Citroën C4 Picasso a Grand Picasso s novou tváří
Obě varianty kompaktního MPV značky se přizpůsobují nové image značky a získávají mikrohybridní technologii e-HDi. Dosud se jich prodalo téměř 650 000 kusů a dnes prošly určitou úpravou, která se týká jak stylu, tak motorizace.
Oba modely, které se mohou díky velkému panoramatickému čelnímu sklu pochlubit výjimečným prosvětlením, jsou vpředu i vzadu opatřeny novým logem značky a v předním nárazníku pod světlomety přibyly LED diody.
Příchod mikrohybridní technologie e-HDi kombinuje systém Stop&Start druhé generace s pilotovanou manuální převodovkou a motor HDi 110 FAP. Díky nim získává zákazník jak vynikající komfort řízení, i nízkou spotřebu paliva (4,8 l/100 km). K vozům může zákazník obdržet i balíček služeb Citroën eTouch, zahrnující tísňové a asistenční volání, virtuální servisní knížku a službu Eco Driving. Tyto novinky budou k dispozici v průběhu posledního čtvrtletí roku 2010.
Nová image
Z hlediska stylu se objevuje mnoho novinek, které mají posílit eleganci obou vozů. Například příplatková nabídka Black Top u vozu C4 Picasso, kterou tvoří šest variant odstínů karoserie, jež doplňuje leskle černá střecha a sloupky dveří . Jedinečný přední nárazník převzatý z pětimístného C4 Picasso, použitý u obou verzí karoserie, má zabudované LED diody. Dále třeba přední světlomety s bílými směrovými světly nebo zadní světla s černou lištou atd.
e-HDi
Nový mikrohybridní systém e-HDi je spojen s motorem HDi 110 FAP a pilotovanou manuální šestistupňovou převodovkou BMP6. Tato technologie využívá funkci Stop&Start druhé generace. Systém je vybaven alternátorem/startérem nebo reverzibilním alternátorem s optimalizovanými výkony. Výkon se zvýšil o 70 % oproti předchozí variantě, dosahuje 2,2 kW, a je opatřen i výkonovou elektronikou. K rychlému a spolehlivému nastartování dojde během 400 ms, což je o polovinu rychleji než u běžného startéru.
Absence vibrací při startování i uvedení motoru do pohotovostního režimu je důsledkem použití dvojitého setrvačníku, utěsnění dávkovače vzduchu a rychlejšího dosažení volnoběžných otáček.
Pomocné palubní zařízení e-booster umožňuje zesílit elektrické napájení alternátoru pomocí přebytečné kapacity, připojované dočasně do série k akumulátoru.
Vozy jsou vybaveny utěsněným akumulátorem, který vydrží až 600 000 cyklů opětovného startování. Rovněž bylo vylepšeno zavěšení motoru pro větší komfort při zastavování a opětovném startování.
Výrazného pokroku bylo dosaženo v oblasti snížení spotřeby a emisí CO2. Spotřeba nafty je ve smíšeném režimu 4,8 l/100 km u vozu C4 Picasso (5,0 l u vozu Grand C4 Picasso).
eTouch
Služba eTouch se sestává z řady dílčích služeb zahrnujících tísňové a asistenční volání s lokalizací, virtuální servisní knížku a službu Eco Driving, která je k dispozici v nabídce MyCITROËN na Internetu. Při volání funguje samostatně, neboť systém je vybaven modulem GPS a SIM kartou, která nevyžaduje smlouvu na telefonní služby, a to bez časového omezení. Na palubní desce jsou dvě tlačítka, jedno s nápisem SOS, které slouží pro tísňová volání (k volání může rovněž dojít automaticky v případě nárazu), druhé s logem dvou šípů slouží pro volání asistenční službě.
Příchod mikrohybridní technologie e-HDi kombinuje systém Stop&Start druhé generace s pilotovanou manuální převodovkou a motor HDi 110 FAP. Díky nim získává zákazník jak vynikající komfort řízení, i nízkou spotřebu paliva (4,8 l/100 km). K vozům může zákazník obdržet i balíček služeb Citroën eTouch, zahrnující tísňové a asistenční volání, virtuální servisní knížku a službu Eco Driving. Tyto novinky budou k dispozici v průběhu posledního čtvrtletí roku 2010.
Nová image
Z hlediska stylu se objevuje mnoho novinek, které mají posílit eleganci obou vozů. Například příplatková nabídka Black Top u vozu C4 Picasso, kterou tvoří šest variant odstínů karoserie, jež doplňuje leskle černá střecha a sloupky dveří . Jedinečný přední nárazník převzatý z pětimístného C4 Picasso, použitý u obou verzí karoserie, má zabudované LED diody. Dále třeba přední světlomety s bílými směrovými světly nebo zadní světla s černou lištou atd.
e-HDi
Nový mikrohybridní systém e-HDi je spojen s motorem HDi 110 FAP a pilotovanou manuální šestistupňovou převodovkou BMP6. Tato technologie využívá funkci Stop&Start druhé generace. Systém je vybaven alternátorem/startérem nebo reverzibilním alternátorem s optimalizovanými výkony. Výkon se zvýšil o 70 % oproti předchozí variantě, dosahuje 2,2 kW, a je opatřen i výkonovou elektronikou. K rychlému a spolehlivému nastartování dojde během 400 ms, což je o polovinu rychleji než u běžného startéru.
Absence vibrací při startování i uvedení motoru do pohotovostního režimu je důsledkem použití dvojitého setrvačníku, utěsnění dávkovače vzduchu a rychlejšího dosažení volnoběžných otáček.
Pomocné palubní zařízení e-booster umožňuje zesílit elektrické napájení alternátoru pomocí přebytečné kapacity, připojované dočasně do série k akumulátoru.
Vozy jsou vybaveny utěsněným akumulátorem, který vydrží až 600 000 cyklů opětovného startování. Rovněž bylo vylepšeno zavěšení motoru pro větší komfort při zastavování a opětovném startování.
Výrazného pokroku bylo dosaženo v oblasti snížení spotřeby a emisí CO2. Spotřeba nafty je ve smíšeném režimu 4,8 l/100 km u vozu C4 Picasso (5,0 l u vozu Grand C4 Picasso).
eTouch
Služba eTouch se sestává z řady dílčích služeb zahrnujících tísňové a asistenční volání s lokalizací, virtuální servisní knížku a službu Eco Driving, která je k dispozici v nabídce MyCITROËN na Internetu. Při volání funguje samostatně, neboť systém je vybaven modulem GPS a SIM kartou, která nevyžaduje smlouvu na telefonní služby, a to bez časového omezení. Na palubní desce jsou dvě tlačítka, jedno s nápisem SOS, které slouží pro tísňová volání (k volání může rovněž dojít automaticky v případě nárazu), druhé s logem dvou šípů slouží pro volání asistenční službě.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout