Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën C3 Picasso vyjíždí z Trnavy

Nejnovější Citroën C3 Picasso vznikl spojením MPV s vysokou modularitou interiéru vozů SUV. Stejně jako C4 Picasso a Grand C4 Picasso vylepšuje image jednoprostorových vozů svého segmentu. Prodej na českém trhu začne 30. dubna od 299 900 Kč.

Krychlový tvar svědčí o velkorysém interiéru, celkový dojem zjemňují zaoblené hrany. Zmenšený převis svědčí o významu, který je kladen na objem interiéru, a vozu dodává na vynikající kompaktnosti a ovladatelnosti. Je dlouhý 408 cm, široký 173 cm a vysoký 162 cm, výsledkem je kompaktní příď a vertikálně řešená záď, což přináší cestujícím spoustu prostoru. Zavazadlový prostor dosahuje objemu 500 l, se sklopenou zadní lavicí až 1506 litrů.
Zadní dělená sedadla lze posunout o 150 mm a díky ovladačům v horní části zadních sedadel je můžeme jediným pohybem složit. Tím vznikne rovná plocha k opěradlům první řady. S paketem Cestování, který je podle stupně výbavy k dispozici za příplatek, lze sklopit opěradlo sedadla spolujezdce a prodloužit tak délku 241 cm. Další výhodou paketu Cestování je vnitřní přepravní systém, který se skládá ze dvou modulů – první je zabudovaný do opěradla a lze ho sklopit, čímž se objeví dvoudílný držák, do kterého lze umístit cestovní přehrávač DVD. Druhý modul má formu nosiče, umožňující převážení dlouhých předmětů.
K dosažení příkladné podélné i vertikální prostornosti napomáhá i dlouhý rozvor 254 cm a vertikální záď. Vysoko umístěná sedadla (370 mm vpředu) přinesla více prostoru pro nohy cestujících vzadu. K optimalizaci prostoru vzadu přispívají útlá tenká sedadla.
V kufru je k dispozici i přenosná svítilna, zabudovaná do stěny zavazadlového prostoru, takže slouží k jeho osvětlení, ale lze ji také vyjmout a použít jako přenosnou svítilnu. Vydrží svítit 45 min a po vrácení zpět na své místo se dobíjí při jízdě.
Mobilní podlaha zavazadlového prostoru může mít dvě různé úrovně. V horní poloze zajišťuje plynulost plochy splývající s prahem zavazadlového prostoru. Po sklopení lavice ve druhé řadě uživatel získá zcela rovnou plochu dosahující až k přední řadě. Ve spodní poloze se zvětší objem zavazadlového prostoru.
Čelní sklo je prodloužené panoramatickou prosklenou střechou o délce 1208 mm, a šířce 818 mm.. Místo řidiče nabízí periferní výhled díky čelnímu sklu s úzkými sloupky. S panoramatickou střechou může celková prosklená plocha dosáhnout 4,52 m2.
Díky své kompaktnosti a malému průměru otáčení jde o velice dobře ovladatelný vůz, který si snadno poradí s každou překážkou.
V nabídce jsou dva benzinové motory nové generace 1.4 VTi 16V 95 k a 1.6 VTi 16V 120 k a dále vznětové s označením Airdream 1.6 HDi 90 k a 1.6 HDi 110 k FAP (pro ČR tento motor není k dispozici).


Pohonné jednotky
Typ1.4 VTi1.6 VTi1.6 HDi/901.6 HDI/110
Objem1397159815601560
Výkon70(95)/600088(120)/566066(90)/400080(109)/4000
Toč.moment135/4000160/4250215/1750240/1750
Rychlost178188173193
Zrychlení12,210,913,411,2
Spotřeba9,2/5,6/6,99,4/5,5/6,96,1/4,1/4,86,4/4,1/4,9


Pozn. Objem – cm³, výkon – kW (k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km


C3 Picasso nabízí sdružený přístroj opět zabudován do středu palubní desky, aby měli přístup k informacím všichni cestující. Vůz může být vybaven zadním parkovacím asistentem, od druhého stupně výbavy také tempomatem a omezovačem rychlosti. Se systémem MyWay může být vybaveno novou rádio navigací s komplexní nabídkou funkcí a zajímavou cenou. Tento nový audio a multimediální systém obsahuje nejen zabudovanou navigaci s barevným displejem, audio systém s CD přehrávačem kompatibilním se soubory MP3/WMA, ale také hands free sadu se systémem Bluetooth®.
Přední náprava je typu pseudo-McPherson se spodními trojúhelníkovými rameny a zkrutným stabilizátorem. Zadní náprava je vybavena deformovatelnou příčkou. Její rozměry a vysoká pevnost zajišťují jízdní vlastnosti na vysoké úrovni.
V závislosti na úrovni výbavy a motorech je vůz opatřen 15“ koly s pneumatikami 195/60 R15 Michelin Energy Saver, 16“ koly s pneumatikami 195/55 R16 Michelin Energy Saver a za příplatek 17“ s pneumatikami 205/45 R17 Michelin Pilot Exalto 2 (není k dispozici pro ČR).
Vůz vykazuje i vysokou úroveň aktivní bezpečnosti díky vysoké stabilitě a výkonnému systému brzd včetně ABS s elektronickým rozdělovačem brzdných sil EBD je doplněn brzdovým asistentem pro kritické situace (EBA) a automatickým zapnutím výstražných světel. Za příplatek je nabízen elektronický stabilizační systém ESP, který v případě ztráty přilnavosti automaticky upraví dráhu vozu a díky systému ASR omezí prokluzování kol. Vůz může být vybaven až šesti, přičemž hlavové jsou za příplatek.
Model se montuje v závodě PSA Peugeot Citroën v Trnavě. Tato továrna, která byla otevřená v říjnu 2006 a dostala certifikát ISO 9001, využívá nejnovější technologie, ať jde o lisovnu, svařovnu, lakovnu nebo montáž. Při výrobě vozu se v Trnavě používá nový výrobní systém PSA, zajišťující vysokou úroveň náročnosti a extrémně rychlou a účinnou reakci na sebemenší anomálii.

Pro ČR je Citroën C3 Picasso nabízen s motory 1.4 Vti, 1.6 Vti a 1.6 HDI/90 k a ve dvou stupních výbavy X a SX. Uvedení je plánováno na 30. dubna v cenách od 299 900 Kč (X), resp. 339 900 Kč (SX).

PL, 16.3.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar