Chevrolet Orlando - oživuje segment MPV
Na český trh vstupuje další novinka – Chevrolet Orlando, jenž nás po prvních jízdách a seznámení upoutal hlavně flexibilitou sedmimístného interiéru a také cenou, která u základní verze se zážehovým motorem 1.8 začíná na zajímavých 362 900 Kč.
Do segmentu MPV, i když v něm nemůžeme přehlédnout prvky SUV, přináší výraznější vzhled s nízkou linií střechy, výraznými podběhy blatníků se 16, 17 nebo 18“koly, a siluetou inspirovanou crossovery, přičemž si zachovává výraznou a charakteristickou tvář s rozdělenou mřížkou chladiče a znakem motýlka.
Zatímco vzhled určitě vzbudí velkou pozornost, tak v interiéru najdeme mnoho designových prvků značky Chevrolet, jako je duální kokpit inspirovaný modelem Corvette a modré podsvícení prostoru středové konzole..
Sezení uvnitř se označuje jako divadelní, neboť navzdory klesající linii střechy je druhá a třetí řada sedadel umístěná výš, čímž získali cestující lepší výhled. Třetí řada sedadel bývá ve většině podobných automobilů jen „nouzová“, ale v případě Orlanda jsme se mohli přesvědčit, že ani při naší výšce „metr osmdesát“ se hlava nedostane do kontaktu se střechou. Ve skutečnosti je prostor nad hlavami ve třetí řadě sedadel lepší, než v mnohých konkurenčních MPV.
Současným nebo nezávislým sklopením druhé a třetí řady vzniká množství konfigurací sedadel až po vytvoření rovného zavazadlového prostoru. Ve druhé řadě je u krajních sedadel možnost překlopení, kvůli přístupu k třetí řadě. V pětimístném uspořádání má zavazadlový prostor objem 458 litrů, v dvoumístném se zvětší na 856 litrů.
Důmyslnou vychytávkou je odkládací prostor je ukrytý za panelem audio soustavy ve snadném dosahu řidiče i spolujezdce.
V případě nehody chrání posádku šest airbagů, řidiče pak také poddajný sloupek řízení a spolujezdce přídavná ochrana kolen. Orlando je vybavené nárazovými senzory, kdy se dveře v případě havárie automaticky uvolní.
Pod kapotou jsou na výběr jeden zážehový a dva vznětové motory, všechny umístěné vpředu napříč se dvěma vačkovými hřídeli v hlavě a buď vícebodovým vstřikováním paliva, nebo v případě dieselů technologií common-rail.
Benzínový 1.8 je propojený s pětistupňovou manuální převodovkou, dieselové pak se šestistupňovou, silnější verze s výkonem 163 k je k dispozici i se šestistupňovým automatem, která využívá sofistikovanou elektroniku, adaptivní ovládání řazení a převody s širokým rozsahem a s krátkým prvním stupněm pro zabezpečení účinného rozjezdu a dlouhý nejvyšší převodový stupeň pro co nejnižší spotřebu mimo město.
Pozn. Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km
Zákazník si může vybrat ze tří úrovní výbavy – LS, LT a LTZ, přičemž každý stupeň, včetně základního LS, slibuje vysokou úroveň se standardními prvky jako je elektronický stabilizační systém ESC, šest airbagů nebo elektricky ovládaná zrcátka.
Střední stupeň LT obsahuje mj. parkovací senzory a ovládaní audio soustavy na volantu, přičemž výbava LTZ například využívá větší 17“ z lehkých slitin, automaticky zatmající se zpětné zrcátko a elektronický tempomat.
Podobně jako Chevrolet Cruze, z něhož pochází i podvozek Orlanda, ale s prodlouženým rozvorem, je naladěn tak, aby poskytoval kompromis mezi agilitou a komfortem jízdy. Vzpěry McPherson využité na zavěšení předních kol využívají hydraulická pouzdra. Vyspělý systém vlečené zadní nápravy (torzní příčka) nabízí vynikající kompromis mezi ovládáním podvozku a úsporu hmotnosti i prostoru.
Šestnácti palcové ventilované kotouče předních brzd jsou součástí všech modelů, stejně jako 16“ kotoučové brzdy vzadu a elektronický systém ABS. Všechny podvozky také využívají elektronický systém rozdělování brzdné síly, ovládající intenzitu brzdění každého kola.
Příklady cen
JL, 19.1.2011
Zatímco vzhled určitě vzbudí velkou pozornost, tak v interiéru najdeme mnoho designových prvků značky Chevrolet, jako je duální kokpit inspirovaný modelem Corvette a modré podsvícení prostoru středové konzole..
Sezení uvnitř se označuje jako divadelní, neboť navzdory klesající linii střechy je druhá a třetí řada sedadel umístěná výš, čímž získali cestující lepší výhled. Třetí řada sedadel bývá ve většině podobných automobilů jen „nouzová“, ale v případě Orlanda jsme se mohli přesvědčit, že ani při naší výšce „metr osmdesát“ se hlava nedostane do kontaktu se střechou. Ve skutečnosti je prostor nad hlavami ve třetí řadě sedadel lepší, než v mnohých konkurenčních MPV.
Současným nebo nezávislým sklopením druhé a třetí řady vzniká množství konfigurací sedadel až po vytvoření rovného zavazadlového prostoru. Ve druhé řadě je u krajních sedadel možnost překlopení, kvůli přístupu k třetí řadě. V pětimístném uspořádání má zavazadlový prostor objem 458 litrů, v dvoumístném se zvětší na 856 litrů.
Důmyslnou vychytávkou je odkládací prostor je ukrytý za panelem audio soustavy ve snadném dosahu řidiče i spolujezdce.
V případě nehody chrání posádku šest airbagů, řidiče pak také poddajný sloupek řízení a spolujezdce přídavná ochrana kolen. Orlando je vybavené nárazovými senzory, kdy se dveře v případě havárie automaticky uvolní.
Pod kapotou jsou na výběr jeden zážehový a dva vznětové motory, všechny umístěné vpředu napříč se dvěma vačkovými hřídeli v hlavě a buď vícebodovým vstřikováním paliva, nebo v případě dieselů technologií common-rail.
Benzínový 1.8 je propojený s pětistupňovou manuální převodovkou, dieselové pak se šestistupňovou, silnější verze s výkonem 163 k je k dispozici i se šestistupňovým automatem, která využívá sofistikovanou elektroniku, adaptivní ovládání řazení a převody s širokým rozsahem a s krátkým prvním stupněm pro zabezpečení účinného rozjezdu a dlouhý nejvyšší převodový stupeň pro co nejnižší spotřebu mimo město.
Typ | 1.8i | 2.0/130 | 2.0/163 |
Objem | 1796 | 1998 | 1998 |
Výkon | 104(141)/6200 | 96(130)/3800 | 120(163)/3800 |
Toč.moment | 176/3800 | 315/2000 | 360/2000 |
Rychlost | 175 | 197 | 197 |
Zrychlení | 12,0 | 10,3 | 10,2 |
Spotřeba | 9,7/5,9/7,3 | 7,9/4,9/6,0 | 7,9/4,9/6,0 |
Pozn. Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km
Zákazník si může vybrat ze tří úrovní výbavy – LS, LT a LTZ, přičemž každý stupeň, včetně základního LS, slibuje vysokou úroveň se standardními prvky jako je elektronický stabilizační systém ESC, šest airbagů nebo elektricky ovládaná zrcátka.
Střední stupeň LT obsahuje mj. parkovací senzory a ovládaní audio soustavy na volantu, přičemž výbava LTZ například využívá větší 17“ z lehkých slitin, automaticky zatmající se zpětné zrcátko a elektronický tempomat.
Podobně jako Chevrolet Cruze, z něhož pochází i podvozek Orlanda, ale s prodlouženým rozvorem, je naladěn tak, aby poskytoval kompromis mezi agilitou a komfortem jízdy. Vzpěry McPherson využité na zavěšení předních kol využívají hydraulická pouzdra. Vyspělý systém vlečené zadní nápravy (torzní příčka) nabízí vynikající kompromis mezi ovládáním podvozku a úsporu hmotnosti i prostoru.
Šestnácti palcové ventilované kotouče předních brzd jsou součástí všech modelů, stejně jako 16“ kotoučové brzdy vzadu a elektronický systém ABS. Všechny podvozky také využívají elektronický systém rozdělování brzdné síly, ovládající intenzitu brzdění každého kola.
Příklady cen
Verze | Cena |
1.8 LS | 362 900 Kč |
2.0 VCDi/130 LS | 420 400 Kč |
2.0 VCDi/163 LTZ | 482 900 Kč |
JL, 19.1.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout