Bohemia Historik pro Libora Kotrmona
Součástí Rally Bohemia byly také historické automobily, jednak tzv.legendy, které nesou zavádějící označení Gr.B, ale hlavně soutěžní vozy let dávno minulých, jejichž posádky bojují o body do mistrovství republiky. Těch startovalo 28 a do cíle dojelo devatenáct.
Úvodní zkoušku v Sosnové vyhrál podle očekávání Vlastimil Neumann s Mitsubishi Lancer Evo 3 před Vojtou Štajfem s Toyotou Celica a Miroslavem Janouchem. V druhé zkoušce v ulicích města automobilů zajelůi stejný Janouch a Libor Kotrmon s Fordem Escort Cosworth, třetí skončil Miroslav Janota s Opelem Ascona 400. Do zkoušky už pro poruchu neodstartoval Neumann a Martin Klepáč omotal Citroën ZX kolem sloupu.
Tento úsek se málem stal pro dvojici Štajf – Havelková osudným. V rychlém nájezdu ke kulturnímu domu zavadila jejich Toyota Celica GT-Four ST165 o betonový obrubník, což mělo za následek vylomení pravého zadního kola a jeho následnou výměnu přímo na trati. To však znamenalo pád na průběžné poslední místo s téměř pětiminutovou ztrátou na prvního. Posádka se však i přes nepřízeň osudu nevzdala a ve zbylých deseti rychlostních zkouškách předváděla s Toyotou dechberoucí stíhací jízdu se zcela dominantními časy v cíli každého úseku. Štajf s Havelkovou se nakonec dokázali propracovat až na celkovou stříbrnou pozici v cíli se ztrátou 1 minuty a 17 sekund na prvního, a převzali také zlaté poháry za vítězství v kategorii 4.
„V roce 2005 jsem Bohemku vyhrál a chtěl jsem si to zase po těch letech zopakovat, tentokrát mezi historiky. Bohužel hned v prvním okruhu jsem neodhadl správnou rychlost nájezdu do jedné z ulic, a trefil vyvýšený ostrůvek pravým zadním kolem v rychlosti okolo 100 km/h. Popravdě, vsadil bych na to, že kolo po tak silném nárazu uletělo i s nábojem a tlumičem a možná také poloosou, a už jsem se smiřoval s předčasným koncem v závodě. K mému překvapení se tak ale nestalo a my jsme po ohledání škod mohli s Verčou po výměně kola pokračovat v soutěži, i když nás to stálo hodně času. Pak už to byla z naší strany jízda na výkonovém maximu Toyoty a matematika propočtu dosahovaných časů. Z mého pohledu už nešlo udělat víc a třeba šotolinovou vložku Zvířetice jsme jeli v obou průjezdech ve velkém nasazení a jízdu si opravdu parádně užili. Takže mám nakonec z výsledku velkou radost. Udělal jsem velký pokrok v poznávaní Toyoty a myslím, že deset suverénně vyhraných zkoušek z dvanácti je toho jasným důkazem.
Pro vítězství si dojel Libor Kotrmon s Veronikou Kolivoškovou, kteří vyhráli pouze městskou zkouškou. Teprve dvě zkoušky před cílem předstihl Štajf skvěle jedoucího Miloše Kašpara se Škodou 130 LR. Je radost sledovat jeho jízdu. Na částečně šotolinových Zvířeticích zajel pokaždé druhý čas! Půl minuty za ním skončil Jindra Štolfa, ale zatížen dvouminutovou penalizací. Jedno místo za první desítkou skončil Vladimír Berger se Škodou 130 LR.
JL 12.72023
Foto Daniel Folprecht + JL
Tento úsek se málem stal pro dvojici Štajf – Havelková osudným. V rychlém nájezdu ke kulturnímu domu zavadila jejich Toyota Celica GT-Four ST165 o betonový obrubník, což mělo za následek vylomení pravého zadního kola a jeho následnou výměnu přímo na trati. To však znamenalo pád na průběžné poslední místo s téměř pětiminutovou ztrátou na prvního. Posádka se však i přes nepřízeň osudu nevzdala a ve zbylých deseti rychlostních zkouškách předváděla s Toyotou dechberoucí stíhací jízdu se zcela dominantními časy v cíli každého úseku. Štajf s Havelkovou se nakonec dokázali propracovat až na celkovou stříbrnou pozici v cíli se ztrátou 1 minuty a 17 sekund na prvního, a převzali také zlaté poháry za vítězství v kategorii 4.
„V roce 2005 jsem Bohemku vyhrál a chtěl jsem si to zase po těch letech zopakovat, tentokrát mezi historiky. Bohužel hned v prvním okruhu jsem neodhadl správnou rychlost nájezdu do jedné z ulic, a trefil vyvýšený ostrůvek pravým zadním kolem v rychlosti okolo 100 km/h. Popravdě, vsadil bych na to, že kolo po tak silném nárazu uletělo i s nábojem a tlumičem a možná také poloosou, a už jsem se smiřoval s předčasným koncem v závodě. K mému překvapení se tak ale nestalo a my jsme po ohledání škod mohli s Verčou po výměně kola pokračovat v soutěži, i když nás to stálo hodně času. Pak už to byla z naší strany jízda na výkonovém maximu Toyoty a matematika propočtu dosahovaných časů. Z mého pohledu už nešlo udělat víc a třeba šotolinovou vložku Zvířetice jsme jeli v obou průjezdech ve velkém nasazení a jízdu si opravdu parádně užili. Takže mám nakonec z výsledku velkou radost. Udělal jsem velký pokrok v poznávaní Toyoty a myslím, že deset suverénně vyhraných zkoušek z dvanácti je toho jasným důkazem.
Pro vítězství si dojel Libor Kotrmon s Veronikou Kolivoškovou, kteří vyhráli pouze městskou zkouškou. Teprve dvě zkoušky před cílem předstihl Štajf skvěle jedoucího Miloše Kašpara se Škodou 130 LR. Je radost sledovat jeho jízdu. Na částečně šotolinových Zvířeticích zajel pokaždé druhý čas! Půl minuty za ním skončil Jindra Štolfa, ale zatížen dvouminutovou penalizací. Jedno místo za první desítkou skončil Vladimír Berger se Škodou 130 LR.
1.Kotrmon – Kolivošková | Ford Escort RS Cosworth | 01:34:38.6 |
2.Štajf – Havelková | Toyota Celica GT Four | +01:17.4 |
3.Kašpar – Adámek | Škoda 130 LR | +02:26.5 |
4.Štolfa – Hawel | Ford Escort RS 1600 | +02:53.6 |
5.Šrámek – Poch | BMW 318 iS | +03:38.0 |
6. Mihulka – Soumar | Ford Escort RS 2000 | +05:54.1 |
7. Hejhal P. – Hejhal M. | Škoda 130 LR | +07:19.3 |
8.Neoral – Kocour | Škoda Favorit 136 L | +08:30.8 |
9.Bejvl – Hlista | Ford Fiesta | +08:54.0 |
10.Dolák – Kulhan | Lada 21011 | +11:34.5 |
JL 12.72023
Foto Daniel Folprecht + JL
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout