Citroën C-Zero - pouze na baterie
S modelem C-ZERO obohacuje Citroën nabídku v segmentu malých vozů o elektrické řešení. Nové městské vozítko bylo koncipováno s cílem usnadnit pohyb po městě – je malé, rychle se nabíjí a dojezd stačí pro každodenní cesty po městě.
Vůz, který se začne prodávat v průběhu posledního čtvrtletí roku 2010, byl vyvinut ve spolupráci s Mitsubishi Motors Corporation (MMC). Jde o druhý elektrický vůz v nabídce Citroënu, po modelu Berlingo First Electrique, který se vyrábí ve spolupráci se značkou Venturi. Na francouzském trhu mají oba tyto
Elektrický Citroën C-ZERO pohání synchronní motor s permanentním magnetem o výkonu 47 kW (64 k) při 3000 – 6000/min. Točivý moment dosahuje 180 Nm, při 0 – 2000/min. Výkon přenáší na zadní kola jednostupňová redukční převodovku.
Napájení motoru zajišťují baterie poslední generace typu Li-ion, umístěné ve střední části vozu. Tyto baterie tvoří 88 článků o kapacitě 50 Ah (zabudovaná energie 16 kWh), napájení je zajišťováno pod napětím 330 V.
Baterie se nabíjejí snadno. Stačí připojit napájecí kabel k zásuvce 220 V a úplné nabití trvá 6 hodin. Baterii lze nabít během 30 minut na 80 % připojením k vnější svorce s jednofázovým proudem 125 A / 400 V a výkonem až 50 kW.
Tradiční měrka paliva je zde nahrazena ukazatelem nabití baterie.
Citroën C-ZERO je přizpůsoben pro jakékoliv podnikání, ale je vhodný také pro soukromníky, kteří hledají vůz s mimořádně úsporným provozem. Vůz nabízí díky rozvoru 255 cm čtyři místa a zavazadlový prostor o objemu 166 l, dále tichý provoz a řadu komfortních a bezpečnostních prvků: mezi nejvýznamnější standardně montované prvky patří posilovač řízení, ABS, ASR, ESP, elektrické ovládání oken, šest airbagů, klimatizace či samostatné telematické zařízení umožňující nouzové volání.
Díky délce 348 cm a poloměrem otáčení 9 m pohybuje v městském provozu velmi snadno. Maximální rychlost 130 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 15 s a dojezd ca 130 km umožňují vydat se bez obav za hranice města.
JL,12.11.2009
Elektrický Citroën C-ZERO pohání synchronní motor s permanentním magnetem o výkonu 47 kW (64 k) při 3000 – 6000/min. Točivý moment dosahuje 180 Nm, při 0 – 2000/min. Výkon přenáší na zadní kola jednostupňová redukční převodovku.
Napájení motoru zajišťují baterie poslední generace typu Li-ion, umístěné ve střední části vozu. Tyto baterie tvoří 88 článků o kapacitě 50 Ah (zabudovaná energie 16 kWh), napájení je zajišťováno pod napětím 330 V.
Baterie se nabíjejí snadno. Stačí připojit napájecí kabel k zásuvce 220 V a úplné nabití trvá 6 hodin. Baterii lze nabít během 30 minut na 80 % připojením k vnější svorce s jednofázovým proudem 125 A / 400 V a výkonem až 50 kW.
Tradiční měrka paliva je zde nahrazena ukazatelem nabití baterie.
Citroën C-ZERO je přizpůsoben pro jakékoliv podnikání, ale je vhodný také pro soukromníky, kteří hledají vůz s mimořádně úsporným provozem. Vůz nabízí díky rozvoru 255 cm čtyři místa a zavazadlový prostor o objemu 166 l, dále tichý provoz a řadu komfortních a bezpečnostních prvků: mezi nejvýznamnější standardně montované prvky patří posilovač řízení, ABS, ASR, ESP, elektrické ovládání oken, šest airbagů, klimatizace či samostatné telematické zařízení umožňující nouzové volání.
Díky délce 348 cm a poloměrem otáčení 9 m pohybuje v městském provozu velmi snadno. Maximální rychlost 130 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 15 s a dojezd ca 130 km umožňují vydat se bez obav za hranice města.
JL,12.11.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout