Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën C5 - francouzský šarm se nezapře

Elegance, dynamičnost, luxus a kvalita mají jediný cíl – udělat z nového Citroënu C5 jak provedení Sedan, tak v prodloužené verzi Tourer jedničku v segmentu sedanů i kombi vyšší střední třídy. Ambicí Citroënu bylo přijít s velkorysejším prostorem, než je u elegantních vozů obvyklé.

Rozměry nového modelu C5 (délka 4,78 m; šířka 1,86 m a výška 1,45 m) jej řadí na špičku segmentu velkých sedanů. Při pohledu zvenku v sobě snoubí vzhled sportovního kupé a elegantní limuzíny. Vůz charakterizuje výrazná čelní maska s osobitým vzhledem zdůrazněným velkými otvory sání a protaženým tvarem světlometů.
Protažená linie střechy podtrhuje ladnou eleganci modelu, velkorysé prosklené plochy rozšířené třetím bočním oknem umocňují prosvětlenost vnitřního prostoru. Lomené dělené zadní světlomety představují výrazný rozlišovací prvek a podtrhují stylový design zádi.
Tourer se pyšní elegantním a dynamickým stylem díky ušlechtilé přídi shodné s verzí Sedan a robustně vyhlížející zádi. Profil je plynulý a dokonale vyvážený. S délkou 4,83 m, šířkou 1,86 m a výškou 1,48 m disponuje velkorysými proporcemi.

Interiér klade důraz na komfort a pohodlí řidiče. Palubní deska na pohled prozrazuje inspiraci světem letectví a umocňuje dojem dynamičnosti a vitality.
Nový model nabízí dvě verze předních sedadel v závislosti na úrovni výbavy a zvoleného provedení interiéru:

-sedadla « Bien être » připomínající stylem provedení komfort a pohodu,
-sedadla « Dynamique » s výraznějším designem a pevnějším bočním držením
Sedadla mohou být elektricky nastavitelná a nabízejí tak nastavení sklonu a výšky opěradla. Řidič i spolujezdec si mohou sklonit opěradlo, aniž by museli zvedat horní část trupu ze sedadla, zatímco spolujezdec může zvolit pohodlnější uvolněnou polohu. V elektrické verzi může sedadlo řidiče disponovat i masážní funkcí.

Model C5 je vybaven volantem s pevným středem 2. generace, který je specialitou značky a představuje pokrok v oblasti ergonomie. Ovládací prvky řízení (tempomat a omezovač rychlosti, palubní počítač) a palubního komfortu běžně používané řidičem (rádio, telefon, ovládání displeje…) jsou dosažitelné, aniž by řidič musel sejmout ruce z volantu.

Nový C5 používá výkonné světlomety spojené se sériově dodávanými denními světly. U halogenových zlepšuje viditelnost v zatáčkách systém přídavných bočních světlometů AFS. Podle natočení volantu se k hlavnímu světelnému toku světlometu přidává pomocný světelný zdroj, který osvítí prostor v úhlu až 75° na obě strany.
Pokud má bi-xenonové světlomety, je součástí výbavy dynamický systém AFS, který optimalizuje viditelnost a bezpečnost při zatáčení a na křižovatkách. V táhlejších nebo ostřejších zatáčkách nebo na křižovatkách samonatáčecí světlomety osvětlují prostor až 105°, pokud rychlost klesne pod 40 km/h a jakmile jsou aktivována směrová světla nebo se volant natočí za hranici určitého stupně zatáčení. Po překročení 80 km/h se aktivuje systém varování před opuštěním jízdního pruhu (AFIL) při každém přejetí bílého pruhu bez předchozího zapnutí směrového světla. Systém tak řidiče při mikrospánku varuje vibračním zařízením v sedadle.
Pro vyšší komfort a bezpečí je u verzí s podvozkem Hydractive III + elektrická automatická parkovací brzda, která automaticky sepne při vypnutí motoru a při rozjíždění vozidla se uvolní. Právě tak může být ovládána ručně díky ovladači umístěnému na středové konzole.
Její součástí je také Asistent pro rozjezd do svahu, který se aktivuje při sklonu vyšším než 3 %. Nechybí ani parkovací asistent vpředu i vzadu. Tento systém spojený s předním parkovacím asistentem informuje, zda je zvolený prostor k parkování dostatečný (snímač pracuje s rozměry v intervalu 3-8 m při rychlosti pod 20 km/h).
Dalším významným prvkem výbavy je telematický systém poslední generace, kombinující funkce mobilního telefonu, audio (rádio, CD MP3, ukládání hudby na pevném disku) a navigace GPS.

Ušlechtilé materiály a pečlivé zpracování interiéru přispívají k pocitu pohodlí a luxusu. Velkoryse řešená palubní deska navozuje dojem kvality a propracovanosti. V obou verzích bude nabízen ve dvou provedeních interiéru – v jednobarevné verzi Mistral s důrazem na střízlivou harmonii a v dvoutónovém provedení Mistral/Matinal, které je elegantní kombinací černé a béžové.

Prodloužením rozvoru o 65 mm na 2815 mm se zvětšil vnitřní prostor především na zadních sedadlech. Kromě stylisticky zdařilého řešení umožňuje vyklenuté zadní sklo Sedanu dosáhnout objemu zavazadlového prostoru 467 l VDA (se sadou pro bezdemontážní opravu pneumatiky – nebude v nabídce ČR). U Toureru může dosáhnout až 533 l VDA (rovněž bez rezervy). Se sklopenými zadními opěradly se zvětší na 1490 l.
Součástí sériové výbavy nebo za příplatek je také pohon zadních pátých dveří: pomocí ovládání na dveřích se zavazadelník automaticky otevírá i zavírá. Další výbava zahrnuje bifunkční přenosnou svítilnu, integrovanou do stěny zavazadlového prostoru a plní funkci vnitřního osvětlení.

Nový model je ideální kombinací dynamičnosti a komfortu. Díky systému náprav převzatému z modelu C6 zajišťuje optimální pohlcování nerovností vozovky. K dispozici jsou také verze Hydractive III + poskytující optimální pohodlí a bezvadné jízdní vlastnosti, na straně druhé pak klasické odpružení Métallique. Obě verze odpružení jsou spojeny s přední nápravou pseudo-McPherson se spodními trojúhelníkovými rameny, vzpěrami a zkrutným stabilizátorem, vzadu pak se zadní nápravou s vlečenými rameny.
Pro lepší tlumení nerovností byly do konstrukce začleněny zdokonalené prvky jako odpružující díly zvyšující jízdní komfort (rámové vzpěry, vzpěry přední nápravy i hydroelastické vzpěry zadní nápravy pocházející z modelu C6.

Odpružení Hydractive III zaručuje také automatické udržování světlé výšky bez ohledu na zatížení vozu. Systém může světlost snížit při překročení 110 km/h, pokud to kvalita povrchu umožňuje, optimalizovat tak adhezi a zároveň při zvýšené rychlosti snížit spotřebu. Řidič může ovlivňovat zvýšení/snížení přilnavosti ovladačem na středové konzole a využívat přepínače režimu odpružení, díky němuž má na vybranou mezi odpružením „měkkým a pohodlným“ nebo tvrdším odpružením v režimu „sport“. Tourer disponuje tlačítkem „push“ v zavazadlovém prostoru, kterým je možné snížit nákladovou hranu.
Nový model Citroën C5 je poháněn širokou nabídkou agregátů, které jsou zárukou výkonu a pohodlné jízdy. Jednotlivé verze motorů jsou k dispozici s mechanickou pěti nebo šestistupňovou, ev také se čtyř- nebo šestistupňovou samočinnou převodovkou. Dva z dodávaných motorů splňují kritéria ekologického označení Citroënu Airdream, jež označuje vozy charakteristické mimořádnou šetrností vůči životnímu prostředí. Pro český trh zatím není k dispozici zážehový 3.0 V6 o výkonu 215 k a s točivým momentem 290 Nm při 3750/min.


Benzinové motory (Sedan)
Typ1.8i2.0i
Objem17491997
Výkon92(127)/6000103(143)/6000
Toč.moment170/3750200/4000
Rychlost200210
Zrychlení11,09,7
Spotřeba10,8/6,2/7,912,0/6,3/8,4



Vznětové motory
Typ1.6 HDi2.0Hsi2.2 HDi2.7 Hdi V6
Objem1560199721792720
Výkon80(110)/4000100(138)/4000125(177)/4000150(208)/4000
Toč.moment240/1750320/2000370/1500440/1900
Rychlost191204219224
Zrychlení12,210,69,28,9
Spotřeba7,3/4,7/5,67,9/4,9/6,08,8/5,2/6,511,8/6,4/8,4


Pozn. Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, toč.moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km

Pozn: Hodnoty pro Tourer jsou u spotřeby o 0,1 l/100 km vyšší, rychlost je ca o 2-3 km/h nižší


Nový Citroën C5 disponuje jak bezpečnou konstrukcí, tak velkou nabídkou bezpečnostních prvků. Spolehlivý výkon brzdného systému zajišťují ventilované kotoučové brzdy s průměrem vpředu 304 - 330 mm a vzadu 290 mm. V sériové výbavě najdeme mj. ABS, ESP nebo systém zvýšení brzdého účinku při rychlém brzdění (AFU). Pro maximalizaci pasivní bezpečnosti je sériově dodáván se sedmi airbagy, které mohou být za příplatek doplněny vzadu dvěma airbagy bočními.
Nejslabší verze 1.8 16V a 1.6 HDi začínají na ceně 594 900 Kč, resp. 619 900 Kč, nejdražší je 2.7 HDI V6 za 989 000 Kč.

JL,22.5.2008




Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar