Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Chevrolet Camaro na podzim do Čech

Kupé i kabriolet Chevrolet Camaro vstoupí v září na vybrané evropské trhy s motorem V8. Nízká stavba a proporce přední a zadní části tohoto modelu zůstávají originální konceptem designu, který z vozu dělá legendu, aniž by působil archaicky.

Výkon 432 k vidlicového osmiválce 6.2 V8 a točivý moment 569 Nm odpovídají robustnímu stylingu nového Camara. Tento motor, který se objevil poprvé v modelu Corvette ročníku 2008, má speciálně konstruovanou hlavu válců, která garantuje rychlou výměnu směsi, což zlepšuje průběh točivého momentu v nízkých otáčkách a zvyšuje výkon v pásmu nejvyšších otáček. V propojení se šestistupňovou automatickou převodovkou dává výkon 405 k a točivý moment 556 Nm a je vybavený systémem AFM, který při částečném zatížení umožňuje jízdu pouze na čtyři válce.
Interiér charakterizuje dokonalá syntéza tradičního a moderního pojetí, což lze vysledovat mj. na chromem ozdobených přístrojích, matném povrchyu a nejkvalitnějším čalounění.
Na své historické předky se interiér odvolává dvojicí hluboko zapuštěných oválných přístrojů v hranatých pouzdrech. S tímto stylingem kontrastuje moderní osvětlení LED diodami, které v interiéru vyvolává příjemnou svěží atmosféru.
Podvozek je standardně vybaven elektronickým stabilizačním systémem GM StabiliTrak a kontrolou trakce. Nastavitelný sportovní režim „Sport“ se používá při extrémně sportovním stylu jízdy, např. na závodní dráze. Ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou zaručuje systém kontrolovaného rozjezdu dynamické a zároveň bezpečně stabilní rozjezdy, o dokonalé brzdění se zase starají rozměrné čtyřpístkové kotoučové brzd Brembo s hliníkovými třmeny a ventilovanými kotouči (355/365 mm vpředu/vzadu).
Nové Camaro má vpředu víceprvkové závěsy s dvojitými kulovými klouby. Originální zadní nezávislé 4,5-prvkové zavěšení má zdvojenou izolaci od šasí vozu, což zvyšuje komfort a akustickou pohodu jízdy.
Bohatá škála bezpečnostních prvků zahrnuje dvoufázově se plnicí čelní airbagy, boční airbagy integrované do předních sedadel a hlavové airbagy, které chrání přední i zadní cestující.
Od samého počátku bylo Camaro vyvíjeno tak, aby mohlo sloužit i jako kabriolet. Elektricky ovládaná střecha se složí za 20 sekund a byla vyvinuta ve spolupráci se stejným výrobcem jako kabriolet Corvette. Skládá se do písmene „Z“ a po rozložení se zajistí pákou, uloženou uprostřed u horní hrany čelního skla. Jakmile je zajišťovací páka uvolněna, stačí stisknout tlačítko, skla bočních oken popojedou dolů a střecha se zcela samočinně složí.
Střecha je vyrobena ze silné a odolné plachtoviny a akustická výplň zaručuje při jízdě s nataženou střechou velmi tichý interiér. Nechybí ani skleněné zadní okno s odmlžováním.
Designeři nechtěli vytvořit obyčejnou skládací střechu, a proto použili kompozitové klouby místo obvyklých aluminiových, prodloužili materiál střechy až pod linii boků a přehodnotili i provedení stehů. Výsledkem je plynule tvarovaná přesně střižená skládací střecha, která zachovává splývavé střešní linie vozů kupé.
Promyšleně rozmístěné výztuhy karoserie zvyšují tuhost už tak pevné nosné struktury vozu; jde především o příčnou výztuhu mezi tlumiči pérování pod kapotou motoru, výztuhu uložení převodovky, zesílený podélný středový tunel a přední a zadní „V“ výztuhy pod podlahou vozu.


J.L. 8.3.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar