Chevrolet Sequel jezdí na vodík
General Motors nedávno poprvé v Evropě prezentoval pojízdnou verzi konceptu Sequel, v současné době nejpokrokovější vozidlo na hybridní pohon. Jde o studii zcela nezávislou na fosilních palivech a takřka v každém směru promyšlenější než obvyklé podobné automobily.
GM, prostřednictvím Chevroletu, tak dokazuje, že nejnovější technologie mohou snižovat závislost společnosti na ropě. Vize automobilu budoucnosti je tak velice blízko skutečnosti a realitě.
Sequel byl poprvé představen v roce 2005 na Auto Show v Detroitu. Je prvním automobilem na světě, u něhož se podařilo zkombinovat pohon na palivové články s pokrokovými technologiemi jako je ovládání řízení a brzd prostřednictvím elektroniky (drive-by-wire), tedy bez mechanické vazby, motory v náboji kola, litiové akumulátory a lehká hliníková karoserie. Jako palivo používá čistý, z obnovitelných zdrojů, získaný vodík.
„Sequel od základu mění tzv. DNA současných automobilů. Klasické motory na fosilní paliva budou brzy nahrazeny palivovými články, vodíkem a elektrickým systémy. Se Sequelem se podařilo GM vytvořit reálné vozidlo, které by mohlo nadchnout zákazníky a vést k trvalé mobilitě.“ Tvrdí Larry Burns, představitel GM.
Ve srovnání s jinými automobily na palivové články nabízí Sequel presentovaný pod značkou Chevrolet, dojezd přes 480 kilometrů a zrychlení na 100 km/h na 10 sekund. Zároveň se může pochlubit přednostmi, jaké se očekávají od pětimístných crossoverů SUV premiového segmentu. Ať je to atraktivní design, prostorný interiér, hliníková karosérie nebo struktura podle všech platných bezpečnostních norem v USA. S pohonem všech kol dobře zvládá jízdu také po nezpevněném povrchu nebo na sněhu. Jen řazení je netradiční, tlačítky na středové konzoli.
Přední kola pohání třífázový asynchronní elektromotor (60 kW) s planetovou převodovkou, zadní mají vlastní elektromotory (25 kW) v náboji kola. Všechna kola jsou navíc i řiditelná.
Agregát a brzdová soustava jsou uloženy v nízkém podvozkovém sendviči včetně tří kompozitových nádrží na vodík.
„Sequel je vozidlo, které je takřka v každém směru lepší – rychlejší, bezpečnější, jednodušší na ovládání, lehčí na výrobu a atraktivnější v image a zároveň ohleduplné k životnímu prostředí,“ shrnuje jeho přednosti Burns.
Jindřich Lasík, 20.4.2007
Sequel byl poprvé představen v roce 2005 na Auto Show v Detroitu. Je prvním automobilem na světě, u něhož se podařilo zkombinovat pohon na palivové články s pokrokovými technologiemi jako je ovládání řízení a brzd prostřednictvím elektroniky (drive-by-wire), tedy bez mechanické vazby, motory v náboji kola, litiové akumulátory a lehká hliníková karoserie. Jako palivo používá čistý, z obnovitelných zdrojů, získaný vodík.
„Sequel od základu mění tzv. DNA současných automobilů. Klasické motory na fosilní paliva budou brzy nahrazeny palivovými články, vodíkem a elektrickým systémy. Se Sequelem se podařilo GM vytvořit reálné vozidlo, které by mohlo nadchnout zákazníky a vést k trvalé mobilitě.“ Tvrdí Larry Burns, představitel GM.
Ve srovnání s jinými automobily na palivové články nabízí Sequel presentovaný pod značkou Chevrolet, dojezd přes 480 kilometrů a zrychlení na 100 km/h na 10 sekund. Zároveň se může pochlubit přednostmi, jaké se očekávají od pětimístných crossoverů SUV premiového segmentu. Ať je to atraktivní design, prostorný interiér, hliníková karosérie nebo struktura podle všech platných bezpečnostních norem v USA. S pohonem všech kol dobře zvládá jízdu také po nezpevněném povrchu nebo na sněhu. Jen řazení je netradiční, tlačítky na středové konzoli.
Přední kola pohání třífázový asynchronní elektromotor (60 kW) s planetovou převodovkou, zadní mají vlastní elektromotory (25 kW) v náboji kola. Všechna kola jsou navíc i řiditelná.
Agregát a brzdová soustava jsou uloženy v nízkém podvozkovém sendviči včetně tří kompozitových nádrží na vodík.
„Sequel je vozidlo, které je takřka v každém směru lepší – rychlejší, bezpečnější, jednodušší na ovládání, lehčí na výrobu a atraktivnější v image a zároveň ohleduplné k životnímu prostředí,“ shrnuje jeho přednosti Burns.
Jindřich Lasík, 20.4.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout











