Chevrolet Camaro - legenda se vrací
Po desetileté absenci se do Evropy vrací Chevrolet Camaro v nové generaci. Prodávat se bude s motorem V8 s výkonem 318 kW (432 k). Ceny kupé začíná od 38 990 eur, zatímco kabriolet má cenu od 43 990 eur (ceny pro Německo včetně DPH).
Během krátkého času po spuštění prodeje budou k dispozici speciální verze Transformers ® Special Edition a 45th Anniversary package, každá z nich za příplatek 2 000 € včetně DPH.
Přední část karoserie s výrazným profilem do V, energický postoj nízko nad zemí a široké zadní blatníky jsou prvky, kterými fascinovalo Camaro v minulosti. Má je také aktuální generace, která si již za krátký čas vydobyla pozici moderní designové ikony. Pod dopředu protáhlou kapotou s výrazně tvarovaným výstupkem nad motorem jsou projekční xenonové světlomety s vnějšími prstenci osvětlenými diodami LED. Evropský Camaro má speciálně tvarované zadní čelo karoserie se dvěma páry koncových světel ze světelných diod LED.
Integrovaná středová konzola obsahuje snadno dosažitelný audiosystém a ovládací prvky topné, ventilační a klimatizační soustavy koncentrované do jednoho elektronického panelu s velkorozměrovými chromovanými ovládacími prvky, doplněnými gumovými povrchy v místech kontaktu.
Přes dveře probíhá modré náladové osvětlení Chevrolet Blue Ice. Stejný barevný odstín má i osvětlení velkých stupnic rychloměru a otáčkoměru s pomocnými stupnicemi ve středu.
Velký monitor informačního centra řidiče DIC poskytuje všechny potřebné doplňkové informace včetně spotřeby paliva a tlaku vzduchu v pneumatikách. Camaro je jediným modelem ve své třídě standardně vybaveným displejem HUD (Head Up Display), který promítá základní informace jako např. rychlost jízdy na přední sklo. Součástí standardní výbavy jsou ultrazvukové parkovací senzory a parkovací kamera. Bezpečnostní vybavení obsahuje šest airbagů a kotvení ISOFIX na montáž dětské sedačky.
Pozoruhodné jízdní výkony a vylepšený podvozek
Jízdní výkony jsou stejně vzrušující jako design: s manuální převodovkou dosahuje motor LS3 V8 o objemu 6,2 litru výkon 318 kW (432 k) a maximální točivý moment 569 Nm při otáčkách 4600/min. Tento potenciál umožňuje kupé akceleraci z 0 na 100 km/h za 5,2 s, kabriolet zrychluje za 5,4 s. S automatickou převodovkou trvá kupé akcelerace 0-100 km/h 5,4 s, kabriolet potřebuje o 0,2 s delší dobu. Maximální rychlost je 250 km/h.
Camaro má nový podvozek FE4, vyvinutý speciálně pro Evropu. Má tvrdší charakteristiku a vyšší stabilitu v příčném směru, což přispívá ke zlepšení jízdních vlastností a umožňuje lépe využívat výkonový potenciál motoru v oblasti vysokých rychlostí.
Na kolech průměru 20“ jsou namontovány výkonné pneumatiky Pirelli PZero, kotoučové brzdy Brembo se čtyřpístovými brzdiči jsou doplněny protiblokovacím systémem ABS a stabilizačním systémem StabiliTrak, včetně trakční kontroly. Použité komponenty zajišťují efektivní zpomalení a umožňují rychlý průjezd zatáček.
JL, 24.10.2011
Přední část karoserie s výrazným profilem do V, energický postoj nízko nad zemí a široké zadní blatníky jsou prvky, kterými fascinovalo Camaro v minulosti. Má je také aktuální generace, která si již za krátký čas vydobyla pozici moderní designové ikony. Pod dopředu protáhlou kapotou s výrazně tvarovaným výstupkem nad motorem jsou projekční xenonové světlomety s vnějšími prstenci osvětlenými diodami LED. Evropský Camaro má speciálně tvarované zadní čelo karoserie se dvěma páry koncových světel ze světelných diod LED.
Integrovaná středová konzola obsahuje snadno dosažitelný audiosystém a ovládací prvky topné, ventilační a klimatizační soustavy koncentrované do jednoho elektronického panelu s velkorozměrovými chromovanými ovládacími prvky, doplněnými gumovými povrchy v místech kontaktu.
Přes dveře probíhá modré náladové osvětlení Chevrolet Blue Ice. Stejný barevný odstín má i osvětlení velkých stupnic rychloměru a otáčkoměru s pomocnými stupnicemi ve středu.
Velký monitor informačního centra řidiče DIC poskytuje všechny potřebné doplňkové informace včetně spotřeby paliva a tlaku vzduchu v pneumatikách. Camaro je jediným modelem ve své třídě standardně vybaveným displejem HUD (Head Up Display), který promítá základní informace jako např. rychlost jízdy na přední sklo. Součástí standardní výbavy jsou ultrazvukové parkovací senzory a parkovací kamera. Bezpečnostní vybavení obsahuje šest airbagů a kotvení ISOFIX na montáž dětské sedačky.
Pozoruhodné jízdní výkony a vylepšený podvozek
Jízdní výkony jsou stejně vzrušující jako design: s manuální převodovkou dosahuje motor LS3 V8 o objemu 6,2 litru výkon 318 kW (432 k) a maximální točivý moment 569 Nm při otáčkách 4600/min. Tento potenciál umožňuje kupé akceleraci z 0 na 100 km/h za 5,2 s, kabriolet zrychluje za 5,4 s. S automatickou převodovkou trvá kupé akcelerace 0-100 km/h 5,4 s, kabriolet potřebuje o 0,2 s delší dobu. Maximální rychlost je 250 km/h.
Camaro má nový podvozek FE4, vyvinutý speciálně pro Evropu. Má tvrdší charakteristiku a vyšší stabilitu v příčném směru, což přispívá ke zlepšení jízdních vlastností a umožňuje lépe využívat výkonový potenciál motoru v oblasti vysokých rychlostí.
Na kolech průměru 20“ jsou namontovány výkonné pneumatiky Pirelli PZero, kotoučové brzdy Brembo se čtyřpístovými brzdiči jsou doplněny protiblokovacím systémem ABS a stabilizačním systémem StabiliTrak, včetně trakční kontroly. Použité komponenty zajišťují efektivní zpomalení a umožňují rychlý průjezd zatáček.
JL, 24.10.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout