Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Český trh s autobusy mají rozhýbat nové modely

Výrobci autobusů se intenzivně připravují na období, které zákonitě přijde po současném poklesu poptávky. Až jejich odběratelé začnou obnovovat svůj vozový park, budou mít na výběr řadu nových modelů, některé budou k vidění na veletrzích Autotec & Autosalon v Brně.

IRISBUS

Iveco Czech Republic představí třínápravový Magelys HDH, označovaný za vlajkovou loď Irisbusu v oblasti zájezdové dopravy. Dálkový autokar v délce 13,8 m nabízí cestujícím díky proskleným postranním a středovým střešním panelům až o 65 procent více světla a viditelnosti než v běžných turistických autobusech.
Irisbus chce v Brně potvrdit své postavení vůdčího inovativního výrobce autobusů a autokarů, které mají vysokou užitnou hodnotu a zároveň jsou velmi šetrné k životnímu prostředí. V expozici bude mít českou premiéru nový městský plně nízkopodlažní autobus Citelis v délce 10,5 m a provedení na CNG pohon. Tento nejkratší Citelis vznikl v roce 2009 jako další varianta známých autobusů 12M a 18M. Stejně jako obě delší verze, také Citelis 10,5M nabízí bezbariérový přístup. Zákazníci si mohou vybrat mezi dvou- a třídveřovou variantou, všechny dveře mají šířku 1200 mm. Autobus s kapacitou 90 cestujících může mít podle provedení 19 až 28 sedadel. Všechny verze se nabízejí s motory Iveco Cursor 8, splňující emisní normy Euro 5 nebo EVV, a mohou být dieselové nebo na CNG pohon.


SOLARIS Bus & Coach S.A.

Zajímavé novinky avizuje také polská společnost Solaris Bus & Coach S.A. V české premiéře vystaví nízkopodlažní městský autobus Solaris Urbino 12 Hybrid s diesel-elektrickým motorem. Jde o paralelní hybridní systém americké společnosti Eaton Corp, který se osvědčil v mnoha aplikacích od Severní Ameriky po Nový Zéland, upravený pro autobusy od délky 12 metrů a s parametry pro městskou dopravu. Elektrický pohon využívá lithium-iontové baterie a dobíjí energii během brzdění. Řidiči pomáhá inteligentní kontrolní systém, který pro každou situaci vybere ideální mix pohonů z obou motorů tak, aby úspora paliva a redukce emisí byly co nejvyšší.
Druhou novinkou je Solaris InterUrbino 12, standardní dvanáctimetrový vysokopodlažní autobus pro meziměstskou dopravu. Jedná se o první autobus Solaris navržený pro moderní regionální přepravu. Pojme až 53 pasažérů, kteří si vychutnají velká panoramatická okna i plně klimatizovaný prostor. InterUrbino 12 se nabízí ve čtyřech verzích pro různé způsoby využití a jejich kombinace.



SOR Libchavy

Také SOR Libchavy chystá několik novinek. Nejzajímavější bude čistý nízkopodlažní elektrobus v délce 10,5 m, dále se představí celonízkopodlažní trolejbus a kloubový celonízkopodlažní autobus s hybridním diesel-elektrickým pohonem. Zároveň se návštěvníci seznámí s rozšířenou řadou dvounápravových autobusů CN: k již vyráběným autobusům v délkách 9,5 m, 10,5 m a 12 m nově přibyly nejkratší a nejdelší modely CN 8,5 a CN 13,5.



ISUZU

V kategorii malokapacitních autobusů zaujme nabídka společnosti Turancar cz s. r. o., která zastupuje značku Isuzu. Tyto japonsko-turecké autobusy a autokary si za deset let výroby získaly řadu příznivců a prodávají se v osmnácti evropských zemích. Pilotní model Turquoise s délkou do 8 m zaujal mj. vlastní konstrukcí šasi, vysokou základní vybaveností, nízkými provozními náklady a výbornou manévrovatelností.
Na veletrhu se Isuzu Turquoise představí v přepracované podobě (s novým designem, větším zavazadlovým prostorem, inovovanou elektroinstalací atd.) v zájezdovém provedení pro 26 až 30 cestujících plus řidiče a stewarda.
Novinkou je malokapacitní Isuzu Novo, což je vlastně menší a cenově výrazně dostupnější varianta modelu Turquoise. Při délce 7 metrů uveze až 27 pasažérů, přitom v provedení Novo Ultra skýtá maximální možnou výbavu totožnou s novým Turquoisem. Výborně se hodí pro přepravu menších skupin cestujících v počtu 20 až 27 osob a využijí ho cestovní kanceláře i stavební firmy, školy a školky aj.
Největším překvapením bude nově koncipovaný Citimark, první 9 metrů dlouhý autobus od Isuzu a první s motorem vzadu. V Brně bude vystaven v příměstské verzi s obsaditelností až 72 cestujících včetně stojících s možností naložení vozíku pro tělesně postižené. V nabídce je také městský Citimark s nižším počtem sedadel a výsuvnou manipulační plochou pro snadné najetí invalidního vozíku.




JL,26.5.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar