Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën C6 s novým motorem HDI

Luxusní sedan C6 je nyní obohacen o nový vznětový motor HDi 173 k s filtrem pevných částic a spojený s mechanickou šestistupňovou převodovkou. Byl vyvinut v rámci kooperace koncernů PSA Peugeot Citroen a Ford Motor Company.

  

S novým motorem chce Citroën přitáhnout další zákazníky a završit řadu čtyřválcových motorů HDi. Díky inovacím (dvojiité sekvenční paralelní turbodmychadlo a nové systémy spalování a zapalování) se vyznačuje skvělým jízdním pohodlím, zejména při nízkých otáčkách, vysokou úrovní ochrany životního prostředí a nízkou spotřebou paliva.

Poprvé na světě použité dvojité sekvenční paralelní turbodmychadlo umožňuje využít točivý moment již v nízkých otáčkách, čímž odstraňuje reakční dobu při uvedení turbodmychadla do činnosti. Maximální točivý moment 370 Nm je dosahován již od 1500/min a zůstává konstantní až do 2700/min, tedy v nejpoužívanějším rozsahu otáček.

Systém dvojitého sekvenčního paralelního turbodmychadla spočívá v použití dvou turbodmychadel stejných rozměrů s pevnou geometrií lopatek. Při nízkých otáčkách do 2700/min je v činnosti pouze jedno turbodmychadlo, nad tuto hodnotu mu pomáhá druhé turbodmychadlo k dosažení potřebného množství vzduchu v celém rozsahu vysokých otáček.

Ke komfortu přispívají také dva vyvažovací hřídele, které mají příznivý vliv na dobré vlastnosti motoru z hlediska vibrací. Motor používá rovněž nové spalovací prostory (ECCS), optimalizující složení směsi vzduchu s palivem, a nový tlakový zásobník common rail třetí generace, jehož tlak 1800 barů zajišťuje jemnější rozprášení paliva. Tím se snižují emise a spotřeba při dosažení lepších výkonových parametrů. S filtrem pevných částic vykazuje v kombinovaném cyklu spotřebu paliva 6,6 l/100 km.

K dosažení kombinace pohodlí, jízdních vlastností a potěšení z jízdy slouží sofistikované zavěšení kol spojené s hydraulickým odpružením. Přední kola jsou zavěšena na dvou trojúhelníkových ramenech s oddělenou těhlicí, zadní kola mají víceprvkové zavěšení.

Provedení HDi 173 FAP těží z výhod odpružení Hydractive III plus, které se vyznačuje variabilní tuhostí a proměnným tlumením se dvěma stavy - komfortním nebo dynamickým - určovanými automaticky podle profilu silnice a stylu jízdy. Sportovní režim umožňuje řidiči zvolit dynamičtější jízdní vlastnosti, k čemuž přispívá ještě hydraulický posilovač, pracující v závislosti na rychlosti vozidla. Také rozměr pneumatik 17 palců (225/55 R 17) přispívá k dobrému spojení komfortu a jízdního pohodlí. Systém ESP, tuhá struktura karoserie, devět airbagů včetně kolenního, nebo aktivní opěrky hlavy na předních sedadlech, patří mezi sériově montované prvky výbavy.

Rozvorem 2,90 m a « obyvatelnou » délkou 1,83 m vyhovuje požadavkům zákazníků, kteří chtějí velký vnitřní prostor. Zavazadlový prostor o objemu 421 litrů lze zvětšit sklopením zadních sedadel, ve výbavě Pack Lounge činí objem 411 litrů. 

K zajímavostem patří mj. funkce určená pro vstup do vozidla, spojená s elektricky ovládaným sloupkem řízení, který zvedne automaticky volant při vypnutí zapalování a usnadní nastupování nebo vystupování.

U vozidla s výbavou Pack Lounge jsou pro cestující vzadu určena dvě samostatná sedadla s elektrickým nastavení. Cestující vzadu vpravo může rovněž nastavit ze svého místa podélnou polohu sedadla spolujezdce vpředu a získat tak prostor pro nohy dlouhý až 995 mm.

Průhledový displej (head-up display) je dosud málo rozšířený systém,  umožňující promítat na čelní sklo, v zorném poli řidiče, informace týkající se jízdy, jako např. rychlost nebo údaje navigačního systému.

Na nežádoucí změnu směru jízdy na dálnici nebo rychlostní komunikaci nad 80 km/h upozorní řidiče spuštění vibrátoru, umístěného v sedáku sedadla na stejné straně, na které došlo k přejetí čáry. Na nebezpečí překážky, které zjišťují snímače v předním a zadním nárazníku, informují zvukové signály vysílané jednotlivými reproduktory. Vlastní manévr se zobrazuje na multifunkční obrazovce na palubní desce.

S dokonaléným přizpůsobením nabízených funkcí poskytuje nejvýkonnější čtyřválec HDi modelu C6 HDi 173 FAP pozoruhodný jízdní komfort, jedinečný styl, velkorysý vnitřní prostor a výbavu hodnou postavení této luxusní limuzíny.

 

JL, 25.10.2006

 

 

 

 


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar