Brooke Double R - vzpomínka na Grand Prix
Ačkoliv spalovací motor i první motorová vozidla vznikla v Německu, tak za kolébku automobilismu je považována Anglie, kde už na počátku minulého století existovaly desítky větších či menších firem. Také dnes zde najdeme mnoho „automobilek“, vyrábějící zajímavá vozidla jen v malých sériích.
V zádi dvoumístného sportovního vozu s doutníkovou karoserií se ukrývá benzinový čtyřválec Cosworth 2.3 vyladěný na výkony 200, 260 nebo 300 k. Spolu s manuální pětistupňovou převodovkou je umístěn do ocelového příhradového rámu, který také nese nezávislé zavěšení kol (6,5 x 15") s pneumatikami 195/50 vpředu a 205/50 vzadu.
Vůz je vybaven kotoučovými brzdami na všech kolech, vpředu se čtyřpístovými třmeny, vzadu s dvoupístovými. Karoserie z kompozitního materiálu je dlouhá 3,52 m, široká 1,7 m a vysoká necelá metr. Volně uložená kola překrývají miniaturní blatníky, čelní světlomety se vyklápějí z přední kapoty.
Posádka sedí ve skořepinových sedadlech šitých na míru, pochopitelně vybavených bezpečnostními pásy. Všechny důležité informace se zobrazují na sdruženém přístroji umístěném na přístrojové desce z uhlíkových vláken. Střechu byste hledali marně, stejně jako dveře, a proto váží vůz pouhých 550 kilogramů. Před nepřízní počasí chrání posádky jen malý štítek.
Dynamika vozu rozhodně nechybí, na stovku sprintuje za tři sekundy. Kdo by si snad chtěl Brooke Double R koupit, musí si připravit zhruba 41 tisíc eur a pak čekat až na něj přijde řada. Roční plán výroby činí totiž jen dvacet kusů.
Jindřich Lasík,3.8.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout