Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Chrysler Grand Voyager - nová měřítka v MPV

Nový Chrysler Grand Voyager zdvihá ve svém segmentu laťku opět o něco výš díky kompletně přepracovanému designu a bohatší výbavě, jež zahrnuje více než 30 nových nebo zdokonalených položek. Poprvé používá šestistupňový automat pro zážehový motor 3,8 l V6 nebo turbodiesel 2,8 l.

Premiéru má nejnovější systém sedadel Swivel ’n Go™, který ve druhé řadě nabízí sedadla otočná o 180° a odnímatelný stůl mezi oběma řadami sedadel. Součástí standardní výbavy je systém sedadel a úložných prostorů Stow ’n Go, umožňující jejich složení do podlahy. Systém Swivel ’n Go bude k dispozici pro všechny modely. Grand Voyager je prvním minivanem s elektrickým sklápěním sedadel třetí řady, a to s oběma verzemi sedadel Swivel ’n Go a Stow ’n Go.
Základem designu jsou čisté linie, zlepšující aerodynamické vlastnosti vozu a vytvářející dojem robustnosti. Mnoho stylistických prvků sdílí s modelem 300C.
Designéři vytvořili pocit většího vnitřního prostoru rozšířením střechy o 152 mm, větším sklonem spodní linie bočních oken, snížením prahů a jejich posunem k vnějším okrajům vozu. Vnějším stylistickým prvkem charakterizujícím značku Chrysler je typická příď s maskou chladiče a obdélníkové světlomety. Model Voyager Limited se odlišuje chromovanými doplňky jako jsou ozdobné lišty, podélné držáky střešních nosičů, vnější kryty zpětných zrcátek a kliky dveří.
Systém sedadel Swivel ’n Go umístil do druhé řady samostatná sedadla otočná o 180°, takže je lze natočit čelem dozadu pro snadnější konverzace s osobami sedícími ve třetí řadě. Mezi sedadla druhé a třetí řady lze postavit vyjímatelný stolek. Součástí jsou uzavíratelné úložné schránky pro cestující ve druhé řadě a zadní lavice ve třetí řadě, dělená v poměru 60:40 a sklopná do podlahy.
Vůz nabízí systém sedadel a úložných prostorů Stow ’n Go, který znamenal v roce 2004, kdy byl představen, revoluci v segmentu minivanů. Může být přetvořen ze sedmimístného vozu na dvoumístnou dodávku za méně než 30 sekund díky sedadlům druhé a třetí řady, sklopným do podlahy. Oba systémy jsou k dispozici s unikátním elektrickým sklápěním třetí řady sedadel stiskem tlačítka a elektrickým seřizováním sklonu opěradel zadních sedadel.
Moderní interiér se vyznačuje kombinací saténové povrchové úpravy a dřevěného obložení Elm Burl nebo Medrona Burl na přístrojové desce a ve výplních dveří.
Na přání se dodává sada difúzního osvětlení, která vytváří měkkou zelenomodrou záři podél stropní konzole, ale přesto nenarušuje výhled řidiče z vozu. Natáčecí čtecí lampičky LED jsou k dispozici pro všechny řady sedadel, zatímco praktické svítilny osvětlují různé plochy jako jsou úložné prostory pro mapy a prahy dveří.
Další vylepšení zahrnuje elektrické ovládání oken v posuvných bočních dveřích, sluneční clony pro druhou a třetí řadu sedadel, přenosnou svítilnu s dobíjecími bateriemi v zavazadlovém prostoru a tlačítko elektrického ovládání zadního víka umístěné na sloupku D.
Na výběr jsou zážehový V6 3.8 o výkonu 142 kW (190 k) při 5200/min a největší točivý moment 305 Nm při 4000/min nebo turbodiesel 2.8 CRD s výkonem 120 kW (160 k) při 3800/min a točivým momentem 360 Nm při 1600/min.
Nový motor 2.8 CRD je přibližně o 6 procent lehčí, má delší servisní interval pro výměnu rozvodového řemene s životností 140 000 km a je vybaven vstřikováním common rail a piezoelektrickými vstřikovači. Turbodmychadlo VGT s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek je ovládané elektronicky místo pneumatického u předchozího motoru. Toto řešení zlepšuje výkon po studeném startu a rovněž umožňuje rychlejší reakci turbodmychadla, čímž se snižuje prodleva po sešlápnutí pedálu plynu a zlepšuje se průběh točivého momentu v nízkých a vysokých otáčkách.
Zážehový motor 3.8 má šest válců rozdělených do dvou řad, svírající úhel 60°. Je vybaven sekvenčním vícebodovým vstřikováním, litinovým blokem a hliníkovými hlavami válců.
S představením Grand Voyageru došlo ke spojení těchto motorů se šestistupňovými samočinnými převodovkami. Lehčí převod prvního stupně umožňuje čilejší rozjezd než dosavadní čtyř- nebo pětistupňové převodovky. Řazení probíhá plynuleji a pro každou jízdní situaci je k dispozici vhodnější převodový poměr.
Lepší stabilitu a větší jízdní komfort zaručuje nová podvozková architektura s pohonem předních kol a novou tuhou zadní nápravou vedenou podélnými rameny, odpruženou vinutými pružinami a příčně ustavenou panhardskou tyčí. Pečlivým odladěním se zamezilo přenosu hluku a vibrací z podvozku do prostoru pro cestující.
Řada detailů byla navržena s cílem maximálního potlačení aerodynamického hluku. Nové příčníky střešních nosičů mají aerodynamičtější tvar, konstrukce dveřních rámů zdokonaluje těsnění a lišty stíračů čelního okna jsou umístěné mimo dosah proudění vzduchu. Větší zpětná zrcátka aerodynamického tvaru zlepšují výhled a proudění vzduchu. Tlustší skla bočních dveří lépe izolují aerodynamický hluk.
Na přání dodávané zábavní systémy převyšují nabídku konkurence. V minivanu je poprvé dvojitý systém DVD, který dokáže přehrávat současně až tři rozdílná média; multimediální informační a zábavní systém MyGIG má USB port, dva konektory A/V, pevný disk s kapacitou 20 GB pro ukládání obrázků a zvukových záznamů, zpětnou kameru ParkView pro couvání a může být kombinován s navigačním systémem nebo i bez něj; během jízdy je tedy postaráno o zábavu pro každého.
Praktickým zdrojem informací je interaktivní digitální displej v přístrojové desce. Umožňuje řidiči výběr z menu prospěšných informací. Majitelé si mohou upravit nastavení vlastním potřebám, což se týká např. blikání světel a zvukového signálu při zamykání a odemykání vozu dálkovým ovladačem centrálního zamykání. Tento elektronický informační systém EVIC umožňuje uživatelům procházet nabídkou palubního počítače, jež zahrnuje kompas, ukazatel vnější teploty vzduchu, průměrnou spotřebu paliva, dojezdovou vzdálenost na zbývající palivo v nádrži, dobu jízdy a displej systému pro sledování tlaku v pneumatikách.
Chrysler Grand Voyager přichází s delším seznamem standardních a na přání dodávaných bezpečnostních a zabezpečovacích prvků výbavy, než jaký mohli nabídnout dosavadní minivany značky Chrysler. Výbava zahrnuje mj. vícestupňové čelní airbagy, boční airbagy v předních sedadlech, boční hlavové airbagy SABIC pro všechny řady sedadel, chrániče kolen řidiče i spolujezdce, ABS, ESP, BAS zdokonalený systém odezvy na nehodu EARS, čidlo převrácení vozu (v případě převrácení nafoukne okenní záclonové airbagy SABIC), zadní čidla překážek ParkSense® a kamera ParkView™ nebo systém sledování tlaku vzduchu v pneumatikách apod.
Ceny obou modelů v základní výbavě LX začínají shodně na 945 000 Kč a končí na 1 218 000 Kč (Limited).

JL, 6.3.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar