Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Čína vyrábí Citroën C2

Společnost Citroën, působící v Číně od roku 1992, posílí koncem roku svou pozici novým modelem, specificky vyvinutým pro tamní trh. Pětidveřový hatchback, postavený na podlahové plošině Peugeotu 206, je prvním vozidlem tohoto segmentu prodávaným a vyráběným v Číně značkou Citroën.

  

Přes odlišnost od evropského jmenovce byl vůz nazván C2, kvůli vymezení jeho pozice v rámci aktuální obchodní nabídky na čínském trhu.

Značka Citroën, která až doposud chyběla v segmentu kompaktních vozidel na čínském trhu, sází na nový model C2 pro pokračování růstu v této zemi.

S ním nabízí Citroën ucelenou řadu modelů, odpovídajících specifickým očekáváním zákazníků v této zemi, jejichž znalost a zájem o automobily se každým rokem zvyšuje. Tradiční vozidla, jako jsou Fukang nebo Elysée, doplňují importované modely C5 a C6 nebo vozy pocházejícími z nejnovější produkce značky a vyráběnými na místě, jako jsou C2, Xsara Picasso či C-Triomphe.

Citroën C2 je určen pro mladou klientelu, toužící po moderním a stylovém designu. Vzhled vozu vyzařuje výkon a silnou osobnost, o čemž svědčí expresivní přední část. Velkoryse dimenzovaná a robustní maska chladiče se zvedá až ke světlometům, jejichž protažený tvar připomíná C-Triomphe a nejnovější kreace značky.

Model vyniká svými dynamickými kvalitami a pohodlím odpružení, patřící k nejlepším v segmentu. Řešení podvozkových skupin využívá tradičního know-how Citroën a jejich optimalizace umožnila dosáhnout kvalitního jízdního chování. Přední náprava modifikovaného typu McPherson s trojúhelníkovými rameny se vyznačuje přesným řízením. Zadní náprava s vlečenými rameny zaručuje příkladnou jízdní stabilitu, zejména při projíždění zatáček.

Citroën C2 je nabízen se dvěma zážehovými motory:

1.4i (75 k a 120 Nm při 3400/min)

1.6i 16V (106 k a 142 Nm při 4000/min)

Oba motory prodělaly speciální úpravy vzhledem k tamnímu palivu, stejně jako klimatickým a geografickým specifikům země.

Kromě manuální pětistupňové převodovky je ve spojení s motorem 1.6i 16V nabízen rovněž s automatickou čtyřstupňovou převodovkou se sekvenčním ovládáním.

Bude se dodávat ve dvou úrovních provedení (SX a EX) s bohatou sériovou komfortní a bezpečnostní výbavou. Již od nižší úrovně provedení nabízí systém ABS s EBD, airbagy řidiče a spolujezdce, posilovač řízení, klimatizaci, rádio s přehrávačem CD, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a elektrická okna vpředu. Provedení EX má navíc kožené čalounění, elektrická okna vzadu, elektrická zpětná zrcátka, paket hliníkových prvků v interiéru, chromované profily, zvýrazňující boční chrániče, a chromovanou koncovku výfuku. Kromě toho jsou všechny verze, až na verzi 1.4 SX, vybavené patnáctipalcovými koly z lehké slitiny. Za příplatek lze získat střešní okno se sekvenčním otevíráním a klimatizaci s automatickou regulací teploty.

S více než 600 000 vozidly vyrobenými a prodanými v Číně za posledních čtrnáct let je Citroën důležitým aktérem místního trhu. Obchodní výsledky značky za první pololetí roku 2006 zaznamenaly zvýšení objemu prodeje o více než 12 procent oproti stejnému období roku 2005, což znamená 60 000 prodaných vozidel.

 

Jindřich Lasík, 31.8.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar