Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën Berlingo v rodinné verzi

Citroën s modelem Berlingo v roce 1996 uvedl na trh velmi moderní koncept a zároveň vytvořil segment prostorných multifunkčních vozů, tzv.ludospace, na který nyní navazuje nové Berlingo, které bude uvedeno na trh ve druhém čtvrtletí roku 2008.

Zpočátku se bude prodávat společně se stávajícím Berlingem, v některých zemích pod označením Berlingo First. S modelem Nemo Combi a Berlingo First následovaným novým Berlingem vytvořila značka celou novou řadu v segmentu „ludospace“, jejíž jednotlivé vozy se vzájemně doplňují stylem i vlastnostmi.
Užitkovou verzi jsme již popsali (viz Novinky), a tak se nyní soustředíme hlavně na model, který v sobě nezapře rodinný a mimořádně praktický charakter, zároveň je obohacen o nové funkce jako jsou nezávislá a demontovatelná sedadla, přepracovaný systém Modutop® nebo otevírání zadního okna.
Se zvětšenými rozměry se zvýšilo i pohodlí a variabilita: + 24 cm na délce (4,38 m), + 8 cm na šířce (1,81 m) a + 3,5 cm na rozvoru (2,73 m). Pokud jde o šířku a rozvor, jedná se o špičku v segmentu ludospace, když poskytuje rekordní prostor pro nohy na zadních sedadlech (24,5 cm). A zároveň velkorysý objem zavazadlového prostoru, který pod krytem zavazadlového prostoru činí 675 litrů, až po střechu 1350 litrů, s demontovanými sedadly druhé řady 3000 litrů.
Aby si každý uživatel mohl vůz uzpůsobit vlastním potřebám, nabízí celou řadu kombinací týkajících se provedení siluety, otevírání kabiny, prosklení a samozřejmě výbavy. V nabídce jsou jedny nebo dvoje boční posuvné dveře, či provedení XRT pro volný čas a výlety do přírody.
Zavazadlový prostor může být vybaven asymetrickými dveřmi dělenými v poměru 2/3-1/3. Užší díl je umístěn na pravé straně a lze je snadno otevřít až v úhlu 177°.
Pohodlná sedadla druhé řady jsou plně ergonomická, velkoryse prostorově řešená a snadno sklopná (včetně opěradla spolujezdce) nebo demontovatelná.
Ve druhé řadě disponuje podle výbavy buď třemi nezávislými sedadly (s polohovatelnými opěradly) stejné velikosti nebo lavicí.
Nové Berlingo si zachovalo a vylepšilo systém multifunkční střechy Modutop®, která kromě přepracovaného designu nabízí četné odkládací prostory s několika schránkami.
Středová posuvná odkládací konzola se dodávaná jako součást výbavy pro cestování s dětmi a montuje se na podstavec mezi předními sedadly. Skýtá další odkládací prostor (13 l) a dva držáky na nápoje. K odkládacím prostorům dále patří například schránka v horní části palubní desky za volantem (4,1 l), příčný úložný prostor nad čelním sklem (12,5 l), zásuvky pod sedadly řidiče a spolujezdce (po 8,5 l) nebo schránky pod podlahou před zadními sedadly (po 7 l).
Pro zajištění optimálního komfortu na cestách všeho druhu je nové Berlingo vybaveno nápravami z podvozku C4 Picasso.
Konstrukcí palubní desky se Berlingo inspirovalo u vozů SUV, řidič se cítí komfortně a veškeré ovládací prvky včetně řadicí páky integrované do palubní desky mu „padnou“ přirozeně do ruky. Samozřejmostí je výškové a podélné nastavení volantu. Sedadla poskytují pohodlí typické spíše pro sedan a jsou navržena ze snadno udržovatelných materiálů. K usnadnění řízení slouží mj. zadní parkovací asistent, omezovač rychlosti, tempomat nebo automatické rozsvěcení světel za snížené viditelnosti.
Ve výbavě je rovněž asistent pro rozjezd do svahu, případně multifunkční palubní počítač a audiosystém s ovládáním na volantu a kompatibilním s přehrávačem MP3, měničem na 5 CD a systémem Bluetooth.
Nechybí ani ABS, elektronický rozdělovač brzdného účinku nebo brzdový asistent. V případě prudkého brzdění se automaticky rozsvěcují výstražná světla. Kotoučové brzdy o velkém průměru na všech kolech, z nichž přední jsou ventilované, jsou zárukou bezpečnosti. Premiérou a zároveň inovací v segmentu LUV je systém ASR spojený s ESP i senzorem tlaku vzduchu v pneumatikách.
Nové Berlingo se pyšní pozoruhodnou stabilitou díky velkorysému rozvoru, tak 15“ (205/65 R15) nebo za příplatek 16“ (215/55 R16) kolům.
Od uvedení na trh je nabízeno pět motorů – 3 dieselové a 2 benzinové.


Benzinové motory
Typ1.6 16V/901.6i 16V/110
výkon66 (90)/550080(110)/5800
Toč.moment132/2500147/4000



Dieselové motory
Typ1.6 HDi/75k1.6 HDi/921.6 HDi 16V/110
Výkon55(75)/400066(92)/400080(110)/4000
Toč.moment185/1750215/1750240/2000



Pozn: výkon – kW(k)/min, toč.moment – Nm/min


Berlingo přichází s dieselovým motorem 1,6 HDi 16V110k vybaveným filtrem pevných částic (FAP), který bude rovněž k dispozici u motoru 1.6 HDi 16V 92k.
Motory HDi, s nimiž je nové Berlingo dodáváno, tak mohou bez jakýchkoliv úprav fungovat na palivo s až 30% obsahem bionafty, což umožňuje snížení emisí CO2 .

JL, 8.2.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar