyřválcem 1.6 THP, u něhož se podařilo zvýšit výkon na 202 k a točivý moment z 240 Nm na 275 Nm, což v porovnání s verzí THP 150 představuje nárůst o téměř 15 %. Tato hodnota je k dispozici u otáček 2500/min. Hlavní změna nastala u uložení motoru a turbodmychadla, jehož plnící tlak se zvýšil na 2,2 bar. Díky úpravám dokáže Citroën DS3 Racing překonat 1000 m s pevným startem za méně než 27 s a přitom si již u nízkých otáček zachovává pružnost a pohodlné řízení. Tyto skvělé výsledky doplňuje velmi rozumná spotřeba –6,4 l/100 km.
Podvozek a nápravy prošly důkladným přepracováním, péče byla věnována odpružení a tlumičů, které byly speciálně upraveny tak, aby se vůz doslova přilepil k silnici a celý systém odpovídal výkonu, který motor dokáže vyvinout. Přední i zadní rozchod byl navíc rozšířen o 20 mm a došlo ke snížení světlé výšky vozu o 15 mm. Nově kalibrované ESP lze nadále zcela odpojit.
Systém brzd byl vepředu opatřen čtyřpístovými třmeny Brembo® a speciálními kotouči, jejichž průměr byl zvýšen na 323 mm. Vůz DS3 Racing je díky tomu výkonnější a odolnější a velmi příjemně se řídí, takže dokáže uspokojit všechny řidiče.
Citroën DS3 Racing je opatřen 18“ koly zcela nového hi-tech designu. Byla zde u sériového vozu ve světové premiéře využita technologie Reverse, spočívající v přesunutí dutiny disku zevnitř ven. Vizuálně tak disky vypadají větší, navíc u nich došlo k lepšímu rozložení váhy, která se tak snížila o přibližně 5 %, což opět zlepšuje jízdní vlastnosti celého vozu Citroën DS3 Racing


Základní technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1 598 cm³
Výkon: 149kW (202 k) při 6000/min
Točivý moment:275 Nm při 2 000 – 4 500/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h:6,5 s
Rozměry: 3 962 x 1 717 x 1 443 mm
Rozvor náprav: 2 464 mm

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar