Chevrolet Spark pod 200 000 Kč
Pro exteriér Chevroletu Spark je charakteristické umístění kol do samých rohů karoserie, masivní příď s mohutnou maskou chladiče, vyklenutá křivka střechy a čistě řešené boky. Originálně tvarované eliptické světlomety se táhnou od masky chladiče až k napojení A-sloupku karoserie.
Kliky zadních dveří jsou ukryty v zaslepeném trojúhelníku zadního okraje oken bočních dveří. Tím byl vyřešen obvyklý hlavolam stylistů, zda jsou třídveřové sportovně stylizované vozy lepší než praktičtější pětidveřové modely.
Interiér vyniká nad konkurenty dokonalým propracováním každého detailu. Ergonomicky tvarovaná sedadla jsou odolná proti opotřebení – základní verze mají trvanlivé textilní čalounění, vyšší verze mají čalounění tkané.
Nejvýraznějším detailem vnitřního prostoru je přístrojový štít, připomínající motocyklové přístroje. Analogový rychloměr doplňuje digitální otáčkoměr zobrazovaný na obdélníkovém displeji.
Dalším propracovaným prvkem je středový panel s integrovaným autorádiem, navigačním přístrojem (pokud je jim vůz vybaven) a ovladači ventilace, vytápění a klimatizace.
Výhodou oproti většině rivalů je pět dveří a pět míst k sezení.Dokonale využívá každý centimetr obestavěného prostoru. Za velkým vnitřním prostorem je nutné vidět řadu promyšlených „kouzel“, např. přístrojový štít posazený na sloupek řízení nebo nadprůměrně dlouhý rozvor. Základní objem zavazadlového prostoru činí 170 litrů a zadní sedadlo je dělené (a překlápěcí) v poměru 60:40.
Chevrolet Spark bude nabízen se dvěma zážehovými motory 1.0 a 1.2, oba s litinovým blokem a slitinovou hlavu s dvojicí vačkových hřídelů a čtyřventilovou technikou a vícebodovým vstřikováním paliva, Jsou propojeny s manuálními pětistupňovými převodovkami.
Při délce 3640 mm a šířce 1597 mm se Spark snadno vmáčkne i do nejužší mezery, přestože díky krátkým převisům a dlouhému rozvoru nabízí při svých kompaktních rozměrech prostorný interiér. Manévrování usnadňuje přesné hřebenové řízení s hydraulickým posilovačem, stopový průměr otáčení činí jen 9,9 m.
Podvozek využívá prověřený koncept, vpředu kombinované vzpěry McPherson, vzadu náprava s vlečenými rameny propojenými torzní příčkou. Za příplatek 5000 Kč je k dispozici je elektronický stabilizační systém ESC. Vpředu jsou ventilované kotoučové brzdy o průměru 236 mm, vzadu bubnové o průměru 200 mm. Brzdový systém je standardně vybavený čtyřkanálovým ABS a elektronickým brzdovým asistentem.
Spark poskytuje dokonalou ochranu i při haváriích: Téměř 60 procent struktury karoserie je vyrobeno z dílů z vysoce kvalitních ocelí s optimalizovanou pevností, do konstrukce skeletu jsou integrovány deformační zóny.
Příčka motorového prostoru a pomocný rám jsou konstruovány tak, aby dokázaly pohlcovat nárazovou energii, pečlivě řešené zátěžové cesty v bocích skeletu rozvádějí nárazovou energii do předních A-sloupků a mimo prostor pro pasažéry.
Podobné deformační zóny jsou v zadní části vozu, přičemž palivová nádrž a vedení paliva jsou konstruovány a uloženy s ohledem na minimální riziko poškození při nárazu
Ochranu pasažérů zvyšuje dvojice čelních airbagů, boční hlavové airbagy a další airbagy zamontované do sedadel, chránící hrudník a břicho. Nechybí přepínače bezpečnostních pásů ani pedály s bezpečnostním uchycením.
Ceny včetně DPH.
Základní výbava zahrnuje mj. 6 airbagů, ABS, imobilizér motoru, nárazníky v barvě karoserie, posilovač řízení, pneumatiky 155/80 R13, sedadlo řidiče nastavitelné ve dvou směrech, úchyty ISOFIX atd. Ve výbavě Plus najdeme navíc třeba autorádio s přehrávačem CD MP3 a se vstupy AUX, USB, centrální zamykání nebo elektricky ovládaná okna vpředu
Ceny
JL, 25.3.2010
Interiér vyniká nad konkurenty dokonalým propracováním každého detailu. Ergonomicky tvarovaná sedadla jsou odolná proti opotřebení – základní verze mají trvanlivé textilní čalounění, vyšší verze mají čalounění tkané.
Nejvýraznějším detailem vnitřního prostoru je přístrojový štít, připomínající motocyklové přístroje. Analogový rychloměr doplňuje digitální otáčkoměr zobrazovaný na obdélníkovém displeji.
Dalším propracovaným prvkem je středový panel s integrovaným autorádiem, navigačním přístrojem (pokud je jim vůz vybaven) a ovladači ventilace, vytápění a klimatizace.
Výhodou oproti většině rivalů je pět dveří a pět míst k sezení.Dokonale využívá každý centimetr obestavěného prostoru. Za velkým vnitřním prostorem je nutné vidět řadu promyšlených „kouzel“, např. přístrojový štít posazený na sloupek řízení nebo nadprůměrně dlouhý rozvor. Základní objem zavazadlového prostoru činí 170 litrů a zadní sedadlo je dělené (a překlápěcí) v poměru 60:40.
Chevrolet Spark bude nabízen se dvěma zážehovými motory 1.0 a 1.2, oba s litinovým blokem a slitinovou hlavu s dvojicí vačkových hřídelů a čtyřventilovou technikou a vícebodovým vstřikováním paliva, Jsou propojeny s manuálními pětistupňovými převodovkami.
| Typ | 1.0 | 1.2 |
| Objem | 995 cm³ | 1206 cm³ |
| Výkon | 50 kW (68 k)/6400 min | 60 kW(81 k)/6400 min |
| Toč.moment | 93 Nm/4800 min | 111 Nm/4800 min |
| Rychlost | 154 km/h | 164 km/h |
| Zrychlení | 15,5 s | 12,1 s |
| Spotřeba | 5,1 | 5,1 l/100 km |
Při délce 3640 mm a šířce 1597 mm se Spark snadno vmáčkne i do nejužší mezery, přestože díky krátkým převisům a dlouhému rozvoru nabízí při svých kompaktních rozměrech prostorný interiér. Manévrování usnadňuje přesné hřebenové řízení s hydraulickým posilovačem, stopový průměr otáčení činí jen 9,9 m.
Podvozek využívá prověřený koncept, vpředu kombinované vzpěry McPherson, vzadu náprava s vlečenými rameny propojenými torzní příčkou. Za příplatek 5000 Kč je k dispozici je elektronický stabilizační systém ESC. Vpředu jsou ventilované kotoučové brzdy o průměru 236 mm, vzadu bubnové o průměru 200 mm. Brzdový systém je standardně vybavený čtyřkanálovým ABS a elektronickým brzdovým asistentem.
Spark poskytuje dokonalou ochranu i při haváriích: Téměř 60 procent struktury karoserie je vyrobeno z dílů z vysoce kvalitních ocelí s optimalizovanou pevností, do konstrukce skeletu jsou integrovány deformační zóny.
Příčka motorového prostoru a pomocný rám jsou konstruovány tak, aby dokázaly pohlcovat nárazovou energii, pečlivě řešené zátěžové cesty v bocích skeletu rozvádějí nárazovou energii do předních A-sloupků a mimo prostor pro pasažéry.
Podobné deformační zóny jsou v zadní části vozu, přičemž palivová nádrž a vedení paliva jsou konstruovány a uloženy s ohledem na minimální riziko poškození při nárazu
Ochranu pasažérů zvyšuje dvojice čelních airbagů, boční hlavové airbagy a další airbagy zamontované do sedadel, chránící hrudník a břicho. Nechybí přepínače bezpečnostních pásů ani pedály s bezpečnostním uchycením.
Ceny včetně DPH.
Základní výbava zahrnuje mj. 6 airbagů, ABS, imobilizér motoru, nárazníky v barvě karoserie, posilovač řízení, pneumatiky 155/80 R13, sedadlo řidiče nastavitelné ve dvou směrech, úchyty ISOFIX atd. Ve výbavě Plus najdeme navíc třeba autorádio s přehrávačem CD MP3 a se vstupy AUX, USB, centrální zamykání nebo elektricky ovládaná okna vpředu
Ceny
| 1.0 Spark | 194 900 Kč |
| 1.0 Spark plus | 209 900 Kč |
| 1.0 LS | 236 900 Kč |
| 1.0 LS Plus | 244 900 Kč |
| 1.2 LS Plus | 254 900 Kč |
| 1.2 LT | 274 900 Kč |
JL, 25.3.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout













