Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën C5 - elegantní sedan i break

S novým modelem C5 by rád Citroën prosadil v kategorii vozů vyšší střední třídy, kde hraje roli elegance, dynamičnost, luxus a kvalita. Jak sedan, tak break v sobě snoubí vzhled sportovního kupé a elegantní limuzíny.

Rozměry (délka 4,78 m, šířka 1,86 m a výška 1,45 m) řadí vůz na špičku segmentu velkých sedanů. Čelní masku s osobitým vzhledem zdůrazňují velké otvory sání a protažený tvar světlometů, sladěných s kapotou. Protažená linie střechy podtrhuje ladnou eleganci siluety. Velkoryse řešené prosklené plochy rozšířené o třetí boční okno umocňují prosvětlenost interiéru. Rozvor 2,82 m napovídá o velkoryse řešené kabině a vyklenuté okno zadních pátých dveří řadí vůz mezi velké modely Citroën. Lomené dělené zadní svítilny zvýrazňují stylový design zádi.
Break C5 se pyšní elegantním a dynamickým stylem díky ušlechtilé přídi shodné se sedanem a robustně vyhlížející zádi. V jeho siluetě se spojuje výrazná identita s funkční variabilitou. S délkou 4,83 m, šířkou 1,86 m a výškou 1,48 m disponuje velkorysými proporcemi.
Prostorově velkoryse vyřešená palubní deska vyvolává dojem kvality a důkladného zpracování. Pravidelnými liniemi symbolizuje preciznost, elegantními plynulými křivkami pak dynamiku. Oddělením od středové konzoly zvyšuje dojem prostoru a pohodlí kabiny.
Nová C5 nabízí škálu motorů a převodovek uspokojující požadavky klientely tohoto segmentu. V nabídce jsou tyto agregáty:


Zážehové motory
1.8i 16V/ 127 k (92 kW)
2.0i 16V, 143 k (103 kW)
3.0i V6, 215 k (155 kW)


Vznětové motory FAP
1.6 HDi 110 k (80 kW)
2.0 HDi 138 k (100 kW)
2.2 HDi 173 k (125 kW)
2.7 V6 HDI 208 k (150 kW)

Komfort a bezpečí posádky zajišťují jak u verze Métallique, tak Hydractive 3 Plus inovace ve vyváženosti držení stopy a odpružení. Tato kombinace, kromě zlepšení jízdních vlastností, obstarává za všech okolností spolehlivé vedení a rychlé reakce. Odpružení Hydractive 3 Plus a Métallique jsou podobně jako u C6 spojeny s přední nápravou modifikovaného typu pseudo-McPherson se dvěma rameny, těhlicí s otočným čepem, zadní víceprvkovou nápravou s podélným ramenem a odděleným čepem. Citroën využil své know-how k vývoji dvou typů odpružení, výsledkem je inteligentní odpružení Hydractive 3 Plus ve dvou podobách a odpružení Métallique.
Odpružení Hydractive 3 Plus přizpůsobuje charakteristiku odpružení požadavkům řidiče i profilu vozovky. Pružnější režim poskytuje optimální komfort, tvrdší odpružení slouží k rychlejší reakce vedení vozu a lepší stability. Řidič může zvolit režim „sport“, pokud si chce vychutnat dynamičtější chování vozu a sportovnější jízdu. Odpružení řízené čidly rozmístěnými na nápravách umožňuje automatické udržování světlé výšky bez ohledu na zatížení a počet cestujících.
Odpružení Métallique využívá výhod špičkových náprav. Kombinace přední nápravy modifikovaného typu pseudo-McPherson se dvěma rameny se zadní víceprvkovou nápravou umožnila dosáhnout za všech okolností rovnováhy mezi komfortem a chováním vozu.
Nová C5 je vybavena volantem s pevným středem a sdruženými ovladači druhé generace. Často využívané ovládací prvky řízení (omezovač rychlosti/tempomat) a komfortu (rádio, telefon, ovládání centrálního displej) má řidič na dosah ruky. Nová koncepce volantu a dotykové ovládání jednotlivých prvků zdůrazňují promyšlené propracování místa řidiče. Střed každého číselníku je osazen rozměrným displejem. připomínající kokpit je plně uzpůsobeno potřebám ovládání za jízdy. Tři číselníky s kruhovými ukazateli, které rovněž prozrazují inspiraci světem letectví, přesně a přehledně poskytují všechny potřebné informace.
Uprostřed je analogový rychloměr a displej s informacemi palubního počítače, vlevo ukazatel stavu paliva a informace související s řízením (omezovač rychlosti/tempomatu), napravo je otáčkoměr a podle výbavy signalizace režimu automatické převodovky nebo zařazeného rychlostního stupně.
Součástí standardní výbavy je tempovat a omezovač rychlosti, u verzí Hydractive 3 Plus také elektrická a automatická parkovací brzda, kterou doplňuje asistent pro rozjezd do svahu. Pro usnadnění parkování slouží přední a zadní parkovací asistent a systém změření volného místa pro parkování, který pracuje s rozměry 3-8 m.
Podle stupně výbavy je k dispozici systém varování před neúmyslným přejetím dělicí čáry (AFIL), který nepřetržitě kontroluje rizika spojená s mikrospánkem za volantem. Kromě halogenových světlometů může být vybaven samonatáčecími bixenonovými světlomety.
U halogenových zlepšuje viditelnost v zatáčkách systém „statického osvětlení při zatáčení“ AFS. Podle natočení volantu se k hlavnímu světelnému toku světlometu přidává pomocný světelný zdroj, který osvítí prostor v úhlu až 75° na obě strany od vozidla.
Pokud je vozidlo vybaveno samonatáčecími bixenonovými světlomety, je součástí výbavy dynamický systém AFS, který optimalizuje viditelnost a bezpečnost při zatáčení a na křižovatkách. Při nižších rychlostech pokrývá až úhel 105°.
K pohodlí slouží také systém NaviDrive poslední generace se 7“ barevným displejem, telefonem a navigačním systémem GPS. Pro zlepšení bezpečnosti jízdy skýtá možnost zvětšení prostorů složitějších křižovatek pomocí režimu Birdview, umožňující snímání příslušného místa simulací přeletu s orientací na horizont. Systém zajišťuje v některých zemích i další doplňkové funkce Např.Citroën v kombinaci s GPS a telefonem umožňuje na některých trzích lokalizaci vozidla v případě nehody nebo náhlé nevolnosti a přístup ke službám krizového centra.
Zákazník si může vybrat ze dvou kategorií sedadel, podle stupně výbavy. Typová řada Harmonie s plynulými liniemi poskytuje pohodlí právě tak jako střízlivěji řešená řada Caractère. Přední sedadla umožňují regulaci výšky opěradla, sedadlo řidiče může být vybaveno i masážním systémem v bederní oblasti opěradla.
Jako první vůz své třídě je vybaven zatažitelným pedálovým ústrojím, které při nárazu maximálně přitáhne brzdový a spojkový pedál do spodní části výklenku pod volantem a omezí poranění nohou řidiče.
Řidiče a spolujezdce chrání sedm airbagů, výkonný brzdný systému s ventilované kotoučové brzdy, ABS, ESP, elektronický rozdělovač brzdného účinku apod.

ML, 29.10.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar