Cadillac - evropské premiéry roku 2008
Americký Cadillac se letos prezentoval již dvěma neobvyklými studiemi – Provoq a CTS Coupé, které absolvovaly premiéru během autosalonu v Detroitu a Ženeva se stala jejich evropským debutem, stejně jako sériová podoba sportovního sedanu CTS-V.
Inovativní studie Cadillac Provoq Fuel Cell Concept poháněná palivovými články ukazuje budoucnost luxusní dopravy a je nejnovějším příkladem přelomového pohonného systému E-Flex, kombinovaného s pátou generací systému palivových článků a lithium-ionovými akumulátory. Svoji hladkou, pro Cadillac typickou karoserií koncept Provoque redefinuje luxusní crossover.
Dalšími prvky studie jsou solární panely vestavěné do střechy, které podporují činnost palubního příslušenství, jako je např. osvětlení interiéru, audiosystém, technologie ovládání brzd brake-by-wire nebo otvory v masce chladiče, které se ve vyšších rychlostech zavírají kvůli zlepšení aerodynamiky a v nižších rychlostech se otevírají, aby umožnily co nejlepší chlazení palivových článků. Také pětimístný interiér spojuje styl a funkčnost, poskytuje komfort, výbavu a infotainment na úrovni, kterou klienty značky Cadillac hledají a očekávají. Systém pohonu s palivovými články nijak nezasahuje do prostoru pro cestující nebo zavazadla.
Sedan Cadillac CTS se stal průkopníkem současného designu, což postavilo před designery otázku, co dále. Jejich odpovědí je Cadillac CTS Coupe Concept, který rozvíjí dramatický design svého předchůdce – sedanu. Je expresivnější, techničtější a osobitý, má nově tvarovaný přední nárazník. CTS Coupe Concept má klasické uspořádání interiéru 2+2 bez B-sloupku karoserie, zdůrazněné čalouněním z černé kůže a povrchem z mikrovláken. Studie konstruovaná pro využití celé řady motorů v celosvětovém měřítku, včetně vidlicového šestiválce 3.6 s přímým vstřikováním 3.6 i nového turbodieselu 2.9 litru.
Sériová verze Cadillac CTS-V, která bude připravena na uvedení na trhy mimo USA koncem roku 2008, nabízí ještě sportovnější jízdní vlastnosti. Díky motoru V8 o výkonu 550 k disponuje jízdními výkony čistokrevného sportovního automobilu. Nepřináší však jen výkon, ale řadu skvělých technických a designerských řešení, včetně systému Magnetic Ride Control a nové automatické převodovky s ovládáním na volantu.
Další evropskou premiérou je Escalade Hybrid, první velký luxusní SUV model s hybridním pohonem. Je poháněný inovativním hospodárným dvourežimovým hybridním systémem, který přináší více než 50procentní úsporu paliva při jízdách ve městě, přičemž si vůz zachovává svůj styl a vlastnosti, které z něj udělaly ikonu své třídy. V USA se hybrid začne prodávat v létě roku 2008, rozhodnutí o prodeji v Evropě má padnout v průběhu několika měsíců. Escalade Hybrid bude k dispozici s pohonem dvou i všech čtyřech kol. Dvourežimový hybridní systém pohání vůz v nízkých rychlostech výlučně elektrickou energií. Pokud je třeba více výkonu, systém přidá výkon zážehového motoru. Tento systém, patent GM, obsahuje pokrokovou variabilní převodovku EVT a 300-voltový nikl-metal hybridový systém ukládání energie ESS (Energy Storage System). Systémy spolupracují se zážehovým motorem 6.0 V8 Gen IV vybaveným systémem AFM (Active Fuel Management).
JL, 12.3.2008
Dalšími prvky studie jsou solární panely vestavěné do střechy, které podporují činnost palubního příslušenství, jako je např. osvětlení interiéru, audiosystém, technologie ovládání brzd brake-by-wire nebo otvory v masce chladiče, které se ve vyšších rychlostech zavírají kvůli zlepšení aerodynamiky a v nižších rychlostech se otevírají, aby umožnily co nejlepší chlazení palivových článků. Také pětimístný interiér spojuje styl a funkčnost, poskytuje komfort, výbavu a infotainment na úrovni, kterou klienty značky Cadillac hledají a očekávají. Systém pohonu s palivovými články nijak nezasahuje do prostoru pro cestující nebo zavazadla.
Sedan Cadillac CTS se stal průkopníkem současného designu, což postavilo před designery otázku, co dále. Jejich odpovědí je Cadillac CTS Coupe Concept, který rozvíjí dramatický design svého předchůdce – sedanu. Je expresivnější, techničtější a osobitý, má nově tvarovaný přední nárazník. CTS Coupe Concept má klasické uspořádání interiéru 2+2 bez B-sloupku karoserie, zdůrazněné čalouněním z černé kůže a povrchem z mikrovláken. Studie konstruovaná pro využití celé řady motorů v celosvětovém měřítku, včetně vidlicového šestiválce 3.6 s přímým vstřikováním 3.6 i nového turbodieselu 2.9 litru.
Sériová verze Cadillac CTS-V, která bude připravena na uvedení na trhy mimo USA koncem roku 2008, nabízí ještě sportovnější jízdní vlastnosti. Díky motoru V8 o výkonu 550 k disponuje jízdními výkony čistokrevného sportovního automobilu. Nepřináší však jen výkon, ale řadu skvělých technických a designerských řešení, včetně systému Magnetic Ride Control a nové automatické převodovky s ovládáním na volantu.
Další evropskou premiérou je Escalade Hybrid, první velký luxusní SUV model s hybridním pohonem. Je poháněný inovativním hospodárným dvourežimovým hybridním systémem, který přináší více než 50procentní úsporu paliva při jízdách ve městě, přičemž si vůz zachovává svůj styl a vlastnosti, které z něj udělaly ikonu své třídy. V USA se hybrid začne prodávat v létě roku 2008, rozhodnutí o prodeji v Evropě má padnout v průběhu několika měsíců. Escalade Hybrid bude k dispozici s pohonem dvou i všech čtyřech kol. Dvourežimový hybridní systém pohání vůz v nízkých rychlostech výlučně elektrickou energií. Pokud je třeba více výkonu, systém přidá výkon zážehového motoru. Tento systém, patent GM, obsahuje pokrokovou variabilní převodovku EVT a 300-voltový nikl-metal hybridový systém ukládání energie ESS (Energy Storage System). Systémy spolupracují se zážehovým motorem 6.0 V8 Gen IV vybaveným systémem AFM (Active Fuel Management).
JL, 12.3.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















