Beck LM 400 - s formulí na silnice
Malá švýcarská firma Beck Enginereering se sídlem v městečku Muri, nedaleko Bernu, představila na nedávné Motor Show luxusních automobilů ve Vídni čistokrevný supersportovní automobil.
Výrobce atraktivního vozu Beck LM 400 se zcela vědomě zřekl zbytečně těžkých materiálů a vsadil na velice lehkou konstrukci, využívající prvků vyvinutých pro formuli jedna, a snižující hmotnost na minimum. Vůz dlouhý 3,96 m, široký 2,04 m a vysoký jen 95 cm je postaven převážně z hliníku, magnezia, titanu nebo kompozitních materiálů jako je kevlar nebo karbon. Celková hmotnost včetně plné nádrže a s řidičem dosahuje jen 900 kilogramů.
V základu odpovídá samonosná konstrukce vozidla závodním monopostům „ef-jedna“ s centrálním monokokem z kompozitu, který řidiče chrání a zároveň zajišťuje vozu potřebnou tuhost. Stejně jako formule používá elektronicky řízený hydraulický aktivní podvozek.
Vůz pohání přeplňovaný vidlicový osmiválec, jehož objem 4,2 litru poskytuje úctyhodný výkon 650 k a největší točivý moment 900 N.m leží v 5000 otáčkách za minutu. Sílu na kola přenáší polosekvenční sedmistupňová převodovka. Rychlosti se řadí buď klasickou volicí pákou nebo páčkami na volantu. Pro spurt z nuly na sto potřebuje jen tři sekundy, na dvou set kilometrovou rychlost o čtyři sekundy více. Podle výrobce by měl vůz dosáhnout rychlosti 350 km/h a přijde zhruba na 780 tisíc švýcarských franků. Dodejme, že nejde pouze o výstavní exponát, ale automobil schválený také pro běžný silniční provoz.
JL, 22.1.2007
V základu odpovídá samonosná konstrukce vozidla závodním monopostům „ef-jedna“ s centrálním monokokem z kompozitu, který řidiče chrání a zároveň zajišťuje vozu potřebnou tuhost. Stejně jako formule používá elektronicky řízený hydraulický aktivní podvozek.
Vůz pohání přeplňovaný vidlicový osmiválec, jehož objem 4,2 litru poskytuje úctyhodný výkon 650 k a největší točivý moment 900 N.m leží v 5000 otáčkách za minutu. Sílu na kola přenáší polosekvenční sedmistupňová převodovka. Rychlosti se řadí buď klasickou volicí pákou nebo páčkami na volantu. Pro spurt z nuly na sto potřebuje jen tři sekundy, na dvou set kilometrovou rychlost o čtyři sekundy více. Podle výrobce by měl vůz dosáhnout rychlosti 350 km/h a přijde zhruba na 780 tisíc švýcarských franků. Dodejme, že nejde pouze o výstavní exponát, ale automobil schválený také pro běžný silniční provoz.
JL, 22.1.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout