Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru akcni nabidky
Alcar - Konfigurátor kol

Chrysler Imperial v retro stylu

Koncepční studie Chrysleru Imperial představuje stejně jako slavné modely Imperial z bohaté historie elegantní luxusní sedan s nadprůměrnými jízdními vlastnostmi.

 

Pro jeho inspiraci se tvůrci vrátili nejen do 30. a 50. let, kdy Imperial byl samostatnou značkou Chryslerova impéria, podobně jako Cadillac u GM nebo Lincoln u Forda, ale zároveň se porozhlédli po studiích automobilů budoucnosti od dřívějších Chrysler d´Elegance a Falcon až po novější Chronos a Firepower. Bohaté tradice se odrážejí v linii boků se zdůrazněnými zadními blatníky, které signalizují, že jde o silný automobil klasické koncepce s pohonem zadních kol. Mohutná kapota s výraznou mřížkou přídě připomíná zakázkové karoserie Le Baron, stavěné na podvozky Imperial.

Imperial vychází z podlahové plošiny sedanu Chrysler 300C, je však o 432 mm delší (5439 mm) a o 152 mm vyšší (1615 mm), přičemž rozvor náprav činí 3123 mm a šířka 1933 mm. Protažením střechy směrem dozadu se zvětšil vnitřní prostor v kabině, takže cestující mohou sedět o 177 mm výše. Když k tomu připočteme vyšší kapotu a vyšší záď i velká kola 22", dostaneme luxusní automobil. Hlavní světlomety projektorového typu a kruhové koncové svítilny, složené ze svítících diod (LED), dotvářejí důstojný vzhled. Široké dveře se otevírají proti sobě bez středového sloupku.

V interiéru vyniká dvoubarevný design se čtyřmi samostatnými sedadly, koženými potahy a výplněmi z tvrdého kalifornského dřeva. Střed volantu zůstává pevný, otáčí se jen dvouramenný věnec, ovladače audiosoustavy a tempomatu zůstaly na původním místě,  velké kruhové kontrolní přístroje jsou však vzpomínkou na Imperialy ze 30.let. Všechna okna mají bronzový nádech a dobře ladí se stejnou barvou karoserie. Řidiče i spolujezdce odděluje vysoký středový tunel s volicí pákou samočinné pětistupňové převodovky.

Vpředu podélně uložený zážehový osmiválec Hemi 5,7 disponuje výkonem 340 k (250 kW) a točivým momentem 530 N.m. Se samočinnou pětistupňovou převodovkou zrychlí během 5,5 s na 96 km/h a dosáhne rychlosti 257 km/h.

Koncepční studie Chrysler Imperial má ověřit především zájem veřejnosti. Svými vlastnostmi však tvoří vlajkovou loď značky Chrysler, stejně jako Imperialy let minulých.

 

-JL-

 


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar