Citroën C5 - elegantní sedan i break
S novým modelem C5 by rád Citroën prosadil v kategorii vozů vyšší střední třídy, kde hraje roli elegance, dynamičnost, luxus a kvalita. Jak sedan, tak break v sobě snoubí vzhled sportovního kupé a elegantní limuzíny.
Rozměry (délka 4,78 m, šířka 1,86 m a výška 1,45 m) řadí vůz na špičku segmentu velkých sedanů. Čelní masku s osobitým vzhledem zdůrazňují velké otvory sání a protažený tvar světlometů, sladěných s kapotou. Protažená linie střechy podtrhuje ladnou eleganci siluety. Velkoryse řešené prosklené plochy rozšířené o třetí boční okno umocňují prosvětlenost interiéru. Rozvor 2,82 m napovídá o velkoryse řešené kabině a vyklenuté okno zadních pátých dveří řadí vůz mezi velké modely Citroën. Lomené dělené zadní svítilny zvýrazňují stylový design zádi.
Break C5 se pyšní elegantním a dynamickým stylem díky ušlechtilé přídi shodné se sedanem a robustně vyhlížející zádi. V jeho siluetě se spojuje výrazná identita s funkční variabilitou. S délkou 4,83 m, šířkou 1,86 m a výškou 1,48 m disponuje velkorysými proporcemi.
Prostorově velkoryse vyřešená palubní deska vyvolává dojem kvality a důkladného zpracování. Pravidelnými liniemi symbolizuje preciznost, elegantními plynulými křivkami pak dynamiku. Oddělením od středové konzoly zvyšuje dojem prostoru a pohodlí kabiny.
Nová C5 nabízí škálu motorů a převodovek uspokojující požadavky klientely tohoto segmentu. V nabídce jsou tyto agregáty:
Zážehové motory
1.8i 16V/ 127 k (92 kW)
2.0i 16V, 143 k (103 kW)
3.0i V6, 215 k (155 kW)
Vznětové motory FAP
1.6 HDi 110 k (80 kW)
2.0 HDi 138 k (100 kW)
2.2 HDi 173 k (125 kW)
2.7 V6 HDI 208 k (150 kW)
Komfort a bezpečí posádky zajišťují jak u verze Métallique, tak Hydractive 3 Plus inovace ve vyváženosti držení stopy a odpružení. Tato kombinace, kromě zlepšení jízdních vlastností, obstarává za všech okolností spolehlivé vedení a rychlé reakce. Odpružení Hydractive 3 Plus a Métallique jsou podobně jako u C6 spojeny s přední nápravou modifikovaného typu pseudo-McPherson se dvěma rameny, těhlicí s otočným čepem, zadní víceprvkovou nápravou s podélným ramenem a odděleným čepem. Citroën využil své know-how k vývoji dvou typů odpružení, výsledkem je inteligentní odpružení Hydractive 3 Plus ve dvou podobách a odpružení Métallique.
Odpružení Hydractive 3 Plus přizpůsobuje charakteristiku odpružení požadavkům řidiče i profilu vozovky. Pružnější režim poskytuje optimální komfort, tvrdší odpružení slouží k rychlejší reakce vedení vozu a lepší stability. Řidič může zvolit režim „sport“, pokud si chce vychutnat dynamičtější chování vozu a sportovnější jízdu. Odpružení řízené čidly rozmístěnými na nápravách umožňuje automatické udržování světlé výšky bez ohledu na zatížení a počet cestujících.
Odpružení Métallique využívá výhod špičkových náprav. Kombinace přední nápravy modifikovaného typu pseudo-McPherson se dvěma rameny se zadní víceprvkovou nápravou umožnila dosáhnout za všech okolností rovnováhy mezi komfortem a chováním vozu.
Nová C5 je vybavena volantem s pevným středem a sdruženými ovladači druhé generace. Často využívané ovládací prvky řízení (omezovač rychlosti/tempomat) a komfortu (rádio, telefon, ovládání centrálního displej) má řidič na dosah ruky. Nová koncepce volantu a dotykové ovládání jednotlivých prvků zdůrazňují promyšlené propracování místa řidiče. Střed každého číselníku je osazen rozměrným displejem. připomínající kokpit je plně uzpůsobeno potřebám ovládání za jízdy. Tři číselníky s kruhovými ukazateli, které rovněž prozrazují inspiraci světem letectví, přesně a přehledně poskytují všechny potřebné informace.
Uprostřed je analogový rychloměr a displej s informacemi palubního počítače, vlevo ukazatel stavu paliva a informace související s řízením (omezovač rychlosti/tempomatu), napravo je otáčkoměr a podle výbavy signalizace režimu automatické převodovky nebo zařazeného rychlostního stupně.
Součástí standardní výbavy je tempovat a omezovač rychlosti, u verzí Hydractive 3 Plus také elektrická a automatická parkovací brzda, kterou doplňuje asistent pro rozjezd do svahu. Pro usnadnění parkování slouží přední a zadní parkovací asistent a systém změření volného místa pro parkování, který pracuje s rozměry 3-8 m.
Podle stupně výbavy je k dispozici systém varování před neúmyslným přejetím dělicí čáry (AFIL), který nepřetržitě kontroluje rizika spojená s mikrospánkem za volantem. Kromě halogenových světlometů může být vybaven samonatáčecími bixenonovými světlomety.
U halogenových zlepšuje viditelnost v zatáčkách systém „statického osvětlení při zatáčení“ AFS. Podle natočení volantu se k hlavnímu světelnému toku světlometu přidává pomocný světelný zdroj, který osvítí prostor v úhlu až 75° na obě strany od vozidla.
Pokud je vozidlo vybaveno samonatáčecími bixenonovými světlomety, je součástí výbavy dynamický systém AFS, který optimalizuje viditelnost a bezpečnost při zatáčení a na křižovatkách. Při nižších rychlostech pokrývá až úhel 105°.
K pohodlí slouží také systém NaviDrive poslední generace se 7“ barevným displejem, telefonem a navigačním systémem GPS. Pro zlepšení bezpečnosti jízdy skýtá možnost zvětšení prostorů složitějších křižovatek pomocí režimu Birdview, umožňující snímání příslušného místa simulací přeletu s orientací na horizont. Systém zajišťuje v některých zemích i další doplňkové funkce Např.Citroën v kombinaci s GPS a telefonem umožňuje na některých trzích lokalizaci vozidla v případě nehody nebo náhlé nevolnosti a přístup ke službám krizového centra.
Zákazník si může vybrat ze dvou kategorií sedadel, podle stupně výbavy. Typová řada Harmonie s plynulými liniemi poskytuje pohodlí právě tak jako střízlivěji řešená řada Caractère. Přední sedadla umožňují regulaci výšky opěradla, sedadlo řidiče může být vybaveno i masážním systémem v bederní oblasti opěradla.
Jako první vůz své třídě je vybaven zatažitelným pedálovým ústrojím, které při nárazu maximálně přitáhne brzdový a spojkový pedál do spodní části výklenku pod volantem a omezí poranění nohou řidiče.
Řidiče a spolujezdce chrání sedm airbagů, výkonný brzdný systému s ventilované kotoučové brzdy, ABS, ESP, elektronický rozdělovač brzdného účinku apod.
ML, 29.10.2007
Break C5 se pyšní elegantním a dynamickým stylem díky ušlechtilé přídi shodné se sedanem a robustně vyhlížející zádi. V jeho siluetě se spojuje výrazná identita s funkční variabilitou. S délkou 4,83 m, šířkou 1,86 m a výškou 1,48 m disponuje velkorysými proporcemi.
Prostorově velkoryse vyřešená palubní deska vyvolává dojem kvality a důkladného zpracování. Pravidelnými liniemi symbolizuje preciznost, elegantními plynulými křivkami pak dynamiku. Oddělením od středové konzoly zvyšuje dojem prostoru a pohodlí kabiny.
Nová C5 nabízí škálu motorů a převodovek uspokojující požadavky klientely tohoto segmentu. V nabídce jsou tyto agregáty:
Zážehové motory
1.8i 16V/ 127 k (92 kW)
2.0i 16V, 143 k (103 kW)
3.0i V6, 215 k (155 kW)
Vznětové motory FAP
1.6 HDi 110 k (80 kW)
2.0 HDi 138 k (100 kW)
2.2 HDi 173 k (125 kW)
2.7 V6 HDI 208 k (150 kW)
Komfort a bezpečí posádky zajišťují jak u verze Métallique, tak Hydractive 3 Plus inovace ve vyváženosti držení stopy a odpružení. Tato kombinace, kromě zlepšení jízdních vlastností, obstarává za všech okolností spolehlivé vedení a rychlé reakce. Odpružení Hydractive 3 Plus a Métallique jsou podobně jako u C6 spojeny s přední nápravou modifikovaného typu pseudo-McPherson se dvěma rameny, těhlicí s otočným čepem, zadní víceprvkovou nápravou s podélným ramenem a odděleným čepem. Citroën využil své know-how k vývoji dvou typů odpružení, výsledkem je inteligentní odpružení Hydractive 3 Plus ve dvou podobách a odpružení Métallique.
Odpružení Hydractive 3 Plus přizpůsobuje charakteristiku odpružení požadavkům řidiče i profilu vozovky. Pružnější režim poskytuje optimální komfort, tvrdší odpružení slouží k rychlejší reakce vedení vozu a lepší stability. Řidič může zvolit režim „sport“, pokud si chce vychutnat dynamičtější chování vozu a sportovnější jízdu. Odpružení řízené čidly rozmístěnými na nápravách umožňuje automatické udržování světlé výšky bez ohledu na zatížení a počet cestujících.
Odpružení Métallique využívá výhod špičkových náprav. Kombinace přední nápravy modifikovaného typu pseudo-McPherson se dvěma rameny se zadní víceprvkovou nápravou umožnila dosáhnout za všech okolností rovnováhy mezi komfortem a chováním vozu.
Nová C5 je vybavena volantem s pevným středem a sdruženými ovladači druhé generace. Často využívané ovládací prvky řízení (omezovač rychlosti/tempomat) a komfortu (rádio, telefon, ovládání centrálního displej) má řidič na dosah ruky. Nová koncepce volantu a dotykové ovládání jednotlivých prvků zdůrazňují promyšlené propracování místa řidiče. Střed každého číselníku je osazen rozměrným displejem. připomínající kokpit je plně uzpůsobeno potřebám ovládání za jízdy. Tři číselníky s kruhovými ukazateli, které rovněž prozrazují inspiraci světem letectví, přesně a přehledně poskytují všechny potřebné informace.
Uprostřed je analogový rychloměr a displej s informacemi palubního počítače, vlevo ukazatel stavu paliva a informace související s řízením (omezovač rychlosti/tempomatu), napravo je otáčkoměr a podle výbavy signalizace režimu automatické převodovky nebo zařazeného rychlostního stupně.
Součástí standardní výbavy je tempovat a omezovač rychlosti, u verzí Hydractive 3 Plus také elektrická a automatická parkovací brzda, kterou doplňuje asistent pro rozjezd do svahu. Pro usnadnění parkování slouží přední a zadní parkovací asistent a systém změření volného místa pro parkování, který pracuje s rozměry 3-8 m.
Podle stupně výbavy je k dispozici systém varování před neúmyslným přejetím dělicí čáry (AFIL), který nepřetržitě kontroluje rizika spojená s mikrospánkem za volantem. Kromě halogenových světlometů může být vybaven samonatáčecími bixenonovými světlomety.
U halogenových zlepšuje viditelnost v zatáčkách systém „statického osvětlení při zatáčení“ AFS. Podle natočení volantu se k hlavnímu světelnému toku světlometu přidává pomocný světelný zdroj, který osvítí prostor v úhlu až 75° na obě strany od vozidla.
Pokud je vozidlo vybaveno samonatáčecími bixenonovými světlomety, je součástí výbavy dynamický systém AFS, který optimalizuje viditelnost a bezpečnost při zatáčení a na křižovatkách. Při nižších rychlostech pokrývá až úhel 105°.
K pohodlí slouží také systém NaviDrive poslední generace se 7“ barevným displejem, telefonem a navigačním systémem GPS. Pro zlepšení bezpečnosti jízdy skýtá možnost zvětšení prostorů složitějších křižovatek pomocí režimu Birdview, umožňující snímání příslušného místa simulací přeletu s orientací na horizont. Systém zajišťuje v některých zemích i další doplňkové funkce Např.Citroën v kombinaci s GPS a telefonem umožňuje na některých trzích lokalizaci vozidla v případě nehody nebo náhlé nevolnosti a přístup ke službám krizového centra.
Zákazník si může vybrat ze dvou kategorií sedadel, podle stupně výbavy. Typová řada Harmonie s plynulými liniemi poskytuje pohodlí právě tak jako střízlivěji řešená řada Caractère. Přední sedadla umožňují regulaci výšky opěradla, sedadlo řidiče může být vybaveno i masážním systémem v bederní oblasti opěradla.
Jako první vůz své třídě je vybaven zatažitelným pedálovým ústrojím, které při nárazu maximálně přitáhne brzdový a spojkový pedál do spodní části výklenku pod volantem a omezí poranění nohou řidiče.
Řidiče a spolujezdce chrání sedm airbagů, výkonný brzdný systému s ventilované kotoučové brzdy, ABS, ESP, elektronický rozdělovač brzdného účinku apod.
ML, 29.10.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout