Chevrolet Cruze - sedan ve stylu kupé
Na vývoji nového korejského Chevroletu Cruze spolupracovalo designérské centrum v Koreji především s kolegy z Německa, USA a Austrálie. Jejich cíl byl jednoznačný úkol – připravit nový kompaktní sedan, který dodá značce Chevrolet novou vitalitu.
Výrazně klenutá střecha, která se táhne od skloněného čelního okna až po zadní sloupky, je základním stylistickým prvkem nového modelu. V kombinaci s krátkou zádí vůz připomíná velké čtyřdveřové kupé, což je v tomto segmentu něco zcela nového.
Osobitá dělená čelní maska chladiče s masivním příčným žebrem nese typické zlaté logo značky, výrazně tvarované světlomety zasahují hluboko do boků karoserie. Záď je vyvedená s trojrozměrnými koncovými svítilnami, z nichž do každé jsou vsazeny dva oválné vnitřní elementy.
Pro pětimístný interiér jsou příznačné splývavé linie a měkčené povrchy většiny panelů. Celkově působí provedení interiéru jako u vozu vyšší třídy. Středová konzole nese ovladače infotainmentu, klimatizace a vybrané ovládací prvky. Efektně nakloněná konzole zaoblených hran záměrně potlačuje přímé linie, aby se odlišila od nudného „regálového“ uspořádání palubních desek jiných modelů. K vyššímu komfortu cestování přispívá i prodloužený rozsah podélného nastavování předních sedadel.
Manuální klimatizace je volitelným prvkem základních modelů, u vyšších verzí LS je standardem. U nejvyšších verzí Cruze LT patří do základu automatická klimatizace. Do standardu patří i čelní, boční a průběžné hlavové airbagy nebo pedály s bezpečnostním uchycením. Prvky aktivní bezpečnosti zahrnují mj. ABS, protiprokluzové zařízení TCS nebo stabilizační systém ESC.
Nová škála motorů zahrnuje dva celohliníkové zážehové čtyřválce (1.6 a 1.8) a dvoulitrový turbodiesel se čtyřventilovou technikou. Oba zážehové motory mají systém proměnného časování sacích i výfukových ventilů, turbodiesel pak vstřikování common rail a turbodmychadlo s proměnnou geometrií VTG. Ještě letos nabídku obohatí druhý turbodiesel o výkonu 92 kW/125 k.
Pohonné jednotky
Pozn: Výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, zrychlení 0-100 km/h (s), kombin.spotřeba – l/100 km
Zážehový čtyřválec 1.6 je standardní pohonnou jednotkou pro základní verze a modely Cruze LS, větší motor 1.8 pro modely LT a na přání se dodává i do modelů ve stupni výbavy LS. Oba jsou propojeny s pětistupňovými manuálními převodovkami nebo šestistupňovou automatickou převodovkou.
Turbodiesel 2.0 se dodává do modelů Cruze LT, připravovaná varianta o výkonu 92 kW/125 k bude k dispozici i pro základní modely a LS. Oba turbodiesely jsou propojeny výhradně s manuálními převodovkami.
V porovnání se svým předchůdcem Cruze těží z širšího rozchodu kol vpředu i vzadu. Rozchod vpředu se zvětšil o 64 mm na 1544 mm, vzadu o 78 mm na 1558 mm. Prodloužil se také rozvor o 85 mm až na 2685 mm.
Do standardní výbavy všech modelů patří ABS, protiprokluzové zařízení TCS, elektronický dělič brzdných sil EBD i elektronický stabilizační systém ECS.
JL, 25.3.2009
Osobitá dělená čelní maska chladiče s masivním příčným žebrem nese typické zlaté logo značky, výrazně tvarované světlomety zasahují hluboko do boků karoserie. Záď je vyvedená s trojrozměrnými koncovými svítilnami, z nichž do každé jsou vsazeny dva oválné vnitřní elementy.
Pro pětimístný interiér jsou příznačné splývavé linie a měkčené povrchy většiny panelů. Celkově působí provedení interiéru jako u vozu vyšší třídy. Středová konzole nese ovladače infotainmentu, klimatizace a vybrané ovládací prvky. Efektně nakloněná konzole zaoblených hran záměrně potlačuje přímé linie, aby se odlišila od nudného „regálového“ uspořádání palubních desek jiných modelů. K vyššímu komfortu cestování přispívá i prodloužený rozsah podélného nastavování předních sedadel.
Manuální klimatizace je volitelným prvkem základních modelů, u vyšších verzí LS je standardem. U nejvyšších verzí Cruze LT patří do základu automatická klimatizace. Do standardu patří i čelní, boční a průběžné hlavové airbagy nebo pedály s bezpečnostním uchycením. Prvky aktivní bezpečnosti zahrnují mj. ABS, protiprokluzové zařízení TCS nebo stabilizační systém ESC.
Nová škála motorů zahrnuje dva celohliníkové zážehové čtyřválce (1.6 a 1.8) a dvoulitrový turbodiesel se čtyřventilovou technikou. Oba zážehové motory mají systém proměnného časování sacích i výfukových ventilů, turbodiesel pak vstřikování common rail a turbodmychadlo s proměnnou geometrií VTG. Ještě letos nabídku obohatí druhý turbodiesel o výkonu 92 kW/125 k.
Pohonné jednotky
Typ | 1.6 | 1.8 | 2.0 D |
Výkon | 83(113)/6400 | 104(141)/6200 | 110(150)/4000 |
Toč.moment | 153/4200 | 176/3800 | 320/2000 |
Zrychlení | 12,5 | 10,0 | 10,0 |
Kombin.spotřeba | 6,7 | 6,8 | 5,6 |
Rozměry | 4600 x 1790 x 1475 mm | ||
Rozvor kol | 2685 mm |
Pozn: Výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, zrychlení 0-100 km/h (s), kombin.spotřeba – l/100 km
Zážehový čtyřválec 1.6 je standardní pohonnou jednotkou pro základní verze a modely Cruze LS, větší motor 1.8 pro modely LT a na přání se dodává i do modelů ve stupni výbavy LS. Oba jsou propojeny s pětistupňovými manuálními převodovkami nebo šestistupňovou automatickou převodovkou.
Turbodiesel 2.0 se dodává do modelů Cruze LT, připravovaná varianta o výkonu 92 kW/125 k bude k dispozici i pro základní modely a LS. Oba turbodiesely jsou propojeny výhradně s manuálními převodovkami.
V porovnání se svým předchůdcem Cruze těží z širšího rozchodu kol vpředu i vzadu. Rozchod vpředu se zvětšil o 64 mm na 1544 mm, vzadu o 78 mm na 1558 mm. Prodloužil se také rozvor o 85 mm až na 2685 mm.
Do standardní výbavy všech modelů patří ABS, protiprokluzové zařízení TCS, elektronický dělič brzdných sil EBD i elektronický stabilizační systém ECS.
JL, 25.3.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout