Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën C4 - benzín, nafta, elekřina

Vůz postavený na dlouhém rozvoru (267 cm) patří mezi klasické kompaktní hatchbacky, pokud jde o rozměry: délka 456 cm, šířka 180 cm, výška 152,5 cm. Díky zvýšené pozici nabízí vyšší výhled než konkurence (1,22 m), takže řidič má větší přehled o situaci na silnici. Krátké přední a zadní převisy v kombinaci s koly velkého průměru (69 cm) a světlou výškou 15,6 cm zajišťují vozu zvýšenou pozici.

Přední strana se světelným podpisem ve tvaru písmene V přebírá nové estetické principy značky Citroën, jejichž předobraz se objevil u koncepčních vozů CXPerience Concept, Ami One Concept a 19_19 Concept a poprvé byly použity u C3 na začátku roku 2020 Dvouúrovňové světlomety a chromované lišty jsou protažené po celé šířce vozu. Lišty se táhnou až k horní části světel pro denní svícení a nyní jsou protaženy i ke spodní části světlometů, jako zdůraznění 100% LED technologie „Citroën LED Vision“, kterou tvoří LED pásky pro denní svícení, světlomety se 3 LED moduly. Celou technologickou příď doplňují LED mlhové světlomety spojené s barevnými prvky výrazně grafického vzhledu.

Matně černé lišty kolem podběhů spojené s pláštěm předního i zadního nárazníku dodávají siluetě vozu větší dynamiku a vyvolávají pocit bezpečí a robustnosti, zatímco chromované lišty kolem oken a nová zpětná zrcátka moderního elegantního tvaru přinášejí impozantnost a eleganci.

Z unikátní linie střechy v kombinaci se šikmým zadním oknem vyzařuje aerodynamika vozu, k čemuž přispívá i spoiler, který posílil dynamiku tvaru. Pomalu se svažující střecha přesahuje přes všechna 3 boční okna a sahá až ke světlometům.


Zadní strana dodává vozu dynamiku a robustnost, široké zadní dveře, jejichž tvar optimalizuje nakládku, současně jasně ukazují, jak velkorysý je objem zavazadlového prostoru (380 l).


Široká horizontální přístrojová deska dává cestujícím pocit prostoru a objemu. Současně nabízí několik úložných přihrádek dotvářejících design interiéru. Přístrojová deska se přirozeně rozšiřuje do panelů dveří, vytváří efekt obtékání, který zesiluje dojem ochrany a klidu, zatímco vysoká a široká středová konzola posiluje reprezentativní charakter tohoto kompaktního hatchbacku.

Na palubní desce je použitý nový originální tlačený povrch s grafickým vzorem ve tvaru loga, na sedadlech se objevují nové vzory Advanced Comfort, jednotlivé styly interiéru propojují vzhled sedadel s novými dekory a čalouněním panelů dveří
Volant se širokým dolním ramenem má v sobě zabudované ovladače asistenčních systémů vlevo a infotainmentu vpravo. Za volantem jsou umístěny nové lesklé černé páčky automatické převodovky, které jsou pevně spojené s volantem a umožňují tak okamžité řazení rychlostí bez ohledu na úhel volantu.

Systémy HMI vnáší svým uspořádáním a zpracováním do interiéru technologický a moderní vzhled. Před řidičem je umístěn originální a dobře čitelný digitální přístroj HD frameless s grafikou typickou pro Citroën. Doplňuje jej velký barevný systém promítání informací na čelní sklo (Head-up displej),.

Uprostřed je v horní části palubní desky ultra tenký 10" dotykový bezokrajový displej připevněný k centrálním větrákům. Ovladače automatické dvouzónové klimatizace jsou klasické, aby bylo nastavování okamžitě k dispozici.

Oba modely získaly nový elegantní ovládač automatické převodovky z gilošového kovu. Monostabilní intuitivní ovladač má 3 polohy (R, N a D) pro snadnou volbu mezi zpátečkou, neutrálem a jízdou vpřed, zvolená poloha je pro připomenutí podsvícena. Ovladač je spojen se dvěma podsvícenými tlačítky: P pro aktivaci parkovacího režimu, M pro aktivaci manuálního jízdního režimu u verzí se spalovacím motorem nebo B pro aktivaci režimu Brake pro rekuperaci brzdné energie u elektrické verze. Konzola také obsahuje ovladač elektrické parkovací brzdy a volič jízdních režimů včetně různých režimů u verzí s automatickou převodovkou: Eco, Normal, Sport.


Modely C4 nabízejí na výběr 31 kombinací odstínů a balíčků Packs Color u exteriéru a 6 stylů interiéru, takže si každý zákazník může vybrat vůz dle vlastního vkusu. Nabídka personalizace exteriéru umožňuje vytvořit 31 různých kombinací. Na výběr je široká nabídka ráfků a disků jedinečného designu, které podtrhují velký průměr kol (69 cm):


ELEKTRICKÁ MOBILITA

Nová ë-C4 – 100% ëlectric je dalším vozem, který umožňuje jízdu v plně elektrickém režimu,
Elektromotor má výkon 136 k, točivý moment 260 Nm, který je k dispozici okamžitě pro rychlé lineární zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,7 vteřin v režimu Sport a maximální rychlost 150 km/h. Baterie elektromotoru o výkonu 50 kWh je vysokonapěťového typu 400 V Li-Ion. Dojezde podle WLTP činí ca 350 km.

Vůz má k dispozici funkci Brake umožňující zpomalovat bez sešlápnutí brzdového pedálu a tím zvýšit dojezd. Tento systém tak na rozdíl od verzí se spalovacím motorem umožňuje rekuperovat energii dostupnou během fáze brzdění a zpomalení.
K dispozici je několik režimů jízdy, které se přepínají voličem režimů na středové konzole: Eco, Normal nebo Sport. A pro stále větší klid má baterie záruku 8 let nebo 160 000 km se zbývající kapacitou 70 %.



OPTIMALIZOVANÁ DOBA NABÍJENÍ

V režimu 4 na veřejné nabíjecí stanici se pomocí rychlonabíječky 100 kW baterie nabíjí rychlostí 10 km/min, což je v segmentu nejlepší výsledek: 80 % nabíjení proběhne za 30 minut.

V režimu 3 doma, prostřednictvím Wall Boxu 32 A se baterie nabíjí rychlostí 10 km/min, doba je 7,5 h v případě jednofázového napětí a 5 h v případě třífázového napětí s příplatkovou nabíječkou 11 kW.

V režimu 2 doma se baterie příležitostně dobije za 15 h přes zásuvku 16 A typu Green'up™ Legrand a za více než 24 h přes standardní domácí zásuvku.



INTUITIVNÍ ROZHRANÍ PRO KLID

Citroën se při uvedení své řady elektromobilů snaží řidičům pomoci a nabídnout jim jasná a intuitivní rozhraní, která jsou snadno čitelná, srozumitelná a snadno použitelná. Cíl je jednoduchý: posílit propojení mezi řidičem a jeho vozem, zintenzivnit vnímání moderního charakteru tohoto pohonu, zjednodušit všechny interakce a běžné kroky. Řidič má na digitálním přístroji k dispozici specifický režim zobrazení, kde si může zobrazit stav nabití baterie nebo dojezd, jakož i 3 widgety na výběr: indikátor výkonu – powermetr, tok energie nebo spotřebu tepelného komfortu, systém umožňující zobrazit vliv prvků tepelného komfortu na spotřebu energie.

Zvláštní stránky v dotykovém displeji, přístupné přímo stisknutím tlačítka na středové konzole, zobrazují provozní stav systému nebo možnost nastavení zpožděného nabíjení baterie. Když se vůz nabíjí, zobrazí se na displeji mimo jiné zbývající čas do úplného dobití (v hodinách a minutách), obnovený dojezd (v km) nebo obnovená míra nabití baterie (v %).



ŘADA ÚČINNÝCH MODERNÍCH MOTORŮ

Zážehové motory Euro 6d
PureTech 130 S&S s MAN6
PureTech 130 S&S s EAT8

vznětové motory Euro 6d:
BlueHDi 110 S&S s MAN6 e
BlueHDi 130 S&S s EAT8.




ODPRUŽENÍ S PROGRESIVNÍMI HYDRAULICKÝMI DORAZY®

Vozy jsou již od základní verze sériově vybaveny odpružením s progresivními hydraulickými dorazy®, které poskytují dokonalý komfort. V rámci vývoje nového odpružení bylo podáno 20 patentů. Princip jeho fungování je jednoduchý. Zatímco klasické odpružení tvoří tlumič, pružina a mechanický doraz, v případě odpružení s progresivními hydraulickými dorazy® se přidávají dva hydraulické dorazy – jeden pro rozpínání a jeden pro stlačení. Odpružení tak pracuje ve dvou fázích podle potřeb zatížení:

V případě mírného stlačení a rozpínání řídí pružina a tlumič společně vertikální pohyby bez toho, že by se musely zapojit i hydraulické dorazy. Přítomnost těchto dorazů však inženýrům umožnila nabízet větší volnost zdvihu vozu, což vytváří pocit, že auto nad nerovnostmi vozovky doslova letí.

V případě většího stlačení a rozpínání se k pružině a tlumiči přidává i hydraulický doraz rozpínání nebo stlačení, které postupně pohyb zpomalují, takže na konci nedojde k prudkému zastavení. Na rozdíl od klasického mechanického dorazu, který absorbuje energii, ale část jí vrátí zpět, hydraulický doraz tuto energii absorbuje a rozptýlí. Díky tomu nedojde k odrazu a cestující jsou dokonale izolováni od silnice.


SEDADLA ADVANCED COMFORT

Široká pohodlná sedadla přinášejí pocit komfortu, pohody a tuhosti tak, aby se cestující cítili, dobře izolovaní od silnice.

Exkluzivní inovací jsou sedadla Advanced Comfort, která se jako součást sériové výbavy poprvé objevila u vozů C4 Cactus a SUV C5 Aicross. Nyní jsou k dispozici u stylů interiéru Urban Grey, Metropolitan Grey, Metropolitan Blue, Hype Black a Hype Red. Sází na 4 rozměry komfortu pro dosažení optimálního stavu:

Pro ještě větší pohodu a posílení útulnosti i v nejstresovějších situacích mohou být přední sedadla kromě vyhřívání vybavena i masážní funkcí. Cestujícím se tak dostává výjimečně komfortního přijetí.

Zvláštní pozornost byla věnována odkládacím přihrádkám na všech místech. Konstrukce vozu umožnila uvolnit maximum úložného prostoru, celkem jde o 16 přihrádek v kabině s celkovým objemem 39 l

Velkorysým zavazadlovým prostorem 380 l, který je díky plochému a nízkému prahu (71,5 cm), širokému vstupu a rovným bokům dobře využitelný, patří oba modely mezi nejlepší v segmentu. Pro větší pohodlí umožňuje dvoupolohová podlaha zavazadlový prostor rozčlenit, po sklopení zadního sedadla je podlaha rovná. Dvoupolohová podlaha může být nastavena do šikmé polohy pro snadnější nakládání. Nová ë-C4 – 100% ëlectric nijak nezaostává, nabíjecí kabely a různé předměty lze uložit pod podlahu.

TEPELNÝ KOMFORT

Pro posílení tepelného komfortu i v extrémních podmínkách je součástí výbavy vozu Nová ë-C4 – 100% ëlectric a Nová C4:

vyhřívané čelní sklo a vyhřívaný volant, což je u vozů v nabídce značky Citroën novinka,

vyhřívaná sedadla vpředu i vzadu,

dvouzónová automatická klimatizace s dvojím ovládáním pro snadné použití: fyzickými ovladači na středovém panelu a digitálními ovladači na dotykovém tabletu,

větráky v zadní části středové konzoly pro cestující na zadních sedadlech.



Citroën 2.2.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2021 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar