Chevrolet Malibu - vlajková loď pro Evropu
Chevrolet rozšiřuje své modelové portfolio modelem Malibu, limuzínou střední třídy, která bude představovat vlajkovou loď značky v Evropě. Malibu, tradiční model Chevroletu v USA, se v Evropě začne prodávat od jara. Jako první bude k dispozici verze se zážehovým motorem, ve druhém pololetí se vznětovým.
V pořadí osmá generace Malibu před uvedením na trh absolvovala přes 1,6 milionu kilometrů v běžném provozu - což odpovídá dvěma vzdálenostem ze Země na Měsíc a zpět. Testy proběhly na šesti kontinentech včetně Evropy jako součást vývoje a ověřovacího programu, aby se zajistila vysoká úroveň komfortu, přesná ovladatelnost, kvalita a spolehlivost.
Model Malibu se poprvé objevil na silnicích v roce 1964 v USA a stal se jedním z nejpopulárnějších automobilů značky Chevrolet. Limuzína střední třídy má atraktivní vnější vzhled a prostorný, stylový interiér.
Designové prvky na karoserii zahrnují klenutou kapotu motoru, vzad protažené světlomety a dvoudílné zadní skupinové svítilny inspirované Camarem i dvoudílnou masku chladiče.
Kabina s dvojitým kokpitem je prostorná a komfortní, s velkou vnitřní šířkou v oblasti beder i ramen. Výbava obsahuje například multifunkční volant, přehledný sdružený přístroj, elektricky nastavitelná přední sedadla s pamětí a bederní opěrkou, inteligentní elektronický klíč, startování tlačítkem, elektrickou parkovací brzdu automaticky atd.
Zákazníci mají na výběr zážehový čtyřválec 2.4 s výkonem 123 kW (167 k) při 5800/min a točivým momentem 225 Nm při 4600/min nebo turbodiesel 2.0 s výkonem 118 kW ( 160 k) při 4000/min, který dosahuje točivý moment 350 Nm při 1750/min. Oba motory lze kombinovat buď se šestistupňovou manuální nebo šestistupňovou automatickou převodovkou.
Turbodiesel s chladičem komprimovaného vzduchu, který se vyrábí v Německu, využívá vysokotlaký systém přímého vstřikování paliva common rail. Patří k nejvýkonnějším agregátům ve své objemové třídě. V kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou má kombinovanou spotřebu 5,3 l/100 km.
Benzínový čtyřválec 2.4 s hliníkovým blokem a hlavou válců se vyrábí v USA. Motor s ventilovým rozvodem DOHC je vybaven variabilním časováním sacích i výfukových ventilů VVT a vyznačuje se nízkými nároky na údržbu. Kombinovaná spotřeba paliva je 7,8 l/100 km s manuální převodovkou a 8,0 l/100 km s automatem.
Chevrolet Malibu byl konstruován s ohledem na požadavky a preference evropských řidičů. Podvozek je vybaven 4kanálovým protiblokovacím systémem ABS s elektronickým rozdělováním brzdné síly EBD, regulací brzdné síly při zatáčení CBC a asistenčním systémem pro nouzové brzdění. Součástí stabilizace ESC je regulace prokluzu kol (TC). Hřebenové řízení je vybaveno elektrickým posilovačem s variabilní charakteristikou, zajišťujícím spontánní reakce na impulsy řidiče.
Na podzim loňského roku Chevrolet Malibu získal nejvyšší hodnocení 5 hvězdiček v crash-testu EuroNCAP. Díky pevné konstrukci karoserie a sériovým prvkům aktivní i pasivní bezpečnosti patří Malibu k nejbezpečnějším automobilům v segmentu střední třídy.
JL, 30.3.2012
Model Malibu se poprvé objevil na silnicích v roce 1964 v USA a stal se jedním z nejpopulárnějších automobilů značky Chevrolet. Limuzína střední třídy má atraktivní vnější vzhled a prostorný, stylový interiér.
Designové prvky na karoserii zahrnují klenutou kapotu motoru, vzad protažené světlomety a dvoudílné zadní skupinové svítilny inspirované Camarem i dvoudílnou masku chladiče.
Kabina s dvojitým kokpitem je prostorná a komfortní, s velkou vnitřní šířkou v oblasti beder i ramen. Výbava obsahuje například multifunkční volant, přehledný sdružený přístroj, elektricky nastavitelná přední sedadla s pamětí a bederní opěrkou, inteligentní elektronický klíč, startování tlačítkem, elektrickou parkovací brzdu automaticky atd.
Zákazníci mají na výběr zážehový čtyřválec 2.4 s výkonem 123 kW (167 k) při 5800/min a točivým momentem 225 Nm při 4600/min nebo turbodiesel 2.0 s výkonem 118 kW ( 160 k) při 4000/min, který dosahuje točivý moment 350 Nm při 1750/min. Oba motory lze kombinovat buď se šestistupňovou manuální nebo šestistupňovou automatickou převodovkou.
Turbodiesel s chladičem komprimovaného vzduchu, který se vyrábí v Německu, využívá vysokotlaký systém přímého vstřikování paliva common rail. Patří k nejvýkonnějším agregátům ve své objemové třídě. V kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou má kombinovanou spotřebu 5,3 l/100 km.
Benzínový čtyřválec 2.4 s hliníkovým blokem a hlavou válců se vyrábí v USA. Motor s ventilovým rozvodem DOHC je vybaven variabilním časováním sacích i výfukových ventilů VVT a vyznačuje se nízkými nároky na údržbu. Kombinovaná spotřeba paliva je 7,8 l/100 km s manuální převodovkou a 8,0 l/100 km s automatem.
Chevrolet Malibu byl konstruován s ohledem na požadavky a preference evropských řidičů. Podvozek je vybaven 4kanálovým protiblokovacím systémem ABS s elektronickým rozdělováním brzdné síly EBD, regulací brzdné síly při zatáčení CBC a asistenčním systémem pro nouzové brzdění. Součástí stabilizace ESC je regulace prokluzu kol (TC). Hřebenové řízení je vybaveno elektrickým posilovačem s variabilní charakteristikou, zajišťujícím spontánní reakce na impulsy řidiče.
Na podzim loňského roku Chevrolet Malibu získal nejvyšší hodnocení 5 hvězdiček v crash-testu EuroNCAP. Díky pevné konstrukci karoserie a sériovým prvkům aktivní i pasivní bezpečnosti patří Malibu k nejbezpečnějším automobilům v segmentu střední třídy.
JL, 30.3.2012
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout














