Citroën C4 - nový vzhled i technologie
Z nového Citroënu C4 čiší dojem robustnosti a stability, především díky vyváženým proporcím a karoserii umístěné co nejblíže kolům. Dokonalé zpracování ploch a zadní černý spoiler jsou výsledkem snahy o dosažení optimální aerodynamiky.
Novinka znamená posun kvality vzhledu vozu, včetně nabídky 10 odstínů karoserie a kol od 15 do 18“. Styl interiéru odráží styl exteriéru a přináší posádce okamžitý pocit kvality a elegance.
Na novém sdruženém přístroji se 3 budíky se zobrazují analogové i digitální údaje a díky kontrastům a hloubkám mají mimořádně snadnou čitelnost. Nový volant s centrálními ovladači zahrnuje různé funkce, seskupené do jasně určených oblastí (audio systém, telefon, tempomat/omezovač rychlosti, komfortní funkce).
Rozměry zůstaly kompaktní, což je základním kritériem segmentu: délka 433 cm (+ 5 cm), šířka 179 cm (+ 2 cm) a výška 149 cm (+ 3 cm). Zavazadlový prostor, ve své kategorii největší (408 l), se stává měřítkem kvality.
Vysoká středová konzola, která je v nabídce u vozů s pilotovanou ruční převodovkou, představuje naprostou novinku, která se zatím u kompaktních sedanů neobjevila. Společně s voličem řazení a elektrickou parkovací brzdou mění vnitřní prostor a řízení je modernější.
Vůz je vybaven přední nápravou pseudo-McPherson, novou zadní nápravou s deformovatelnou příčkou a hydraulickým řízením s elektrickým čerpadlem. Bezpečné chování na silnici posilují např. elektronický rozdělovač brzdného účinku, systém pro nouzové brzdění a systém ITC spojený ESP. Kromě karoserie, zajišťující rozložení energie v případě nárazu, je vůz sériově vybaven 6 airbagy.
Citroën C4 je kromě známých a uznávaných technologií, jako je asistent pro rozjezd do svahu, elektrická parkovací brzda, varování před neúmyslným překročením dělicí čáry, bixenonové samonatáčecí světlomety, parkovací asistent nebo měření volného místa k parkování opatřen novými prvky výbavy, které u tohoto segmentu nejsou běžné.
Přichází také s novými v prvky výbavy, zvyšující bezpečnost. Ultrazvukový systém sledování mrtvého úhlu informuje řidiče pomocí oranžových diod umístěných v rohu zpětného zrcátka, že se v mrtvém úhlu nachází jiné auto. Systém, který se skládá ze 4 čidel v předním a zadním nárazníku, je aktivní v rychlostech 12 – 140 km/h a kontroluje oblast vymezenou vepředu vnějším zpětným zrcátkem, a dále dosahuje přibližně 5 m za zadní nárazník a zahrnuje prostor 3,5 m kolem boku auta.
Programovatelný omezovač rychlosti – tempomat si může nastavit až 5 rychlostí a snadno je přepínat při změně povolené rychlosti. Přední mlhovky se statickým osvětlením křižovatek přisvětlují vnitřek zatáček, čímž zvyšují bezpečnost v zatáčkách a na křižovatkách. Spouští se po zapnutí směrovky nebo po natočení volantu do úhlu 60°. Mlhové světlo pak může osvětlit až 75° úhel napravo nebo nalevo od vozu.
Moderní služba Citroën eTouch má k dispozici řadu služeb jako je lokalizované nouzové a asistenční volání, které je (v některých zemích) k dispozici zdarma 24 hodin denně za pomoci zabudované SIM karty.
Vůz nabízí cestování v útulných a pohodlných sedadlech. Pro optimální podporu těla jsou vybaveny bederním nastavením sedadla a pro větší uvolnění může řidič a cestující na předním sedadle využít masážní funkci bederní oblasti s elektrickým ovládáním, což je na trhu s kompaktními hatchbacky naprostá novinka.
Citroën C4 může být vybaven navigací poslední generace s velkým barevným displejem. Tato navigace MyWay nabízí rovněž barevný displej s vysokým rozlišením, vnitřní paměť, přípojku USB, která je kompatibilní se všemi přehrávači MP3, zobrazením omezení rychlosti nebo funkcí streaming audio Bluetooth, která umožňuje poslech hudby uložené v mobilním telefonu.
Nový Citroën C4 používá u několika verzí mikrohybridní technologii e-HDi, představující novou generaci systému Stop&Start kombinujícího reverzibilní alternátor a naftový motor. Umožňuje chvilkové vypnutí a opětovné nastartování motoru za všech okolností, kdy je vůz v klidu. Je vybaven motorem e-HDI 110 FAP, šestistupňovou pilotovanou manuální převodovkou a pneumatikami s nízkým valivým odporem, vykazuje při svém uvedení na trh emise 110 g CO2/km. Citroën a Michelin přišly se 16“ pneumatikami Michelin Energy™ Saver poslední generace, které se ve světové premiéře objevují u nového Citroënu C4 u motorů e-HDi. Díky nim se snižuje spotřeba paliva o 0,2 l/100 km a emisí CO2 oproti standardním pneumatikám o 5g/km.
Na výběr jsou čtyři vznětové motory HDi (HDi 90 FAP, HDi 110 FAP, e-HDi 110 FAP a HDi 150 FAP) a tři zážehové (VTi 95, VTi 120 a THP 155). Motory THP 155 a e-HDi 110 FAP jsou spojeny s pilotovanou manuální šestistupňovou převodovkou, motory HDi 110 FAP a HDi 150 FAP s manuální šestistupňovou převodovkou. Motor VTi 120 je v kombinaci s manuální pětistupňovou převodovkou nebo automatickou čtyřstupňovou převodovkou.
Nový Citroën C4 se vyrábí ve francouzské továrně PSA Peugeot Citroën v Mulhouse, která má certifikaci ISO 14001 a splňuje ve všech ohledech požadavky značky na kvalitu. Pro zajištění optimální spolehlivosti najede vůz do uvedení na trh více než 2 miliony kilometrů.
JL, 12.10.2010
Na novém sdruženém přístroji se 3 budíky se zobrazují analogové i digitální údaje a díky kontrastům a hloubkám mají mimořádně snadnou čitelnost. Nový volant s centrálními ovladači zahrnuje různé funkce, seskupené do jasně určených oblastí (audio systém, telefon, tempomat/omezovač rychlosti, komfortní funkce).
Rozměry zůstaly kompaktní, což je základním kritériem segmentu: délka 433 cm (+ 5 cm), šířka 179 cm (+ 2 cm) a výška 149 cm (+ 3 cm). Zavazadlový prostor, ve své kategorii největší (408 l), se stává měřítkem kvality.
Vysoká středová konzola, která je v nabídce u vozů s pilotovanou ruční převodovkou, představuje naprostou novinku, která se zatím u kompaktních sedanů neobjevila. Společně s voličem řazení a elektrickou parkovací brzdou mění vnitřní prostor a řízení je modernější.
Vůz je vybaven přední nápravou pseudo-McPherson, novou zadní nápravou s deformovatelnou příčkou a hydraulickým řízením s elektrickým čerpadlem. Bezpečné chování na silnici posilují např. elektronický rozdělovač brzdného účinku, systém pro nouzové brzdění a systém ITC spojený ESP. Kromě karoserie, zajišťující rozložení energie v případě nárazu, je vůz sériově vybaven 6 airbagy.
Citroën C4 je kromě známých a uznávaných technologií, jako je asistent pro rozjezd do svahu, elektrická parkovací brzda, varování před neúmyslným překročením dělicí čáry, bixenonové samonatáčecí světlomety, parkovací asistent nebo měření volného místa k parkování opatřen novými prvky výbavy, které u tohoto segmentu nejsou běžné.
Přichází také s novými v prvky výbavy, zvyšující bezpečnost. Ultrazvukový systém sledování mrtvého úhlu informuje řidiče pomocí oranžových diod umístěných v rohu zpětného zrcátka, že se v mrtvém úhlu nachází jiné auto. Systém, který se skládá ze 4 čidel v předním a zadním nárazníku, je aktivní v rychlostech 12 – 140 km/h a kontroluje oblast vymezenou vepředu vnějším zpětným zrcátkem, a dále dosahuje přibližně 5 m za zadní nárazník a zahrnuje prostor 3,5 m kolem boku auta.
Programovatelný omezovač rychlosti – tempomat si může nastavit až 5 rychlostí a snadno je přepínat při změně povolené rychlosti. Přední mlhovky se statickým osvětlením křižovatek přisvětlují vnitřek zatáček, čímž zvyšují bezpečnost v zatáčkách a na křižovatkách. Spouští se po zapnutí směrovky nebo po natočení volantu do úhlu 60°. Mlhové světlo pak může osvětlit až 75° úhel napravo nebo nalevo od vozu.
Moderní služba Citroën eTouch má k dispozici řadu služeb jako je lokalizované nouzové a asistenční volání, které je (v některých zemích) k dispozici zdarma 24 hodin denně za pomoci zabudované SIM karty.
Vůz nabízí cestování v útulných a pohodlných sedadlech. Pro optimální podporu těla jsou vybaveny bederním nastavením sedadla a pro větší uvolnění může řidič a cestující na předním sedadle využít masážní funkci bederní oblasti s elektrickým ovládáním, což je na trhu s kompaktními hatchbacky naprostá novinka.
Citroën C4 může být vybaven navigací poslední generace s velkým barevným displejem. Tato navigace MyWay nabízí rovněž barevný displej s vysokým rozlišením, vnitřní paměť, přípojku USB, která je kompatibilní se všemi přehrávači MP3, zobrazením omezení rychlosti nebo funkcí streaming audio Bluetooth, která umožňuje poslech hudby uložené v mobilním telefonu.
Nový Citroën C4 používá u několika verzí mikrohybridní technologii e-HDi, představující novou generaci systému Stop&Start kombinujícího reverzibilní alternátor a naftový motor. Umožňuje chvilkové vypnutí a opětovné nastartování motoru za všech okolností, kdy je vůz v klidu. Je vybaven motorem e-HDI 110 FAP, šestistupňovou pilotovanou manuální převodovkou a pneumatikami s nízkým valivým odporem, vykazuje při svém uvedení na trh emise 110 g CO2/km. Citroën a Michelin přišly se 16“ pneumatikami Michelin Energy™ Saver poslední generace, které se ve světové premiéře objevují u nového Citroënu C4 u motorů e-HDi. Díky nim se snižuje spotřeba paliva o 0,2 l/100 km a emisí CO2 oproti standardním pneumatikám o 5g/km.
Na výběr jsou čtyři vznětové motory HDi (HDi 90 FAP, HDi 110 FAP, e-HDi 110 FAP a HDi 150 FAP) a tři zážehové (VTi 95, VTi 120 a THP 155). Motory THP 155 a e-HDi 110 FAP jsou spojeny s pilotovanou manuální šestistupňovou převodovkou, motory HDi 110 FAP a HDi 150 FAP s manuální šestistupňovou převodovkou. Motor VTi 120 je v kombinaci s manuální pětistupňovou převodovkou nebo automatickou čtyřstupňovou převodovkou.
Nový Citroën C4 se vyrábí ve francouzské továrně PSA Peugeot Citroën v Mulhouse, která má certifikaci ISO 14001 a splňuje ve všech ohledech požadavky značky na kvalitu. Pro zajištění optimální spolehlivosti najede vůz do uvedení na trh více než 2 miliony kilometrů.
JL, 12.10.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout