Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën Ë-Jumper - variabilní bez emisí

Citroën pokračuje v elektrické ofenzívě 2020 a přichází s vozem Nový ë-Jumper – 100% ëlectric. Tento úspěšný model je 3. elektrifikovaným užitkovým vozem a 6. elektrickým modelem, který značka uvedla v roce 2020 na trh.

Nový ë-Jumper kombinuje všechny vlastnosti verze se spalovacím motorem a výhody elektrického pohonu. Umožňuje velkou svobodu použití, zejména díky dojezdu až 340 km a schopnosti dobít 80 % baterie za 45 minut.

Od roku 2019 jsou všechny nové modely Citroënu dostupné ve 100% elektrické nebo plug-in hybridní verzi - cílem je, aby byla do roku 2025 celá řada elektrifikována. Od roku 2021 budou všechny užitkové vozy, a z nich odvozené osobní varianty, nabízeny ve 100% elektrické verzi. V situaci zvyšující se urbanizace je pro firemní zákazníky velkým problémem přístup do center měst a jejich zón s nulovými emisemi.


CITROËN Ë-JUMPER: 100% ELEKTRICKÝ UŽITKOVÝ VŮZ

•Na výběr jsou 2 dojezdy, u výkonnější z nich je ë-Jumper nejlepším vozem své kategorie

-200 km* (norma WLTP) – k dispozici u verze L1, L2 – lithium-iontová baterie 37 kWh.
-340 km* (norma WLTP) – k dispozici u verze podvozku s kabinou L2S, L3 a L4 – baterie 70 kWh.

*provizorní údaje, které musí projít homologací

Baterie od našeho partnera firmy BEDEO má záruku 8 let nebo 160 000 km, na zachování 70 % kapacity.

•Možnosti nabíjení

-Soukromé nebo veřejné nabíjení pomocí Wallbox (3,7–22 kW), a kabelu typu 3 (standardně dodávaný),

- Super rychlé nabíjení na veřejné stanici 50 kW pomocí kabelu typu 4 zabudovaného do nabíječky veřejné stanice, umožňuje nabít 80 % obou baterií za 1 hodinu.
Citroën ë-Jumper je dodáván s kabelem typu 3 o délce 8 m, který lze použít až do 22 kW.

NabíjeníWallbox 1fázWallbox 3fázSuper rychlé
El.výkon7 kW22 kW50 kW
Baterie 37 kWh6 h5 h1 h(0-80 %)
Baterie 70 kWh12 h9 h1 h (0-80 %)






ë-Jumper je vybaven volící pákou umožňující ovládáním chodu vpřed/vzad a také zařízením pro rekuperaci energie umožňujícím nastavení brzdného výkonu v určitých fázích. Energie se tedy rekuperuje jak při uvolnění akcelerátoru, tak při sešlápnutí brzdového pedálu.

-Výkon motoru 96 kW (120 k) / 260 Nm,

-Maximální rychlost 110 km/h (do 3,5 t) nebo 90 km/h (4,0 t),

-3 pozice řadicí páky: D (Drive), N (Neutral) a R (Reverse).

-Volný přístup do zón s regulovaným vjezdem se stanovenými prahovými hodnotami emisí CO2,

-Nízké provozní náklady.


VIZUÁLNÍ ZNAKY ELEKTRICKÉ VERZE

Zvenku se elektrická verze odlišuje nabíjecí zásuvkou na levém předním blatníku, na dosah ruky řidiče, stejně jako u verze se spalovacím motorem. Monogram „ë“ je u Nového ë-Jumperu umístěn na pravých zadních dveřích a na předních blatnících.


NA PALUBĚ
Na skle vnitřního zrcátka se zobrazují užitečné elektrické informace, takže řidič na první pohled vidí:

-Úroveň nabití baterie v procentech,
-Zvolený rychlostní stupeň: Drive, Neutral, Reverse,
-Aktuální kapacitu (A) a napětí (V) baterie,
-Ukazatel „Go green“, který se zobrazí při nastartování a oznamuje, že vůz je správně nastartovaný.



VLASTNOSTI VOZU V ELEKTRICKÉM REŽIMU

Nový Citroën ë-Jumper – 100% ëlectric má všechny přednosti verze se spalovacím motorem z hlediska charakteru, rozměrů, užitečného objemu a užitečného zatížení. Elektrifikace umožňuje jeho přístup do městských center s omezeným vjezdem a poskytuje dostatečnou dobu a dojezd mezi nabíjeními. Díky příjemnému řízení a absenci hluku nabízí vynikající úroveň komfortu, absence emisí CO2 přispívá ke snižování ekologické stopy. Struktura řady je stejná jako u vozu Jumper, v nabídce je řada praktických prvků výbavy, které ocení firemní řidiči.



4 hlavní typy k dispozici v elektrické verzi

valníky s jednoduchou kabinou,
valníky s dvojitou kabinou,
podvozek s kabinou.


Velikosti

L1 (4.963 m – 37 kWh)
L2 (5.413 m – 37 kWh),
L3 (5.998 m – 70 kWh)
L4 (6.363 m – 70 kWh),


Užitečná šířka „Best In Class“ se 142 cm mezi podběhy kol a 187 cm mezi stěnami,

3 rozvory

300 cm (L1)
345 cm (L2)
403,50 cm (L3 a L4),

-
3 výšky:

225,40 cm (H1)
252,40 cm (H2)
276,40 cm (H3),



Užitečný objem:

Užitečný objem je stejný jako u vozu se spalovacím motorem. Se 17 m3 je ë-Jumper nejlepší ve své kategorii.

L1H1: 8 m3
L2H2: 11,5 m3
L3H2: 13 m3
L4H2: 15 m3
L4H3: 17 m3


Užitečné zatížení:
K řízení čtyřtunové verze stačí řidičský průkaz typu B (3,5 t) díky odečtení hmotnosti baterie, což je v tomto segmentu velkou výhodou. Užitečné zatížení 1 265 kg* (L3H2) vyhovuje většině požadavků v tomto segmentu.

Užitečné zatížení podvozku s kabinou 1 890 kg před přestavbou je na nejlepší úrovni segmentu.


Výbava
ë-Jumper nabízí profesionálům 9 podpůrných prvků řízení pro bezpečnou a klidnou jízdu.

- Active Safety Brake,
- asistent pro rozjezd ve svahu (Hill Assist),
- systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu,
- zpětná parkovací kamera a radar,
- automatické přepínání dálkových světel,
- snímání dopravních značek a zobrazení povolené rychlosti,
- tempomat / omezovač rychlosti,
- systém sledování mrtvého úhlu a upozornění na vozy vzadu přijíždějící zleva a zprava v okruhu 50 metrů,
- regulace rychlosti při jízdě ze svahu a intelligent traction control.


Ve voze Citroën ë-Jumper je celá řada dalších bezpečnostních prvků, objednat můžete detektor stavu tlaku vzduchu v pneumatikách, airbag spolujezdce a boční airbagy, brzdový asistent pro kritické situace, centrální, alarm a superzamykání umožňující funkci deadlock, automatické zapnutí potkávacích světlometů, automatické spouštění stěračů, navigace a světla pro denní svícení s LED.
¨


Citroën 1.10.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar