Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Chevrolet Epica s řadovým šestiválcem

První model střední třídy Chevroletu, nový čtyřdveřový model se na evropské silnice vypravuje s dvojicí napříč uložených řadových zážehových šestiválců. Ztělesňuje dynamický a elegantní designérský směr, který zahajuje novou stylistickou i konstrukční éru americké firmy.

 

K hlavním rysům patří velký vnitřní prostor, účinná protihluková izolace a bohatá standardní výbava, zvyšující komfort i bezpečnost.  Nejvýraznějším stylistickým prvkem čtyřdveřového sedanu je klínovitá boční silueta, přední části dominuje chromem přizdobená maska chladiče s masivním žebrem a znakem firmy. Velké třírozměrné světlomety zařezávají hluboko do boků karosérie. Neméně osobité jsou i koncové svítilny. Mlhovky jsou harmonicky začleněny do nárazníku ve formě bodových světel.

Do výrazné boční linie umístili designeři pochromované „tahací" kliky a velká zpětná zrcátka s vestavěnými směrovkami. Zadní části dominuje velký nárazník a chromovaná lišta, která opticky propojuje koncová světla.

Epica v porovnání se svým předchůdcem, modelem Evanda, o něco povyrostla. Délka 4805 mm (+ 35 mm), šířka 1810 mm a výška 1450 mm společně s rozvorem 2700 mm zaručují dostatek prostoru pro cestující i pro zavazadla. Základní objem zavazadlového prostoru činí 480 l lze sklopením opěradel zadních sedadel zvětšit a převážet tak i delší předměty.

Cestující se mohou těšit na maximální cestovní komfort a nejvyšší míru ochrany a bezpečnosti. Moderní podvozek kombinuje přední závěsy McPherson a zadní víceprvkové zavěšení. Brzdový systém se čtyřmi kotoučovými brzdami (vpředu ventilované) je vybaven čtyřkanálovým protiblokovacím systémem ABS a elektronickým děličem brzdných sil. Bezpečnostní výbava staví na velmi pevné karoserii, jejíchž 40 procent dílů je vyrobeno z vysoce pevných ocelí. Nechybí čelní, boční a průběžné hlavové airbagy.

Zájemci si mohou vybrat ze dvou zážehových šestiválců o objemech 2,0 a 2,5 l, které se vyznačují klidným a vyváženým chodem. Na rozdíl od vidlicových motorů jsou u řadového šestiválcového motoru eliminovány setrvačné síly i momenty, které by způsobovaly nežádoucí vibrace. Oba svými rozměry patří mezi nejkratší šestiválce, a proto mohly být uloženy napříč.

 

2.0 - 144 k/105 kW, 11,8 s, 8,2 l/100 km

2.5 - 156 k/115 kW, 10,1 s, 9,3 l/100 km

 

Dvoulitrový motor je standardně propojen s manuální pětistupňovou převodovkou, nejvyšší řada pak novou sofistikovanou elektronicky řízenou pětistupňovou automatickou převodovkou, která je na přání i pro menší motor. 

Ještě do konce roku rozšíří Chevrolet nabídku motorů o přeplňovaný vznětový čtyřválec 2.0 s přímým vstřikováním common-rail a filtrem pevných částic. (Výkon 110 kW/150 k, točivý moment 310 N.m při 2000 ot/min.) 

Cena začíná na částce 569 000 Kč za model 2.0 Epica LS, v jehož výbavě nechybí např. litá kola 16", tónovaná skla, nastavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, výškově nastavitelný volant, elektrické ovládání oken a zrcátek, autorádio s CD MP3 přehrávačem, klimatizace, čelní, boční a hlavové airbagy.

Modely ve vyšším stupni výbavy LT přidávají např. litá kola 17", elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, kožené čalounění, palubní počítač, posilovač řízení s proměnným účinkem, parkovací senzory, tempomat, autorádio s měničem CD disků, automatickou klimatizaci nebo protiprokluzový systém TC.

 

JL, 15.6. 2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar