Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën 100 let
Alcar - Konfigurátor kol

Chevrolet Epica s řadovým šestiválcem

První model střední třídy Chevroletu, nový čtyřdveřový model se na evropské silnice vypravuje s dvojicí napříč uložených řadových zážehových šestiválců. Ztělesňuje dynamický a elegantní designérský směr, který zahajuje novou stylistickou i konstrukční éru americké firmy.

 

K hlavním rysům patří velký vnitřní prostor, účinná protihluková izolace a bohatá standardní výbava, zvyšující komfort i bezpečnost.  Nejvýraznějším stylistickým prvkem čtyřdveřového sedanu je klínovitá boční silueta, přední části dominuje chromem přizdobená maska chladiče s masivním žebrem a znakem firmy. Velké třírozměrné světlomety zařezávají hluboko do boků karosérie. Neméně osobité jsou i koncové svítilny. Mlhovky jsou harmonicky začleněny do nárazníku ve formě bodových světel.

Do výrazné boční linie umístili designeři pochromované „tahací" kliky a velká zpětná zrcátka s vestavěnými směrovkami. Zadní části dominuje velký nárazník a chromovaná lišta, která opticky propojuje koncová světla.

Epica v porovnání se svým předchůdcem, modelem Evanda, o něco povyrostla. Délka 4805 mm (+ 35 mm), šířka 1810 mm a výška 1450 mm společně s rozvorem 2700 mm zaručují dostatek prostoru pro cestující i pro zavazadla. Základní objem zavazadlového prostoru činí 480 l lze sklopením opěradel zadních sedadel zvětšit a převážet tak i delší předměty.

Cestující se mohou těšit na maximální cestovní komfort a nejvyšší míru ochrany a bezpečnosti. Moderní podvozek kombinuje přední závěsy McPherson a zadní víceprvkové zavěšení. Brzdový systém se čtyřmi kotoučovými brzdami (vpředu ventilované) je vybaven čtyřkanálovým protiblokovacím systémem ABS a elektronickým děličem brzdných sil. Bezpečnostní výbava staví na velmi pevné karoserii, jejíchž 40 procent dílů je vyrobeno z vysoce pevných ocelí. Nechybí čelní, boční a průběžné hlavové airbagy.

Zájemci si mohou vybrat ze dvou zážehových šestiválců o objemech 2,0 a 2,5 l, které se vyznačují klidným a vyváženým chodem. Na rozdíl od vidlicových motorů jsou u řadového šestiválcového motoru eliminovány setrvačné síly i momenty, které by způsobovaly nežádoucí vibrace. Oba svými rozměry patří mezi nejkratší šestiválce, a proto mohly být uloženy napříč.

 

2.0 - 144 k/105 kW, 11,8 s, 8,2 l/100 km

2.5 - 156 k/115 kW, 10,1 s, 9,3 l/100 km

 

Dvoulitrový motor je standardně propojen s manuální pětistupňovou převodovkou, nejvyšší řada pak novou sofistikovanou elektronicky řízenou pětistupňovou automatickou převodovkou, která je na přání i pro menší motor. 

Ještě do konce roku rozšíří Chevrolet nabídku motorů o přeplňovaný vznětový čtyřválec 2.0 s přímým vstřikováním common-rail a filtrem pevných částic. (Výkon 110 kW/150 k, točivý moment 310 N.m při 2000 ot/min.) 

Cena začíná na částce 569 000 Kč za model 2.0 Epica LS, v jehož výbavě nechybí např. litá kola 16", tónovaná skla, nastavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, výškově nastavitelný volant, elektrické ovládání oken a zrcátek, autorádio s CD MP3 přehrávačem, klimatizace, čelní, boční a hlavové airbagy.

Modely ve vyšším stupni výbavy LT přidávají např. litá kola 17", elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, kožené čalounění, palubní počítač, posilovač řízení s proměnným účinkem, parkovací senzory, tempomat, autorádio s měničem CD disků, automatickou klimatizaci nebo protiprokluzový systém TC.

 

JL, 15.6. 2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar