Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Chevrolet HHR s klasikou do Evropy

Když se před lety objevil Chrysler PT Cruiser ve stylu retrodesignu, vzbudil velice rozporuplné reakce veřejnosti. Jak je však vidět, retro tvary jsou přeci jen stále v módě, jak ostatně dokazuje Chevrolet HHR, jehož uvedení na evropské trhy není vyloučené.

Studie modelu HHR se poprvé objevila na autosalonu v Detroitu 2005 s cílem zjistit, jaké budou ohlasy veřejnosti, které by rozhodly o případné sériové výrobě. A protože byly vesměs kladné, tak už za několik měsíců viděli návštěvníci autosalonu v Los Angeles definitivní podobu. Nyní se Chevrolet HHR (Heritage High Root) představí v Ženevě, přičemž právě tento autosalon má poskytnout vedení společnosti Chevrolet Europe podklady nutné pro případné uvedení do standardní nabídky Chevroletu v Evropě.
Designéři Chevroletu HHR se inspirovali jednak stylem konkrétního modelu, šedesát let starého Chevroletu Suburban, na druhé straně moderními prvky. Mimořádná přizpůsobivost interiéru dokáže vyhovět vysokým nárokům životního stylu nejrůznějších majitelů.
Na svého předchůdce z roku 1949 se čtyřdveřový model HHR s pátými dveřmi v zádi odvolává výrazně vyklenutou křivkou střechy, mohutně zaoblenými blatníky a polokruhovou maskou chladiče. Nepřehlédnutelným designerským prvkem jsou čelní světlomety nebo koncové svítilny, které kombinují styling světel motocyklu a historického Chevroletu Corvette. Dveře s masivními stupátky a jednoduché tvary oken čistě vsazených do boků vozu zvýrazňují jeho nevšední charakter. Na silnice si dokáže vzbudit respekt agresivním vzhledem a výkonnými motory.
Model HHR je nabízen ve verzích LS a ILT se zážehovým čtyřválcem 2.2 DOHC (143 k, 203 N.m), který se vyznačuje kultivovaným tichým chodem s minimem vibrací. Tyto provedení jsou naladěny spíš na pohodlnou jízdu, zatímco luxusnější 2LT vyhovuje sportovně založeným řidičům. Charakterizují jej mj. chromovaná maska chladiče včetně klik dveří, okenních lišt nebo střešních ližin. Na rozdíl od slabšího motoru je čtyřválec 2.4 (172 k, 220 N.m) vybaven variabilním časováním ventilů.
Dodávající se s pětistupňovou mechanickou převodovkou s hladkým řazením nebo čtyřstupňovým automatem s inteligentním elektronickým systémem řazení.
Zajímavým prvkem, k dostání pro verze s automatem, je startování motoru dálkovým ovládáním. Stisknutím tlačítka na dálkovém ovládání motor naskočí a interiér se vyhřeje do předem nastavené teploty.
Také v interiéru najdeme stopy po retru, v kombinaci s moderním ztvárněním a s dobrou ergonomií. Všechny důležité funkce jsou soustředěny do multifunkčního centra DIC. K příjemné pohodě přispívá sendvičová konstrukce, která se skládá ze dvou tenkých ocelových vrstev, mezi nimiž je protihlukový izolační materiál.
Snad jedinou nevýhodou atraktivního Chevroletu HHR je absence vznětové pohonné jednotky, naopak existuje již užitková verze. A dokonce se modifikované provedení objevilo také při rychlostních jízdách na Solném jezeře v Bonneville.


Základní technické údaje
Typ2.22.4
Výkon (k/min)146/5600174/6200
Toč.mom.(Nm/min)203/4000220/5000
Rychlost (km/h)170190
Spotřeba(dálnice/město) l/100 km7,8/10,77,8/10,7


Rozměry (mm):4475 x 1760 x 1655
Rozvor (mm):2630


Jindřich Lasík, 20.2.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar