Cadillac BLS Wagon ze Švédska
Zdá se to až neuvěřitelné, ale jeden z nejstarších výrobců automobilů světa, značka Cadillac, neměla sto let ve své nabídce kombi. Americký výrobce luxusních automobilů se dlouho rozmýšlel nad vstupem do evropské střední třídy. To by bylo pod jeho úroveň.
Časy se však mění. Nedávno představil Cadillac kompaktní kombi, respektive nechal si jej postavit u firmy Saab ve švédském Trollhättanu. Není proto divu, že je kombi BLS Wagon úzce spjato se Saabem 9-3 Sport, neboť obě značky patří pod General Motors.
Kdo se pro Wagon rozhodne, může se těšit na velice exkluzivní automobil, neboť model BLS není tak úplně neznámý. Interiér „švédského Cadillacu“ by sice Američané, zvyklý na prostornost, považovali za hodně omezený, ale vůz nebude za oceán exportován a pro nás středoevropany je dostačující.
Přední i zadní sedala poskytují pohodlí a v zavazadlovém prostoru zůstává ještě 420 litrů na kufry. Po sklopení zadních sedadel se zvětší až na 1300 litrů.
Kombi je nabízeno se stejnými pohonnými jednotkami jako limuzína, to znamená se zážehovým přeplňovaným čtyřválcem 2.0 o výkonu 175 nebo 210 k. Pro náročné je přichystán špičkový vidlicový šestiválec 2.8 o výkonu 255 k při 5000/min a točivém momentu 365 Nm v rozmezí 1800 až 4500/min. Zájem bude také o vznětovou pohonnou jednotku 1.9 s výkonem 140 k nebo 180 k. Jako první Cadillac v Evropě bude nabízen také na v provedené bio-etanol, pod označením Flexpower o výkonu 200 k. Kombinovány jsou buď s mechanickou šestistupňovou převodovkou nebo pěti- či šestistupňovým automatem.
Cena vozu o rozměrech 4,7 x 2,0 x 1,5 m se pohybuje od 790 200 Kč do 1 216 500 Kč.
JL, 8.4.2008
Kdo se pro Wagon rozhodne, může se těšit na velice exkluzivní automobil, neboť model BLS není tak úplně neznámý. Interiér „švédského Cadillacu“ by sice Američané, zvyklý na prostornost, považovali za hodně omezený, ale vůz nebude za oceán exportován a pro nás středoevropany je dostačující.
Přední i zadní sedala poskytují pohodlí a v zavazadlovém prostoru zůstává ještě 420 litrů na kufry. Po sklopení zadních sedadel se zvětší až na 1300 litrů.
Kombi je nabízeno se stejnými pohonnými jednotkami jako limuzína, to znamená se zážehovým přeplňovaným čtyřválcem 2.0 o výkonu 175 nebo 210 k. Pro náročné je přichystán špičkový vidlicový šestiválec 2.8 o výkonu 255 k při 5000/min a točivém momentu 365 Nm v rozmezí 1800 až 4500/min. Zájem bude také o vznětovou pohonnou jednotku 1.9 s výkonem 140 k nebo 180 k. Jako první Cadillac v Evropě bude nabízen také na v provedené bio-etanol, pod označením Flexpower o výkonu 200 k. Kombinovány jsou buď s mechanickou šestistupňovou převodovkou nebo pěti- či šestistupňovým automatem.
Cena vozu o rozměrech 4,7 x 2,0 x 1,5 m se pohybuje od 790 200 Kč do 1 216 500 Kč.
JL, 8.4.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout