Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën C3 Picasso - zaujme jako C4 Picasso?

Model C3 Picasso, který bude mít světovou premiéru v Paříži, je výsledkem kreativity značky Citroën, se vyznačuje odvážným stylem a inovativní architekturou: nabízí maximální prosvětlení a prostornou kabinu a přitom minimální vnější rozměry.

Krychlový tvar modelu C3 Picasso svědčí o velkorysém interiéru, celkový dojem zjemňují zaoblené hrany. Jedinečná silueta vozu patří do linie výrazných Citroënů. Zmenšený převis svědčí o významu, který je kladen na objem interiéru, a vozu dodává na vynikající kompaktnosti a ovladatelnosti. Přední část vzbuzuje důvěru a sympatie. Vyznačuje se impozantní kapotou a vysoce posazenými světlomety. Zcela kolmá záď svědčí o snaze dosáhnout optimálního objemu zavazadlového prostoru.
Svými rozměry – délka 408 cm, šířka 173 cm a výška 162 cm, rozvor 254 cm – potvrzuje svou multifunkčnost. Stejně jako C4 Picasso a Grand C4 Picasso vylepšuje image jednoprostorových vozů svého segmentu.
Vysoko umístěná sedadla přinesla více prostoru pro nohy cestujících na zadních sedadlech. K optimalizaci prostoru vzadu přispívá použití útlých tenkých sedadel, a to jak v sedákové, tak opěradlové části.
V pětimístné konfiguraci je objem pod zadním platem 500 l, se sklopenou zadní lavicí až 1506 litrů. V kufru je také přenosná svítilna s dvěma funkcemi. Jednak je zabudovaná do stěny zavazadlového prostoru, jednak ji lze vyjmout.
Mobilní podlaha zavazadlového prostoru důvtipně doplňuje modularitu celého prostoru. Velice snadno se s ní manipuluje a může mít 2 různé úrovně:
- v horní poloze zajišťuje plynulost plochy splývající s prahem zavazadlového prostoru. Po sklopení lavice druhé řady získáme rovnou plochu.
- ve spodní poloze se zvětší objem zavazadlového prostoru.
S paketem Cestování, podle stupně výbavy za příplatek, dosáhne délka zavazadlového prostoru po sklopení opěradla spolujezdce vpředu 241 cm.
Další výhodou je vnitřní přepravní systém, který se skládá ze dvou modulů – první je zabudovaný do opěradla a lze jej sklopit, čímž se objeví dvoudílný držák, do kterého lze např. umístit cestovní přehrávač DVD. Druhý modul má formu nosiče, umožňující převážení dlouhých předmětů.
Místo řidiče nabízí nedostižný periferní výhled, kterého je dosaženo panoramatickým čelním sklem, do nynějška vyhrazeno několika MPV z vyšších segmentů. Jeho koncepce totiž umožnila zúžit oba přední sloupky čelního skla, které tam méně brání ve výhledu do stran.
Sdružený přístroj ve tvaru oka je opět zabudován do středu palubní desky, aby měli přístup k informacím všichni cestující. A přidává k ní vlastní identitu orientovanou na řidiče. Tomu je určena zvláštní plocha, která vypadá jako průhledné oko: nabízí informace přímo spojené s řízením ve zrakovém poli řidiče (tachometr, tempomat / omezovač rychlosti,..).
C3 Picasso může být vybaven zadním parkovacím asistentem, který se automaticky spustí po zařazení zpátečky. Pro lepší zvládání rychlosti může být opatřen již od druhého stupně výbavy tempomatem a omezovačem rychlosti.
Se systémem MyWay je k dispozici nové rádio navigací s komplexní nabídkou funkcí. Nový audio a multimediální systém obsahuje nejen zabudovanou navigaci s barevným displejem, audio systém s CD přehrávačem kompatibilním se soubory MP3/WMA, ale také hands free sadu se systémem Bluetooth®.
Soubor map zahrnuje celou Evropu, mapy se mohou zobrazovat ve formátu 2D nebo z letecké perspektivy.
Přední náprava je typu pseudo-McPherson se spodními trojúhelníkovými rameny a zkrutným stabilizátorem. Zadní náprava je vybavena deformovatelnou příčkou. Její rozměry a vysoká pevnost zajišťují jízdní vlastnosti na vysoké úrovni.
Vůz vykazuje i vysokou úroveň aktivní bezpečnosti díky vysoké stabilitě a výkonnému systému brzd. Sériově montované ABS s elektronickým rozdělovačem brzdných sil EBD je doplněn brzdovým asistentem (EBA) a automatickým zapnutím výstražných světel. Za příplatek je nabízen elektronický stabilizační systém ESP.
Vůz je vybaven řadou úsporných a efektivních motorů. V nabídce jsou dva benzinové motory nové generace 1.4 VTi 16V 95k a 1.6 VTi 16V 120k a dále dieselové 1.6 HDi 90k a 1.6 HDi 110k FAP (pro ČR tento motor není k dispozici).

Typ1.4 VTi1.6 VTi1.6 HDi/901.6 HDi/110
Objem1397159815601560
Výkon70(95)88(120)66(90)80(110)
Toč.moment135/4000160/4250135/4000215/1750240/1750



Pozn: Objem – cm³, výkon – kW(k), toč.moment – Nm/min


Vůz, který bude vyráběn v množství 110 000 kusů ročně ve slovenské Trnavě, je předurčen k tomu, aby zaujal vůdčí postavení na svém trhu, stejně jako ho už zaujaly modely C4 Picasso a Grand C4 Picasso, což jsou v roce 2008 nejprodávanější jednoprostorové vozy v Evropě.


JL, 15.9.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar