Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

 

Citroën C4 Picasso - nový styl MPV

Na pařížském autosalonu představí Citroën nový model C4 Picasso. Moderní a kompaktní sedmimístné MPV, které je přirozeným vývojem modelové řady, se pyšní výjimečným designem a originálními rysy. Cestování s ním bude radostnější a pohodlnější.

Na trhu MPV většina výrobců nabízí buď jeden tvar karoserie s variabilním počtem sedadel nebo dvě stejné siluety lišící se pouze svou délkou. To však není případ dvojice C4 Picasso a Xsara Picasso, s nimiž Citroën nabízí v tomto segmentu dva rozdílné modely - jak stylem, tak jejich vlastnostmi.

Design, styl, rozměry, prostor, variabilita interiéru a jedinečné rysy modelu C4 Picasso přirozeně rozvinuly Citroëny řady MPV, a to vytvořením tří modelů zcela odlišných a vzájemně se doplňujících: Xsara Picasso, C4 Picasso a velké C8.

Vůz nabízí výborný výhled jednak širokoúhlým panoramatickým přednímu sklu, (vertikální výhled 70 º na rozdíl od pouhých 35º u běžného MPV), dále velkým bočním trojúhelníkovým okénkům, která navazují na čelní sklo a úzkým postranním sloupkům předního skla. Výhled a prosvětlení v přední části vozu jsou výjimečné, nicméně prostor pro cestující je světlý a vzdušný také díky velkým bočním oknům. C4 Picasso má největší zasklenou plochou na trhu kompaktních MPV. Společně s panoramatickým střešním oknem dosahuje 6,4 m².

Hlavní změnou na pracovišti řidiče je uvolnění prostoru mezi sedadly odstraněním řadicí páky z její obvyklé pozice. Toto uspořádání je kombinováno buď se šestistupňovou manuální pilotovanou nebo s automatickou převodovkou. Ovládání převodovky je umístěno za volantem, rychlosti se volí páčkami pod volantem. Umístění elektrické parkovací brzdy na přístrojovou desku umožnila odstranění ruční brzdy. Cestující mohou použít praktická světla na čtení, zabudovaná do zadní části předních opěradel. Pro snadné hledání věcí v úložných prostorech v předních dveřích stačí, aby k nim cestující přiblížili ruku a světélko se rozsvítí. Příruční baterka v zavazadlovém prostoru se automaticky dobíjí během jízdy.

Reorganizace vnitřního prostoru vytvořila dostatek místa pro čtyři velké uzavřené odkládací schránky v přístrojové desce, z nichž centrální je vybavena chlazením a pojme jednu 1,5 litrovou a dvě 0,5 litrové láhve.

C4 Picasso je výjimečně prostorný vůz, jehož rozměry (délka 4,59 m, šířka 1,83 m a výška 1,66 m) vytvářejí prostorný sedmimístný interiér.

Všechna tři sedadla druhé řady jsou stejně široká a vybavená úchyty pro dětskou sedačku Isofix. Ve druhé řadě je bohatě dimenzováno místo pro nohy cestujících na rovné podlaze jako v Xsaře Picasso. Na třetí řadu se pohodlně a bezpečně usadí dvojice dospělých cestujících.

Pohodlný interiér však nikterak neomezuje velikost úložného prostoru, jehož objem je v nejběžnější konfiguraci (sedadla 3.řady složena do podlahy a sedadla 2. řady posunuta zcela vzad) 576 litrů. V sedmimístném uspořádání zvětšuje „kufr" hluboký, uzavřený prostor pod sedadly třetí řady. Při složených zadních sedadlech činí objem 1951 litrů. Modulární koncepce umožňuje rychle a jednoduše přestavovat vnitřní uspořádání, aniž by se sedadla musela z vozu vyjímat.

Druhou řadu lze složit jednoduchým pohybem bez nutnosti vytažení hlavových opěrek a třetí řadu schovat pod podlahu vozu, rovněž bez vytažení opěrek. Složením zadních sedadel vznikne rovná ložná plocha až k opěradlům předních sedadel. Originální systém skládání sedadel umožňují jednoduchý přístup ke třetí řadě. Sedáky postraních sedadlech druhé řady se stlačením ovladače automaticky zvednou směrem k opěradlům, podobně jako v kině. Poté se posunou k opěradlům předních sedadel.

Pozornosti neušel ani podvozek, zvláště pak komfortnímu zavěšení. Pneumatické odpružení zadní nápravy udržuje stabilní výšku vozidla nezávisle na nákladu, řízení je plynulejší a bezpečnější bez ohledu na naložení, a nákladovou hranu lze snížit či zvýšit použitím kontrolky uvnitř zavazadlového prostoru.

Verze s benzinovým dvoulitrem o výkonu 143 k, stejně jako vznětové pohonné jednotky 1.6 HDi/110 k a 2.0 HDi/138 k (obě s filtrem pevných částic) jsou spojeny s manuální šestistupňovou pilotovanou převodovkou.

Jindřich Lasík, 11.8.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar