Bürstner Argos 747-2 - mobilní luxus
Prožít dovolenou v obytném automobilu láká řadu lidí. Kus dobrodružství není nikdy k zahození. Žádné shánění hotelů či noclehů, žádné velké plánování dovolené předem. Stačí si vzít s sebou jídlo, kola, sportovní potřeby, v zimě lyže a můžete vyrazit. Navíc, každý den můžete nocovat na jiném místě.
Ale jaký automobil si vlastně vybrat. Výrobců obytných automobilů je hodně a jejich nabídka bohatá ať pro více či méně náročnou klientelu. Dnes vám představíme luxusní šestimístný vůz Bürstner Argos 742-2 v ceně 2,2 milionu korun.
Novým podvozkem dal Fiat podnět na přepracování obytného automobilu Argos, představitele řady vozů s alkovnou, a reprezentující nejvyšší třídu pokud jde o venkovní a vnitřní design. Je postaven na bázi modelu Ducato, ovšem se sníženým a rozšířeným ALKO podvozkem a dvojitou zadní nápravou.
V obytném voze je vždy rozhodujícím měřítkem pohodlné spaní. Jedno dvoulůžko (202 x 152 cm) s laťovým roštem a kvalitními matracemi se nachází v alkovně. To znamená v prostoru nad kabinou. Pro lepší průchod z kokpitu do obývací části jej stačí jen lehce nadzvednout. Jinak je stále rozložené, takže můžete kdykoliv zalehnout. Druhé o velikosti 199 x 132 cm vytvoříme složením sedací soupravy a stolu a třetí (196 x 145 cm) je v zadní části, přístupné vyklápěcími schůdky.
Výbavu tvoří čtyřhořákový sporák s digestoří, s pečící troubou a grilem, dřez na mytí nádobí a spousta různě velkých skříněk. Lednice a mrazák mají objem 150 litrů a mohou být zapojeny na plyn, na 220 V nebo 12 V z přídavné palubní baterie, kterou mohou být ve voze případně i dvě. Po jejich vybití se dobíjejí normálně ze sítě.
Koupelna a toaleta jsou společné, zatímco sprchový kout je samostatně oddělený. Obytný prostor od kokpitu lze uzavřít posuvnou stěnou. Stejně tak lze rozdělit obyvatelnou část od zadní části na spaní. K tomu slouží dveře od toalety. Masivní vstupní dveře s výklopným schůdkem a oknem mají speciální zabezpečení proti vloupání.
Úložné prostory zvětšuje ještě zdvojená podlaha (proto „2“ v číselném označení vozu), která je navíc vytápěná, což oceníme hlavně v zimě při uskladnění třeba sportovního náčiní. Kromě nádrží na vodu sem můžeme umístit další zavazadla a prostory jsou přístupné z obou stran vozu. Pro kola nebo skútr je určená ještě garáž s výškou 127 cm, rovněž s dveřmi na obou stranách vozu.
Řízení vozu je prakticky stejné jako v osobním autě, couvání ulehčuje kamera umístěná na zádi a přenášející obraz na displej. Při jízdě musíme stále mít na paměti rozměry vozu (délka 8,90 m, šířka 2,30 m), ale hlavně výšku (3,20 m), kterou v tomto případě zvětšuje právě alkovna.
Model Argos pohání vznětový přeplňovaný čtyřválec Multijet 3.0 o výkonu 157 při 3500/min a s točivým momentem 400 N.m při 1700/min. Sériová výbava zahrnuje mj. ABS, ASR, dva čelní airbagy, tříbodové pásy na sedadlech obytné části, manuální klimatizaci, teplovzdušné topení. Velice praktické je čalounění Novali-fe, které ač vypadá, že bude náchylné k zašpinění, tak se velice jednoduše a bez problémů čistí. Je sice za příplatek…což však při ceně vozu takřka zanedbatelné.
Firma Bürstner používá z devadesáti procent již z výroby speciálně upravené podvozky Fiat Ducato, na které staví nejrůznější nástavby.
Každý automobil má pochopitelně své pro a proti. Větší Argos je vyloženě rodinný vůz pro celoroční kempování, s většími úložnými prostory, případně ještě osazením střešního nosiče a jednodušší opravy kabiny. Patří však do kategorie pětitunových, takže potřebujeme řidičský průkaz skupiny C, má také větší spotřebu a vzhledem k rozměrům je s ním obtížnější manévrovatelnost ve stísněných prostorech.
Cena 2 198 000 Kč
Model Argos je největším obytným vozem s alkovnou v modelové řadě Bürstner a tomu také pochopitelně odpovídá cena 2 198 000 Kč. Je ideální pro rodinu, která potřebuje hodně místa a chce být i hodně mobilní. Více info na www.caravanmetropol.cz
Jindřich Lasík, 7.11.2007
Novým podvozkem dal Fiat podnět na přepracování obytného automobilu Argos, představitele řady vozů s alkovnou, a reprezentující nejvyšší třídu pokud jde o venkovní a vnitřní design. Je postaven na bázi modelu Ducato, ovšem se sníženým a rozšířeným ALKO podvozkem a dvojitou zadní nápravou.
V obytném voze je vždy rozhodujícím měřítkem pohodlné spaní. Jedno dvoulůžko (202 x 152 cm) s laťovým roštem a kvalitními matracemi se nachází v alkovně. To znamená v prostoru nad kabinou. Pro lepší průchod z kokpitu do obývací části jej stačí jen lehce nadzvednout. Jinak je stále rozložené, takže můžete kdykoliv zalehnout. Druhé o velikosti 199 x 132 cm vytvoříme složením sedací soupravy a stolu a třetí (196 x 145 cm) je v zadní části, přístupné vyklápěcími schůdky.
Výbavu tvoří čtyřhořákový sporák s digestoří, s pečící troubou a grilem, dřez na mytí nádobí a spousta různě velkých skříněk. Lednice a mrazák mají objem 150 litrů a mohou být zapojeny na plyn, na 220 V nebo 12 V z přídavné palubní baterie, kterou mohou být ve voze případně i dvě. Po jejich vybití se dobíjejí normálně ze sítě.
Koupelna a toaleta jsou společné, zatímco sprchový kout je samostatně oddělený. Obytný prostor od kokpitu lze uzavřít posuvnou stěnou. Stejně tak lze rozdělit obyvatelnou část od zadní části na spaní. K tomu slouží dveře od toalety. Masivní vstupní dveře s výklopným schůdkem a oknem mají speciální zabezpečení proti vloupání.
Úložné prostory zvětšuje ještě zdvojená podlaha (proto „2“ v číselném označení vozu), která je navíc vytápěná, což oceníme hlavně v zimě při uskladnění třeba sportovního náčiní. Kromě nádrží na vodu sem můžeme umístit další zavazadla a prostory jsou přístupné z obou stran vozu. Pro kola nebo skútr je určená ještě garáž s výškou 127 cm, rovněž s dveřmi na obou stranách vozu.
Řízení vozu je prakticky stejné jako v osobním autě, couvání ulehčuje kamera umístěná na zádi a přenášející obraz na displej. Při jízdě musíme stále mít na paměti rozměry vozu (délka 8,90 m, šířka 2,30 m), ale hlavně výšku (3,20 m), kterou v tomto případě zvětšuje právě alkovna.
Model Argos pohání vznětový přeplňovaný čtyřválec Multijet 3.0 o výkonu 157 při 3500/min a s točivým momentem 400 N.m při 1700/min. Sériová výbava zahrnuje mj. ABS, ASR, dva čelní airbagy, tříbodové pásy na sedadlech obytné části, manuální klimatizaci, teplovzdušné topení. Velice praktické je čalounění Novali-fe, které ač vypadá, že bude náchylné k zašpinění, tak se velice jednoduše a bez problémů čistí. Je sice za příplatek…což však při ceně vozu takřka zanedbatelné.
Firma Bürstner používá z devadesáti procent již z výroby speciálně upravené podvozky Fiat Ducato, na které staví nejrůznější nástavby.
Každý automobil má pochopitelně své pro a proti. Větší Argos je vyloženě rodinný vůz pro celoroční kempování, s většími úložnými prostory, případně ještě osazením střešního nosiče a jednodušší opravy kabiny. Patří však do kategorie pětitunových, takže potřebujeme řidičský průkaz skupiny C, má také větší spotřebu a vzhledem k rozměrům je s ním obtížnější manévrovatelnost ve stísněných prostorech.
Cena 2 198 000 Kč
Model Argos je největším obytným vozem s alkovnou v modelové řadě Bürstner a tomu také pochopitelně odpovídá cena 2 198 000 Kč. Je ideální pro rodinu, která potřebuje hodně místa a chce být i hodně mobilní. Více info na www.caravanmetropol.cz
Jindřich Lasík, 7.11.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout