Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën C4 Sedan - elegantní a praktický

Tříprostorový C4 Sedan vychází z platformy C4 a získává výhody zejména díky prodlouženému rozvoru kol, který umožňuje zvětšení prostoru na zadních sedadlech i zvýšení kapacity zavazadlového prostoru. Prodej na českém trhu začne 1. dubna.

Přední maska symbolizuje příslušnost ke značce Citroën. Dvě souběžné mohutné linie stylizovaných chromovaných šípů se opticky sbíhají ve středu kapoty, pak se rozdvojují a pokračují odděleně vpřed. Navazují na lomené reflektory protažené až do prostoru blatníků.
Tvar a rozměry čelního skla stejně jako boční okna protažená na maximum do tvaru oblouku propůjčují sedanu praktický a elegantní styl. Vysoká obvodová linie karosérie evokuje dojem robustnosti.
Záď zlepšuje držení stopy a posiluje celkový dojem stability. Impozantní zadní svítilny propůjčují vozu sebejistý vzhled. Světla v obdobně zalomeném tvaru odrážejí vzhled předních světlometů.
Díky svým rozměrům (délka 4,77 m, šířka 1,77 m a výška 1,51 m) nabízí ve své kategorii vnitřní komfort a využívá velkorysý rozvor kol – 2,71 m.
Komfortu a prostornosti nebylo dosaženo na úkor objemu zavazadelníku, který dosáhl 513 litrů, mezi podběhy kol je šířka 1,04 m. Užitečná nakládací délka může dosáhnout 1,21 m a výška pod krytem činí 50 cm. Vozidlo je mj. vybaveno sklopným zadním sedadlem děleným v poměru 2/3-1/3.
Výškově nastavitelný volant s pevným středem a ovládacími prvky (audiosoustava, telefon) a podpory řízení (tempomat, omezovač) je spojen s displejem zobrazujícím jízdní informace (rychlost vozidla, zadání rychlosti do tempomatu a omezovače atd.) zasazeném uprostřed palubní desky.
Zpracování sedadel byla věnována péče se zřetelem na pohodlí zajišťované dlouhým sedákem a širokým a vysokým opěradlem. V kombinaci se zavěšením zajišťují sedadla výborné tlumení vibrací vyvolaných povrchem vozovky. Sedadlo řidiče může být podle úrovně výbavy za příplatek vybaveno elektrickou regulací posunu, sklonu opěradla, výšky sedáku i bederní opěrky
V závislosti na verzi může být vybaven manuální klimatizací nebo automatickou dvouzónovou. Vzadu je vybaven individuální regulací přívodu venkovního vzduchu, umožňující rychleji vyrovnat teplotu interiéru.
Díky dokonalému držení stopy skýtá bezchybné chování na silnici. Držení stopy rovněž významně přispívá k posílení aktivní bezpečnosti. Přední náprava je typu pseudo-McPherson se spodními trojúhelníkovými rameny a zkrutnými stabilizátory. Zadní náprava je založena na deformovatelné traverze a zkrutném stabilizátoru.
V závislosti na úrovni výbavy je vybaven 15“ koly s pneumatikami 195/65 R15 nebo 16“ koly s pneumatikami 215/55 R16.
Sedan C4 má vpředu vzduchem chlazené kotoučové brzdy a vzadu jednoduché kotoučové brzdy, nechybí ABS s elektronickým rozdělovačem brzdného účinku (EBD) a systémem nouzového posilovače brzdného účinku (EBA) a automatického rozsvěcení výstražných světel. Systém ESP není k dispozici pro český trh.
Od uvedení na trh je dodáván s benzinovým motorem a dieselovým HDi s filtrem pevných částic (FAP), oba splňují normu Euro IV a jsou spojeny s manuální pětistupňovou převodovkou.

Typ1.6i 16V1.6 HDI
Výkon80 kW(110 k)80 kW(110 k)
Toč.moment147 Nm/4000240/1750



Ve třech nejvyšších rychlostních stupních dosáhne motor HDI točivého momentu 260 Nm při 1750/min díky funkci «overboost». Svižnost motoru je tak zvýšena, pokud nastane potřeba rychlé akcelerace, během níž funkce «overboost» zajistí dalších 20 Nm.
C4 Sedan může být vybaven samonatáčecími bi-xenonovými světlomety, které jsou k dispozici dle úrovně výbavy od října 2007. Obsahující směrový bi-xenonový modul aktivní v poloze „potkávání“ a v poloze „silnice“ zajišťují vysoce kvalitní viditelnost v noci a za špatného počasí. (pozn. není k dispozici pro český trh)
V závislosti na úrovni výbavy je k dispozici zadní a přední parkovací asistent.
V oblasti pasivní bezpečnosti nabízí sériově dodávané čelní airbagy, u řidiče s optimalizovaným tvarem díky pevnému středu volantu, aby poskytoval co nejlepší ochranu hrudníku řidiče, dále boční airbagy řidiče a spolujezdce a hlavové pro cestující na obou řadách sedadel.
Následky srážky s chodcem zmírňují dva absorbéry pro omezení poranění dolních končetin a celková konstrukce zejména předních partií vozu. Hliníková kapota má ve středové části prolamovanou vložku pro lepší absorpci energie.
Proti krádeži a vloupání chrání elektronický imobilizér, obvodový alarm s prostorovým čidlem, elektrický zámek zavazadlového prostoru, který nelze otevřít vyháčkováním, automatické zamykání třicet sekund po odemčení vozidla, pokud nedošlo k otevření žádných dveří, automatické zamykání dveří a zavazadlového prostoru ihned po rozjezdu vozidla a dosažení rychlosti 10 km/h.
Citroëm C4 Sedan bude v prodeji od 1.dubna v ceně za 459 500 K4 (1.6 16V), resp. za 530 500 K4 (1.6 HDI), obě v provedení Pallas, které zahrnuje mj.ABS + EBD + EBA, čelní, boční a okenní airbagy, tempomat/omezovač rychlosti, manuální klimatizace, radio s přehrávačem CD, filtr pevných částic (1.6 HDI ), elektricky ovládaná zpětná zrcátka a okna, palubní počítač, výškově nastavitelné sedadlo řidiče atd.

JL, 20.2.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar