Citroën C6 Airspace - French Open
U příležitosti frankfurtského autosalonu uvádí Citroën ve světové premiéře model C5 Airscape, nové pojetí krásy automobilu a především kabrioletu. Kinematická stahovací střecha vytříbenost konceptu jen podtrhuje.
Model C5 Airscape nadchne každým svým detailem. Jeho ušlechtilé pojetí karosérie vytváří pocit dynamičnosti a síly. Novátorsky pojatá stahovací střecha svádí k nasednutí. Konečně i vnitřní uspořádání vyznačující se použitím ušlechtilých materiálů nabízí řidiči i všem spolucestujícím pohodlí nejvyšší úrovně.
Koncept vyjadřuje také jemnost svými čistými liniemi boků i ostřejšími liniemi v horní části. Dojem síly umocňuje odstín přírodní šedi. Tato barva, jejíž intenzita se mění podle jasu světla, propůjčuje vozu elegantní vzhled, který jen potvrzuje, že jde o zástupce luxusní třídy.
Ke své dynamičnosti se hlásí výraznou přední partií s velkými nasávacími otvory a prodlouženými světlomety ostrých tvarů, umístěnými v kapotě, která je sama o sobě dynamická díky dvěma výrazným prolisům.
Profil je odrazem snahy o nalezení optimální aerodynamiky. Linie střechy, velká prosklená plocha a protažené chromované kliky zdůrazňují plynulost siluety, zatímco horní chromová linka karosérie, výrazné podběhy kol a 19“ kola potvrzují příslušnost vozu mezi luxusní automobily.
Pojetí zádi mohutné stejně jako přídě přispívá ke spolehlivému držení na vozovce. Vysoko posazené zadní svítilny, prodlužující opticky boční linii karosérie, optimalizují dynamičnost vozu a dojem luxusu umocňuje konkávní zadní okno.
Vytříbenost stylu stojí mj. na stahovací střeše nebývalé koncepce, jejíž horní prosklená část zajišťuje posádce cestování v prosvětleném prostoru. Střecha z uhlíkových vláken se stahuje i zatahuje jednoduchým způsobem, přičemž zůstává zachován estetický dojem. Stahuje se automaticky bez zvláštní manipulace a bez nutnosti otevření horní části úložného prostoru umístěného v úrovni zavazadelníku.
Tmavě hnědou kůží potažený interiér je důkazem vytříbenosti, která z něj vyzařuje. Propracovaná sedadla působí dojmem preciznosti. Středová část sedadel je stylizována do podoby článků náramku hodinek, zatímco jejich lemy zdobí spleť švů. Hlavice řadicí páky potažená kůží v kombinaci s chromem dobře ladí s chromovanou úpravou ovladačů klimatizace a středové konzoly.
Uspořádání místa řidiče bylo podřízeno o docílení nebývalého komfortu z řízení. Samozřejmostí je volant s pevným středem, na kterém jsou na dosah ruky seskupeny hlavní ovládací prvky včetně navigace, rádia, tempomatu a omezovače rychlosti a palubního počítače. Reálné vnímání kontaktu s vozem při doteku ovladačů posiluje originální povrchová úprava připomínající do značné míry jemnost lidské pleti. Tři displeje jsou vybaveny výraznými kruhovými ukazateli, které se otáčejí a zajišťují estetičnost i čitelnost.
Výdechy navazující na číselníky a horní část palubní desky, vyvedené v podobě sání jako u soutěžních vozů, zdůrazňují sportovní charakter. Dojem luxusu umocňuje ušlechtile tvarovaný design palubní desky.
Díky koncepci startér-generátoru na střídavý proud, kombinovanému s výkonnými kondenzátory, umožňujícími dočasné uchování významného množství energie, představuje systém UrbanHybrid výhodu, pokud jde o ochranu životního prostředí, pocity z jízdy a akustickou i vibrační pohodu.
V modulu Drive, pokud je rychlost vozidla nižší než 6 km/h a řidič má nohu na brzdovém pedálu, motor zhasne. Vůz se automaticky nastartuje v okamžiku, kdy řidič pustí brzdový pedál. Při zastavení se nespotřebovává palivo a v kombinovaném provozu dochází ke snížení emisí CO2 o 24 g.
Soustava palubního vybavení (klimatizace, rádio…) je napájena energii získanou rekuperací během zpomalování a brzdění, což snižuje spotřebu a zabraňuje další produkci emisí. Doplňkový a dočasný efekt „zátahu“ navíc umožňuje např. při předjíždění zvýšit točivý moment motoru a podpořit akceleraci. Během zastavení zaručuje systém UrbanHybrid absenci hluku a vibrací v prostoru posádky.
Zařazení konceptu C5 Airscape mezi vozy luxusní třídy podtrhuje i vybavení vznětovým motorem 2.7 V6 HDi o výkonu 208 k při 4000/min a točivém momentu 440 N.m při 1900/min. Je vybaven filtrem pevných částic. Vyznačuje se tahem již při nízkých otáčkách a zároveň kultivovaným chodem, k čemuž napomáhá šestistupňová automatická převodovka.
Pro zajištění vysoké úrovně nabízených vlastností a optimalizaci aktivní bezpečnosti je koncept vybaven moderní verzí protiprokluzového systému označovaného Snow Motion se zdokonalenými funkcemi. Výkonnost, pokud jde o rozjezd vozidla především na povrchu se zhoršenou adhezí, jako je například sníh, je pozoruhodná. Tento efekt je reálně pociťován i s běžnými pneumatikami, mnohem citelnější však je, pokud je vozidlo osazeno pneumatikami zimními. V této konfiguraci proto C5 Airscape nabízí výkon blížící se vozům s pohonem všech čtyř kol.
JL, 21.8.2007
Koncept vyjadřuje také jemnost svými čistými liniemi boků i ostřejšími liniemi v horní části. Dojem síly umocňuje odstín přírodní šedi. Tato barva, jejíž intenzita se mění podle jasu světla, propůjčuje vozu elegantní vzhled, který jen potvrzuje, že jde o zástupce luxusní třídy.
Ke své dynamičnosti se hlásí výraznou přední partií s velkými nasávacími otvory a prodlouženými světlomety ostrých tvarů, umístěnými v kapotě, která je sama o sobě dynamická díky dvěma výrazným prolisům.
Profil je odrazem snahy o nalezení optimální aerodynamiky. Linie střechy, velká prosklená plocha a protažené chromované kliky zdůrazňují plynulost siluety, zatímco horní chromová linka karosérie, výrazné podběhy kol a 19“ kola potvrzují příslušnost vozu mezi luxusní automobily.
Pojetí zádi mohutné stejně jako přídě přispívá ke spolehlivému držení na vozovce. Vysoko posazené zadní svítilny, prodlužující opticky boční linii karosérie, optimalizují dynamičnost vozu a dojem luxusu umocňuje konkávní zadní okno.
Vytříbenost stylu stojí mj. na stahovací střeše nebývalé koncepce, jejíž horní prosklená část zajišťuje posádce cestování v prosvětleném prostoru. Střecha z uhlíkových vláken se stahuje i zatahuje jednoduchým způsobem, přičemž zůstává zachován estetický dojem. Stahuje se automaticky bez zvláštní manipulace a bez nutnosti otevření horní části úložného prostoru umístěného v úrovni zavazadelníku.
Tmavě hnědou kůží potažený interiér je důkazem vytříbenosti, která z něj vyzařuje. Propracovaná sedadla působí dojmem preciznosti. Středová část sedadel je stylizována do podoby článků náramku hodinek, zatímco jejich lemy zdobí spleť švů. Hlavice řadicí páky potažená kůží v kombinaci s chromem dobře ladí s chromovanou úpravou ovladačů klimatizace a středové konzoly.
Uspořádání místa řidiče bylo podřízeno o docílení nebývalého komfortu z řízení. Samozřejmostí je volant s pevným středem, na kterém jsou na dosah ruky seskupeny hlavní ovládací prvky včetně navigace, rádia, tempomatu a omezovače rychlosti a palubního počítače. Reálné vnímání kontaktu s vozem při doteku ovladačů posiluje originální povrchová úprava připomínající do značné míry jemnost lidské pleti. Tři displeje jsou vybaveny výraznými kruhovými ukazateli, které se otáčejí a zajišťují estetičnost i čitelnost.
Výdechy navazující na číselníky a horní část palubní desky, vyvedené v podobě sání jako u soutěžních vozů, zdůrazňují sportovní charakter. Dojem luxusu umocňuje ušlechtile tvarovaný design palubní desky.
Díky koncepci startér-generátoru na střídavý proud, kombinovanému s výkonnými kondenzátory, umožňujícími dočasné uchování významného množství energie, představuje systém UrbanHybrid výhodu, pokud jde o ochranu životního prostředí, pocity z jízdy a akustickou i vibrační pohodu.
V modulu Drive, pokud je rychlost vozidla nižší než 6 km/h a řidič má nohu na brzdovém pedálu, motor zhasne. Vůz se automaticky nastartuje v okamžiku, kdy řidič pustí brzdový pedál. Při zastavení se nespotřebovává palivo a v kombinovaném provozu dochází ke snížení emisí CO2 o 24 g.
Soustava palubního vybavení (klimatizace, rádio…) je napájena energii získanou rekuperací během zpomalování a brzdění, což snižuje spotřebu a zabraňuje další produkci emisí. Doplňkový a dočasný efekt „zátahu“ navíc umožňuje např. při předjíždění zvýšit točivý moment motoru a podpořit akceleraci. Během zastavení zaručuje systém UrbanHybrid absenci hluku a vibrací v prostoru posádky.
Zařazení konceptu C5 Airscape mezi vozy luxusní třídy podtrhuje i vybavení vznětovým motorem 2.7 V6 HDi o výkonu 208 k při 4000/min a točivém momentu 440 N.m při 1900/min. Je vybaven filtrem pevných částic. Vyznačuje se tahem již při nízkých otáčkách a zároveň kultivovaným chodem, k čemuž napomáhá šestistupňová automatická převodovka.
Pro zajištění vysoké úrovně nabízených vlastností a optimalizaci aktivní bezpečnosti je koncept vybaven moderní verzí protiprokluzového systému označovaného Snow Motion se zdokonalenými funkcemi. Výkonnost, pokud jde o rozjezd vozidla především na povrchu se zhoršenou adhezí, jako je například sníh, je pozoruhodná. Tento efekt je reálně pociťován i s běžnými pneumatikami, mnohem citelnější však je, pokud je vozidlo osazeno pneumatikami zimními. V této konfiguraci proto C5 Airscape nabízí výkon blížící se vozům s pohonem všech čtyř kol.
JL, 21.8.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout