Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Chevrolet Captiva - modernizace s novými motory

První sportovně-užitkový vůz SUV vytvořil Chevrolet už ve třicátých letech minulého století. Byl to ikonický Suburban, jehož jméno přečkalo neuvěřitelných sedm desetiletí a dodnes má v USA svou sílu. Louis Chevrolet by musel být dnes hrdý na nejnovější Captivu.

Při všech změnách a vylepšeních si Captiva zachovala výhody svého adaptibilního, divadelního uspořádání sedadel ve třech řadách, na která se pohodlně vejde až sedm pasažérů, a elektronicky ovládaného pohonu všech kol, který rozděluje hnací sílu podle potřeby.
V celé Evropě se od konce roku 2006 prodalo přibližně 120 000 vozů Chevrolet Captiva. Její popularita se neomezuje jen na jeden región; vysoké prodeje zaznamenala v Itálii, Španělsku, Turecku, Francii a Velké Británii.
Captiva si získala mnoho příznivců svým vzhledem. Při pohledu zepředu zaujme nová a ostře tvarovaná kapota, nová větší čelní mřížka s typickým dvojitým otvorem, novými reflektory a směrovkami integrovanými do venkovních zpětných zrcátek.
Nově tvarované a svalnatější podběhy kol budou schopné pokrýt kola s rozměry mezi 17 a 19“, k zvýraznění vzhledu přispívá nová nabídka barev exteriéru.
Největší změny se udály pod kapotou Captivy. K dispozici budou čtyři nové výkonné motory, kombinované s novou manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovkou. Nová řada motorů zahrnuje dva benzinové motory 2.4 a 3.0 a dva turbodiesely 2.2.
Uvedením nového benzínového motoru V6 3.0 s výkonem 258 k – k dispozici od poloviny roku 2011 – dostane Captiva poprvé přímé vstřikování, stejně jako variabilní časování ventilů a díky točivému momentu 288 Nm se stane jedním z nejvýkonnějších kompaktních SUV na trhu. Nejvyšší rychlost s tímto motorem bude 198 km/h a zrychlení 0-100 km/h za 8,6 s.
Mnoho zákazníků si vybere jeden z dieselových motorů s novou technologii a vynikající hospodárnost. Nový motor 2.2 bude k dispozici ve dvou výkonových variantách 163 nebo 184 k. Jde o pokrokové čtyřválce se dvěma vačkovými hřídeli v hlavě válců (DOHC), přeplňováním a vysokotlakým přímým vstřikováním paliva common rail, turbodmychadlem s variabilní geometrií (VGT) s mezichladičem.
Integrální součástí pohonného systému je nová šestistupňová automatická převodovka, která může pracovat v automatickém režimu, nebo když si řidič přeje, Driver Shift Control (DSC) s manuální změnou převodových stupňů. Alternativní šestistupňová manuální převodovka může spolupracovat jak s benzinovým 2.4, tak turbodieselem 2.2.
Podvozek byl vyladěný tak, aby ještě více zlepšil dynamiku vozu, průjezd zatáček i pocit z jízdy. Se systémy ESC, TCS a BAS ve standardní výbavě, poskytuje vysokou úroveň bezpečnosti. Poprvé je v Captivě k dispozici Hill Start Assist (HAS).
Turbodiesely 2.2 i benzínový 2.4 lze objednat s pohonem předních nebo všech kol. Captiva si zachovává systém aktivního pohonu všech kol podle momentální potřeby, který za normálních okolností pohání jen přední kola a pohon všech kol, automaticky aktivovaný prostřednictvím elektronické spojky, využívá jen v případě, že je potřeba zvýšit trakci. V případě aktivace pohonu všech kol se výkon mezi přední a zadní kola distribuuje automaticky, až do poměru 50:50.
Vzdušný a prostorný interiér s odkládacími prostory patří k nejlepším v třídě a s možností volby pěti nebo sedmi sedadel. Objem zavazadlového prostoru při sklopené třetí řadě sedadel je 769 l, při sklopení druhé a třetí řady sedadel 1577 l.
Vylepšený interiér přináší nové povrchy a struktury, včetně tkanin čalounění sedadel a interiérových doplňků, jako jsou matné chromové kroužky okolo otvorů větrání. Designéři také převzali některé prvky už ověřené v jiných modelech, např. ledově modré podsvícení a obklopující tvar přístrojové desky.
O pasivní bezpečnost je dobře postaráno díky šesti airbagům – duální přední a boční pro řidiče a spolujezdce a hlavové airbagy pro pasažéry na krajních zadních sedadlech – a trojbodovým bezpečnostním pásům s předpínači a omezovači zádržné síly na předních sedadlech..
Audio systém obsahuje připojení Aux-in a Bluetooth s ovládáním na volantu ve standardní výbavě. Navigační systém se 7“ displejem je k dispozici s kompletním pokrytím silniční sítě v Evropě a integrovanou zpětnou parkovací kamerou.

Zdvihový objem2.2 D/1842.2 D/1632.4 DOHC3.0 V6
Výkon 135(184)/3800120(163)/3800123(167)/5600190(258)/6900
Toč. moment400/2000350/2000230/4600288/5800
Zrychlení 0-100 km/h9,49,910,58,6
Rychlost 200189190198
Spotřeba6,46,48,910,7



Pozn: výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s). spotřeba kombin. –l/100 km



J.Lasík, 18.2.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar