Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën C3 ve spalovací i elektrické verzi v ČR

Čtvrtá generace vozu Citroën C3, určená především pro evropský trh, kterou reprezentuje mj. nový model ë-C3 a také verze se spalovacím motorem, byla zcela přepracována a získala nový, svěží a výrazný vzhled ztělesňující novou odvážnou designovou identitu značky Citroën. Od první generace v roce 2001 bylo dodnes prodáno 5,6 milionu vozů.

Významným prvkem je nový výrazný design předních a zadních světel, který se poprvé objevil u konceptu Citroën Oli a vyznačuje se jedinečným tříúrovňovým světelným podpisem s jednou svislou a dvěma vodorovnými lištami.

Velká 16palcová a 17palcová ocelová a hliníková kola s diamantovým výbrusem (standardní výbava verzí „Max“) jsou vysunuta do rohů, což podtrhuje stabilitu, dynamiku a pevnost. Přesto si vůz zachovává kompaktní rozměry – na délku měří pouhých 401 cm a na šířku 176 cm.


Citroën poprvé v segmentu městských vozů standardně vybavuje všechny verze nového modelu inovativním a exkluzivním systémem odpružení Advanced Comfort® s dvojitými progresivními hydraulickými dorazy. Místo mechanických dorazů jsou v každém rohu vozidla ve spojení s tlumičem a pružinou použity dva dorazy – jeden pro kompresi a druhý pro dekompresi (neboli odskok).

Oblíbený systém pracuje ve dvou stupních. Při lehké kompresi a dekompresi kontroluje pružina a tlumič společně svislé pohyby bez pomoci hydraulických dorazů. V případě velkých nárazů pružina a tlumič ve spojení s hydraulickými kompresními nebo dekompresními dorazy postupně zpomalují pohyb a zabraňují otřesům na konci zdvihu. Na rozdíl od mechanického dorazu, který absorbuje energii a část z ní uvolní v podobě nárazu, hydraulický doraz tuto energii absorbuje a rozptýlí.


Interiér

Prostorný interiér byl navržen s využitím jednoduchých, ale elegantních povrchů, aby cestujícím nabídl atmosféru podobnou obývacímu pokoji. Sedadla jsou přizpůsobena vozu a opatřena zesílenou pěnu pro měkký a příjemný pocit.

Dalším novým prvkem je nový vzhled vozu, jehož výška 157 cm poskytuje cestujícím na předních sedadlech 100 mm navíc pro vyšší pozici za volantem. Přestože je nový ë-C3 jen o 19 mm delší a o 6 mm širší než jeho předchůdce, nabízí prostornější kabinu. Díky zadní lavice dělené v poměru 60/40 (standardní výbava verze Max) a šířce mezi podběhy zadních kol 1015 mm lze přepravovat větší předměty, zavazadlový prostor má objem 310 litrů.

S výškou 157 cm (bez střešních nosičů) je C3 vyšší než jeho předchůdce, jeho vyšší světlá výška usnadňuje nastupování a vystupování a nabízí jistější jízdu přes retardéry a výmoly. Světlá výška vozu C3 je 163 mm oproti 135 mm u předchozího modelu.


Pohon

Jak jsme se v úvodu zmínili, v současné době se může zákazník rozhodnout mezi spalovací verzi 1.2 T a elektromobilem, během roku se objeví ještě hybridní provedení a slabší elektromotor. Z důvodu udržení zajímavé ceny je zážehový přeplňovaný tříválec kombinován výhradně se šestistupňovou mechanickou převodovkou.


Základní technické údaje

VerzeTurbo 100ë-C3 320
Objem1199 cm³-
Výkon74 kW(101 k)/550083 kW (113 k)
Toč.moment205 Nm při 1750/min120 Nm
Baterie-44 kWh
Dojezd-326 km kombin, 459 km město (WLTP)
Převodovka6MTAT
Rychlost183 km/h132 km/h
Zrychlení10,6 s11,0 s
Spotřea kombin.5,6 l100 km17,1 kWh/100 km
Rozměry4015 x 155 x 1567 mm
Rozvor 2540 mm



Elektrická verze

Platforma, která je jako první ve skupině Stellantis orientovaná na elektromobily (ale také pro hybridy a spalovací motor) a umožňuje snížit náklady, využívá akumulátor LFP (lithium-železo-fosfát) s kapacitou 44 kWh, který zajišťuje dojezd téměř 320 km (v cyklu WLTP). Rychlonabíjení stejnosměrným proudem (DC) o výkonu 100 kW umožňuje dobít baterii z 20 % na 80 % kapacity za 26 minut.

Dobití z 20 % na 80 % při standardním střídavém proudu trvá při použití výkonu 7 kW přibližně 4 hodiny 10 minut, respektive 2 hodiny 50 minut, pokud je k dispozici 11 kW. Přístup k domácím i veřejným nabíjecím zařízením na střídavý proud je snadný díky standardně dodávanému kabelu Mode 3, který je ideální pro pravidelné nabíjení doma pomocí wallboxu i venku na veřejných nabíjecích stanicích. Kabel lze použít s jednofázovým wallboxem s výkonem 7,4 kW nebo třífázovým wallboxem s výkonem 11 kW.

Díky nové aplikaci e-ROUTES lze plánovat své cesty, sledovat stav nabití a úroveň nabití baterie v reálném čase a využívat kompletní online navigaci. Aplikace je určena speciálně pro elektromobily Citroën a je součástí předplatného online služeb „Connect Plus“.

Aplikace Citroën e-ROUTES, která byla vyvinuta speciálně pro elektromobily Citroën a řidiči slouží jako pomocník pro co nejefektivnější dynamické plánování trasy. Je neustále propojena s údaji o vozidle, sledováním dopravní situace a informacemi o dobíjecích místech na trase a zajišťuje tak optimální kontrolu nad jízdou. Díky této integrované aplikaci si řidiči mohou být jisti, že doba jízdy bude optimalizována, budou mít přístup k nejlepším a nejspolehlivějším online údajům o nabíjecí síti, vždy budou vědět, kolik procent energie v baterii zbývá při příjezdu a v případě potřeby dojde k automatickému přepočítání trasy.


C-ZEN LOUNGE

Nový ë-C3 nabízí moderní, prostornou a dobře vybavenou kabinu C-Zen Lounge, která je, jak se od Citroënu očekává, opatřena nově pojatou palubní deskou a poskytuje mimořádně vysokou úroveň komfortu. V kabině C-Zen Lounge se řidiči a spolujezdci vpředu naskýtá čistý a ničím nerušený výhled vpřed díky velkému čelnímu sklu a široké horizontální palubní desce, která sahá od kraje ke kraji napříč vozem. Je rozdělena do dvou odlišných úrovní.

Skutečnou novinkou přístrojové desky je absence tradičního přístrojového panelu. Nový ë-C3 poprvé nabízí nový head-up displej, který zobrazuje informace o vozidle na lesklé černé části mezi horní částí palubní desky a spodní částí čelního skla. Tím nedochází k duplikaci informací, jak je tomu tradičně mezi head-up displejem a přístrojovou deskou.

Uprostřed palubní desky se „vznáší“ barevná obrazovka infotainmentu o úhlopříčce 10,25 palců, mírně natočená směrem k řidiči.



Bezpečnost

Active Safety Brake je systém nouzového brzdění, který funguje v rychlostech od 5 do 135 km/h ve dne i v noci a pomáhá omezit zranění cestujících ve vozidle i chodců a cyklistů.
Aktivní systém varování při neúmyslném opuštění jízdního pruhu
Varování před snížením pozornosti řidiče
Systém rozpoznání dopravního značení s rychlostním omezením
Elektrická parkovací brzda (EPB)
Asistent pro rozjezd ve svahu
Automatické přepínání dálkových světel
Zadní parkovací asistent

Ceny

Obě verze jsou nabízeny ve třech stupních výbavy – YOU, PLUs a MAX
V květnu by se měla objevit hybridní verze kombinující 1.2 T + elektromotor 21 kW integrovaný do samočinné převodovky

V červenci 2025 přijde na trh Citroën ë-C3 200 s dojezdem 200 km.


VýbavaMotorCenaAkční sleva
YOUTurbo 100410 000 Kč20 000 Kč
YOU83 kW630 000 Kč41 000 Kč
PLUSTurbo 100450 000 Kč20 000 Kč
PLUS83 kW670 000 Kč41 000 Kč
MAXTurbo 100500 000 Kč25 000 Kč
MAX83 kW720 000 Kč41 000 Kč




Citroën + JL 23.1.2025

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar