Citroën C-Crosser - tři v jednom (4WD, 2.2 HDi, 5+2)
Nový luxusní Citroën C-Crosser se může pochlubit celou řadou trumfů. Nabízí atraktivní, prestižní design, konfiguraci míst 5+2 s možností jednoduché úpravy prostorových modulů, pohon všech kol a dieselový motor HDi vybavený filtrem pevných částic.
Design, který nese všechny nezaměnitelné prvky značky Citroën, se vyznačuje elegantní kombinací sportovního vzhledu, víceúčelovosti a sofistikovaného chování odpovídajícího postavení vozu luxusní třídy.
Linie kapoty vyjadřuje kompaktnost a vyznačuje se nápadnými chromovanými šípy továrního znaku, které pokrývají masku a protínají linii výrazných světlometů. Tento důraz na šířku umocňují paralelní linie a mřížka sání, která se táhne přímo přes impozantní nárazník.
Chromované proužky po obou stranách státní poznávací značky, mřížka sání stylizovaná jako včelí plástev a chromované mlhovky dodávají elegantní vzhled a zdůrazňují jeho pozici na vrcholu řady. Dozadu se svažující střecha, vysoko posazená okna a zaoblené výřezy blatníků vyzařují vitalitu a robustnost.
Sportovní výraz podtrhuje tvar předních světlometů protažených ke kapotě podle linie okrajů blatníků i protažený tvar karosérie se zdviženou linií bočních oken..
Luxusní vzhled je umocněn u verze Exclusive (dle trhu) tónovanými skly a chromovanými pásky podél středové boční linie vozu a podél spodního obrysu karosérie. Příslušnost k luxusní třídě je rovněž vyjádřena (Exclusive) dvouodstínovými koly, jejichž proporce a design vyzařují robustnost a odolnost, stejně jako hliníkovými střešními nosiči.
Zadní nárazník je dokonale integrován s liniemi blatníků, což vozu dodává sebejistý výraz. Eleganci zádě zvyšuje chromový proužek, jehož linie vyznačuje místo, kde se stýkají křídla pátých dveří.
Světlomety charakterizuje technický design s LED diodami parkovacích a brzdových světel.
Dynamický design exteriéru navazuje na design vnitřku vozu. Každá funkce je na palubní desce jasně zobrazena a vyhovuje intuitivnímu uživatelskému přístupu. Tvar ovladačů s hliníkovým rámem a design přístrojové desky umocňuje sportovní eleganci SUV. Jízdní komfort řidiče zvyšuje kůží potažený volant a ergonomicky řešené sedadlo, které stejně jako ostatní skýtá dostatečnou oporu a nezaostávají ani vzhledově. Citroën věnoval pozornost kvalitě vnitřních povrchů tak, aby dostál ambicím umístit C-Crosser na špičku třídy.
Velkorysé rozměry rodinného vozu (rozvor 2,67 m), s konfigurací 5+2, skýtají dostatek vnitřního prostoru, četné odkládací prostory i prostorný zavazadlový prostor s horizontálním dělením pátých dveří.
Posádka si může interiér rychle a snadno přizpůsobit svým požadavkům. Vůz pojme až sedm osob, vzhledem ke třetí řadě tvořené dvěma sedadly, která lze zapustit do podlahy a vytvořit rovný a rozměrný ložný prostor.
Přístup k třetí řadě usnadňuje plné sklopení a posunutí sedadel druhé řady a dvěma ovladači na bočních panelech v zavazadlovém prostoru. Druhá řada, sklopná a dělená v poměru 60/40, je posuvná až o 80 mm pro zvýšení komfortu sezení cestujících nebo pro zvětšení ložného prostoru. Lze ji složit ručně nebo automaticky dvěma elektrickými ovladači po stranách zavazadlového prostoru.
Objem zavazadlového prostoru pod zadní policí patří k největším v této třídě. V pětimístné konfiguraci skýtá zavazadlový prostor objem 510 litrů s druhou řadou posunutou vpřed, resp. 441 litrů s druhou řadou posunutou úplně dozadu. Při složení všech zadních sedadel představuje celková kapacita úložného prostoru 1686 litrů.
Při otevření horizontálně dělených zadních dveří může být spodní křídlo použito k usnadnění nakládání těžkých nebo objemných předmětů nebo i k posazení (unese totiž až 200 kg). Snížením prahu o 640 mm usnadňuje manipulaci se zavazadly. Při uzavření je využitelná celá výška zavazadlového prostoru a tudíž i celá kapacita jeho zatížení.
Dalším praktickým prvkem roletově zatažitelná police zavazadlového prostoru, u níž lze volit dvě polohy podle stupně sklopení sedadel ve druhé řadě.
Rezerva je uchycena pod karosérií, aby nezabírala vnitřní prostor a aby nebylo nutné vyložit náklad při defektu.
Model C-Crosser je k dispozici s navigačním systémem včetně dotekového 7“ barevného displeje a hard disku (30 GB) s evropskou mapovou databázi, přičemž třetina kapacity je rezervovaná pro hudební nahrávky.
Pro bezproblémové parkování ve stísněných podmínkách nechybí kamerový systém napojeným na navigační systém (za příplatek). Kamera umístěná nad zadní SPZ se aktivuje automaticky při zařazení zpátečky.
Model C-Crosser bude nabízen s novým dieselovým přeplňovaným agregátem 2.2 HDi s filtrem pevných částic (FAP) a šestistupňovou manuální převodovkou. S turbodmychadlem s proměnlivou geometrií, točivým momentem 380 N.m a FAP je pružný, plynule reagující i hospodárný, a zároveň šetrný vůči životnímu prostředí
Motor patří k nové generaci HDi vyvíjených ve spolupráci se společností Ford Motor Company a vychází z agregátu 2.2 HDi/173, jímž jsou vybavovány modely C5 a C6. Nový systém spalování ECCS optimalizuje směs vzduchu a paliva, a systémem common rail třetí generace, v němž je tlak pro zjemnění vstřikování zvýšen na 1800 bar. Tato kombinace snižuje emise a spotřebu a zároveň zvyšuje výkon.
Vůz je vybaven vpředu systémem McPherson, zadní náprava je víceprvková, kombinovaná s 20 mm stabilizátorem, a její geometrie poskytují výborný komfort udržováním světlé výšky.
Snížením hmotnosti použitím hliníkové střechy o 5 kg, oproti plechové střeše, došlo ke snížení těžiště o 4 mm. Brzdový systém tvoří větrané kotouče s brzdovými písty systému twin-pot vpředu a disky vzadu v kombinaci se systémem ABS a systémem elektronického dělení brzdného účinku (EBD). Standardní výbava zahrnuje rovněž systém elektronické stability ESP, který lze vypnout tlačítkem.
Díky pohonu kol si řidič může zvolit kterýkoliv ze tří režimů pohonu podle podmínek na vozovce a stylu jízdy: pohon dvou kol, pohon všech čtyř kol a modul lock. Všechny se nastavují jediným ovladačem.
Modul Lock se doporučuje pro podmínky se sníženou přilnavostí (sníh, písek, bláto). Při tomto nastavení ECU vysílá 1,5krát více točivého momentu k zadním kolům než v nastavení 4WD. Jednotka ECU zohledňuje rychlost vozidla, úhel zatáčení, rozdíl rychlosti otáčení mezi přední a zadní nápravou, tlak na pedál akcelerátoru.
Konstrukce karosérie byla zesílena vysokopevnostní ocelí, aby došlo k omezení deformace v případě nárazu. Přední boční prvky mají absorbovat energii, stejně jako výztuhy a výplně dveří přispívající k ochraně osádky v případě bočního nárazu. Všechny prvky dodávají konstrukci potřebnou tuhost pro ochranu osádky při nárazu ve vysoké rychlosti a pružnost nutnou k absorpci mírnějších nárazů.
Ceny modelu C Crosser začínají na 799 000 Kč pro benzinovou verzi (bude uvedena v lednu 2008) a 899 000 Kč pro dieselový agregát. Úroveň výbavy SX startuje za cenu 929 000 Kč. Vrcholem nabídky je verze Exclusive, která nepostrádá mj. automatickou klimatizaci, xenonové světlomety, vyhřívaná přední sedadla, a to vše za cenu 1 029 000 Kč. Za příplatek lze doobjednat kamerový systém pro snadné couvání s navigačním systémem či elektricky ovládané střešní okno.
Základní technické údaje
Motor. Vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 2179 cm³
Výkon: 115 kW (160 k) při 4000/min
Točivý moment: 380 N.m při 2000/min
Rychlost: 220 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,9 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 9,6/6,0/7,3 l/100 km
Rozměry: 4646 x 1806 x
Rozvor: 2670 mm
Světlá výška: 174 mm
Nájezdové úhly: 22º/21º
Jindřich Lasík, 25.6.2007
Linie kapoty vyjadřuje kompaktnost a vyznačuje se nápadnými chromovanými šípy továrního znaku, které pokrývají masku a protínají linii výrazných světlometů. Tento důraz na šířku umocňují paralelní linie a mřížka sání, která se táhne přímo přes impozantní nárazník.
Chromované proužky po obou stranách státní poznávací značky, mřížka sání stylizovaná jako včelí plástev a chromované mlhovky dodávají elegantní vzhled a zdůrazňují jeho pozici na vrcholu řady. Dozadu se svažující střecha, vysoko posazená okna a zaoblené výřezy blatníků vyzařují vitalitu a robustnost.
Sportovní výraz podtrhuje tvar předních světlometů protažených ke kapotě podle linie okrajů blatníků i protažený tvar karosérie se zdviženou linií bočních oken..
Luxusní vzhled je umocněn u verze Exclusive (dle trhu) tónovanými skly a chromovanými pásky podél středové boční linie vozu a podél spodního obrysu karosérie. Příslušnost k luxusní třídě je rovněž vyjádřena (Exclusive) dvouodstínovými koly, jejichž proporce a design vyzařují robustnost a odolnost, stejně jako hliníkovými střešními nosiči.
Zadní nárazník je dokonale integrován s liniemi blatníků, což vozu dodává sebejistý výraz. Eleganci zádě zvyšuje chromový proužek, jehož linie vyznačuje místo, kde se stýkají křídla pátých dveří.
Světlomety charakterizuje technický design s LED diodami parkovacích a brzdových světel.
Dynamický design exteriéru navazuje na design vnitřku vozu. Každá funkce je na palubní desce jasně zobrazena a vyhovuje intuitivnímu uživatelskému přístupu. Tvar ovladačů s hliníkovým rámem a design přístrojové desky umocňuje sportovní eleganci SUV. Jízdní komfort řidiče zvyšuje kůží potažený volant a ergonomicky řešené sedadlo, které stejně jako ostatní skýtá dostatečnou oporu a nezaostávají ani vzhledově. Citroën věnoval pozornost kvalitě vnitřních povrchů tak, aby dostál ambicím umístit C-Crosser na špičku třídy.
Velkorysé rozměry rodinného vozu (rozvor 2,67 m), s konfigurací 5+2, skýtají dostatek vnitřního prostoru, četné odkládací prostory i prostorný zavazadlový prostor s horizontálním dělením pátých dveří.
Posádka si může interiér rychle a snadno přizpůsobit svým požadavkům. Vůz pojme až sedm osob, vzhledem ke třetí řadě tvořené dvěma sedadly, která lze zapustit do podlahy a vytvořit rovný a rozměrný ložný prostor.
Přístup k třetí řadě usnadňuje plné sklopení a posunutí sedadel druhé řady a dvěma ovladači na bočních panelech v zavazadlovém prostoru. Druhá řada, sklopná a dělená v poměru 60/40, je posuvná až o 80 mm pro zvýšení komfortu sezení cestujících nebo pro zvětšení ložného prostoru. Lze ji složit ručně nebo automaticky dvěma elektrickými ovladači po stranách zavazadlového prostoru.
Objem zavazadlového prostoru pod zadní policí patří k největším v této třídě. V pětimístné konfiguraci skýtá zavazadlový prostor objem 510 litrů s druhou řadou posunutou vpřed, resp. 441 litrů s druhou řadou posunutou úplně dozadu. Při složení všech zadních sedadel představuje celková kapacita úložného prostoru 1686 litrů.
Při otevření horizontálně dělených zadních dveří může být spodní křídlo použito k usnadnění nakládání těžkých nebo objemných předmětů nebo i k posazení (unese totiž až 200 kg). Snížením prahu o 640 mm usnadňuje manipulaci se zavazadly. Při uzavření je využitelná celá výška zavazadlového prostoru a tudíž i celá kapacita jeho zatížení.
Dalším praktickým prvkem roletově zatažitelná police zavazadlového prostoru, u níž lze volit dvě polohy podle stupně sklopení sedadel ve druhé řadě.
Rezerva je uchycena pod karosérií, aby nezabírala vnitřní prostor a aby nebylo nutné vyložit náklad při defektu.
Model C-Crosser je k dispozici s navigačním systémem včetně dotekového 7“ barevného displeje a hard disku (30 GB) s evropskou mapovou databázi, přičemž třetina kapacity je rezervovaná pro hudební nahrávky.
Pro bezproblémové parkování ve stísněných podmínkách nechybí kamerový systém napojeným na navigační systém (za příplatek). Kamera umístěná nad zadní SPZ se aktivuje automaticky při zařazení zpátečky.
Model C-Crosser bude nabízen s novým dieselovým přeplňovaným agregátem 2.2 HDi s filtrem pevných částic (FAP) a šestistupňovou manuální převodovkou. S turbodmychadlem s proměnlivou geometrií, točivým momentem 380 N.m a FAP je pružný, plynule reagující i hospodárný, a zároveň šetrný vůči životnímu prostředí
Motor patří k nové generaci HDi vyvíjených ve spolupráci se společností Ford Motor Company a vychází z agregátu 2.2 HDi/173, jímž jsou vybavovány modely C5 a C6. Nový systém spalování ECCS optimalizuje směs vzduchu a paliva, a systémem common rail třetí generace, v němž je tlak pro zjemnění vstřikování zvýšen na 1800 bar. Tato kombinace snižuje emise a spotřebu a zároveň zvyšuje výkon.
Vůz je vybaven vpředu systémem McPherson, zadní náprava je víceprvková, kombinovaná s 20 mm stabilizátorem, a její geometrie poskytují výborný komfort udržováním světlé výšky.
Snížením hmotnosti použitím hliníkové střechy o 5 kg, oproti plechové střeše, došlo ke snížení těžiště o 4 mm. Brzdový systém tvoří větrané kotouče s brzdovými písty systému twin-pot vpředu a disky vzadu v kombinaci se systémem ABS a systémem elektronického dělení brzdného účinku (EBD). Standardní výbava zahrnuje rovněž systém elektronické stability ESP, který lze vypnout tlačítkem.
Díky pohonu kol si řidič může zvolit kterýkoliv ze tří režimů pohonu podle podmínek na vozovce a stylu jízdy: pohon dvou kol, pohon všech čtyř kol a modul lock. Všechny se nastavují jediným ovladačem.
Modul Lock se doporučuje pro podmínky se sníženou přilnavostí (sníh, písek, bláto). Při tomto nastavení ECU vysílá 1,5krát více točivého momentu k zadním kolům než v nastavení 4WD. Jednotka ECU zohledňuje rychlost vozidla, úhel zatáčení, rozdíl rychlosti otáčení mezi přední a zadní nápravou, tlak na pedál akcelerátoru.
Konstrukce karosérie byla zesílena vysokopevnostní ocelí, aby došlo k omezení deformace v případě nárazu. Přední boční prvky mají absorbovat energii, stejně jako výztuhy a výplně dveří přispívající k ochraně osádky v případě bočního nárazu. Všechny prvky dodávají konstrukci potřebnou tuhost pro ochranu osádky při nárazu ve vysoké rychlosti a pružnost nutnou k absorpci mírnějších nárazů.
Ceny modelu C Crosser začínají na 799 000 Kč pro benzinovou verzi (bude uvedena v lednu 2008) a 899 000 Kč pro dieselový agregát. Úroveň výbavy SX startuje za cenu 929 000 Kč. Vrcholem nabídky je verze Exclusive, která nepostrádá mj. automatickou klimatizaci, xenonové světlomety, vyhřívaná přední sedadla, a to vše za cenu 1 029 000 Kč. Za příplatek lze doobjednat kamerový systém pro snadné couvání s navigačním systémem či elektricky ovládané střešní okno.
Základní technické údaje
Motor. Vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 2179 cm³
Výkon: 115 kW (160 k) při 4000/min
Točivý moment: 380 N.m při 2000/min
Rychlost: 220 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,9 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 9,6/6,0/7,3 l/100 km
Rozměry: 4646 x 1806 x
Rozvor: 2670 mm
Světlá výška: 174 mm
Nájezdové úhly: 22º/21º
Jindřich Lasík, 25.6.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout