Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën Berlingo - nová generace na českém trhu

Citroën s modelem Berlingo v roce 1996 uvedl na trh velmi moderní koncept a zároveň vytvořil segment prostorných multifunkčních vozů, tzv „ludospace“). Nové Berlingo bude uvedeno na český trh 15.5. 2008 a bude se prodávat společně se stávajícím modelem Berlingo First.

Nové Berlingo povyrostlo na délku o 24 cm (4,38 m), na šířku o 8 cm (1,81 m) a v rozvoru o 3,5 cm (2,73 m). Tím poskytuje rekordní prostor pro nohy na zadních sedadlech (24,5 cm), velkorysý objem zavazadlového prostoru 675 l (+ 51 l) oproti Berlingo First. Objem až po střechu činí 1350 litrů a s demontovanými sedadly druhé řady dokonce 3000 litrů.
Vůz nabízí celou řadu kombinací týkajících se provedení siluety, otevírání kabiny, prosklení a samozřejmě výbavy. Pro usnadnění přístupu do zadní části vozu lze volit mezi verzí s 1 nebo 2 bočními posuvnými dveřmi. Otevírání zadního okna umožňuje přístup do zavazadlového prostoru bez nutnosti otevírání dveří, což je praktické při parkování v omezeném prostoru.
Zavazadlový prostor může být vybaven asymetricky dělenými dveřmi s užším dílem na pravé straně, čímž dochází k usnadnění přístupu do zadní části vozu. Dveře lze otevřít až v úhlu 177°. Za příplatek je k dispozici střešní výklopný otvor Girafon, umožňující nakládat dlouhé předměty a převážet je se zavřenými zadními dveřmi.

Ve druhé řadě jsou podle výbavy buď 3 samostatnými sedadly o stejné velikosti nebo dělená lavice. Berlingo si zachovalo, resp. ještě výrazně vylepšilo systém multifunkční střechy Modutop®. Vnitřní přepravní systém umožňuje využití prostoru pod střechou v případě absence systému Modutop®. Pak lze přepravovat dlouhé (až 2 m) předměty bez omezení aerodynamičnosti vozidla a s minimalizovaným rizikem krádeže.
Pro zajištění optimálního komfortu na cestách všeho druhu je vůz vybaven nápravami z C4 Picasso, přední je modifikovaného typu pseudo-McPherson se spodními trojúhelníkovými rameny, vzpěrami a zkrutným stabilizátorem. Zadní náprava je založená na vlečených ramenech, přímých torzních tyčích, teleskopických hydraulických tlumičích a zkrutném stabilizátoru se liší uložením tlumičů zaměřeným na optimalizaci prostoru podběhů kol a zvětšení světlé šířky
K omezení hlučnosti přispívá aerodynamika vozu. Motor je akusticky izolován, podlaha vybavena krytem proti odletujícímu štěrku a kabině nescházejí četné absorpční prvky (v úrovni krycí desky, palubní desky i střechy).

K usnadnění řízení slouží četné prvky výbavy jako je zadní parkovací asistent, omezovač rychlosti a tempomat nebo automatické rozsvěcení světel za snížené viditelnosti (dle úrovně výbavy), nechybí ani asistent pro rozjezd do svahu. Tato nová funkce je spojena s ESP, pokud je tímto systémem vozidlo vybaveno.
Vůz může být vybaven multifunkčním palubním počítačem a audiosystémem s ovládáním na volantu a kompatibilním s přehrávačem MP3, měničem na 5 CD a systémem Bluetooth.
V sériové výbavě nechybí systém ABS, elektronický rozdělovač brzdného účinku i nouzový posilovač brzd. V případě prudkého brzdění se automaticky rozsvěcují výstražná světla. Kotoučové brzdy o velkém průměru na všech kolech, z nichž přední jsou ventilované, jsou zárukou bezpečnosti.
Premiérou a zároveň inovací v segmentu lehkých dodávkových vozidel je systém ASR spojený s ESP, i detektorem tlaku vzduchu v pneumatikách.
Dobrou stabilitu má na svědomí velkorysý rozvor, včetně 15“ (205/65 R15) nebo za příplatek 16“ (215/55 R16) kol a konstrukce náprav.
V nabídce jsou různé verze vnitřní úpravy umožňující zařídit si prostředí ve voze podle osobního vkusu od nejjednodušších až po nejzdobnější potahové materiály, které ladí se systémem Modutop® i dobrodružným duchem verze XTR.
Nové Berlingo může být vybaveno až 6 airbagy, sériově airbagem řidiče a spolujezdce, na přání lze dodat boční airbagy a hlavové. Proti krádeži je chráněno na některých trzích systémem tzv. superzamykání, který např. po rozbití některého ze skel znemožňuje otevření dveří. K dispozici je ultrazvukový alarm vnitřního prostoru i alarm obvodový, který je podle jednotlivých trhů dodáván sériově nebo za příplatek.

Od uvedení na trh je nabízeno se třemi vznětovými a dvěma zážehovými motory dodávaných s pětistupňovou manuální převodovkou.


Zážehové motory
Typ1.6i 16V/901.6i/110
Výkon66(90(/550080(110)/5800
Toč.moment132/2500147/4000



Vznětové motory
Typ1.6 HDi/751.6 HDi/921.6 HDi/110
Výkon55(75)/400066(92)/400080(110)/4000
Toč.moment185/1750215/1750240/2000



Nový motor 1.6 HDi 16V/110k s filtrem pevných částic, přímým vstřikováním a turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek, je současně výkonný i šetrný vůči životnímu prostředí. Zhruba 70 % točivého momentu je k dispozici od 1250/min, přičemž s funkci „overboost“ umožňuje krátkodobé zvýšení plnicího tlaku a zvýšení točivého momentu na 254 Nm.
Při normálním provozu je frekvence údržby u dieselových verzí 20 000 km nebo 2 roky, u benzinových 30 000 km nebo 2 roky. Při normálním provozu se např. rozvodový řemen u dieselové verze mění po ujetí 240 000 km nebo každých 10 let.

Nejlevnější Berlingo 1.6/90 k stojí 354 900 Kč, se vznětovým 1.6 HDi/75 pak 384 900 Kč. Nejvýkonnější ´provedení 1.6 HDi/110 s nejvyšší výbavou Multispace Extra přijde na 564 900 Kč. V základní výbavě X najdeme např. čelní airbagy, systémy ABS+EBD+EBA, zadní sklopnou lavici, výklopné zadní dveře, boční posuvné dveře vpravo, palubní počítač, apod.

JL, 24.4.2008


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar