Chrysler Imperial v retro stylu
Koncepční studie Chrysleru Imperial představuje stejně jako slavné modely Imperial z bohaté historie elegantní luxusní sedan s nadprůměrnými jízdními vlastnostmi.
Imperial vychází z podlahové plošiny sedanu Chrysler 300C, je však o 432 mm delší (5439 mm) a o 152 mm vyšší (1615 mm), přičemž rozvor náprav činí 3123 mm a šířka 1933 mm. Protažením střechy směrem dozadu se zvětšil vnitřní prostor v kabině, takže cestující mohou sedět o 177 mm výše. Když k tomu připočteme vyšší kapotu a vyšší záď i velká kola 22", dostaneme luxusní automobil. Hlavní světlomety projektorového typu a kruhové koncové svítilny, složené ze svítících diod (LED), dotvářejí důstojný vzhled. Široké dveře se otevírají proti sobě bez středového sloupku.
V interiéru vyniká dvoubarevný design se čtyřmi samostatnými sedadly, koženými potahy a výplněmi z tvrdého kalifornského dřeva. Střed volantu zůstává pevný, otáčí se jen dvouramenný věnec, ovladače audiosoustavy a tempomatu zůstaly na původním místě, velké kruhové kontrolní přístroje jsou však vzpomínkou na Imperialy ze 30.let. Všechna okna mají bronzový nádech a dobře ladí se stejnou barvou karoserie. Řidiče i spolujezdce odděluje vysoký středový tunel s volicí pákou samočinné pětistupňové převodovky.
Vpředu podélně uložený zážehový osmiválec Hemi 5,7 disponuje výkonem 340 k (250 kW) a točivým momentem 530 N.m. Se samočinnou pětistupňovou převodovkou zrychlí během 5,5 s na 96 km/h a dosáhne rychlosti 257 km/h.
Koncepční studie Chrysler Imperial má ověřit především zájem veřejnosti. Svými vlastnostmi však tvoří vlajkovou loď značky Chrysler, stejně jako Imperialy let minulých.
-JL-
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout