Bangkok Motorshow očekává rekordní návštěvu
V Bangkoku byl oficiálně zahájen jubilejní 30. ročník mezinárodního autosalónu, největší svého druhu v Jihovýchodní Asii. Přestože se celosvětová krize dotýká zejména automobilek, jsou zde honosné stánky předních japonských i evropských značek.
Motto veletrhu „zelený život na kolech“ propagují hlavně značky Toyota, Lexus a Honda se svými hybridními vozy, ale ani ostatní nezůstávají pozadu, a tak zde můžeme vidět celou řadu, pro nás exotických modelů, s alternativním či kombinovaným pohonem.
Toyota představuje ve východoasijské premiéře novou generaci Priuse a Lexus nový hybridní model RX450h. Velikost stánku Toyota/Lexus prezentuje, jak je pro značku tato oblast důležitá. To ostatně vidíte i v ulicích Bankoku, kde snad každé druhé auto nese znak této automobilky. Honda přivezla druhou generaci nového hybridního modelu Insight. Nissan se pochlubil novým modelem 370Z či Navarou v mnoha různých provedeních. Mitsubishi slavnostně odhalilo Pajero Sport, které se u nás bohužel zatím prodávat nebude. Design jeho přídě je příbuzný s pikapem L200, v těchto končinách prodávaný pod obchodním názvem Triton.
Pikapy jsou v Thajsku, Malajsii či Indonésii velmi oblíbené pro svou praktičnost, a tak jim věnují velkou pozornost také nejrůznější úpravci. Mnoho z nich je ve verzi 4x2, ale objevují se i plnohodnotné 4x4. Jedním z nejhezčích je Ford Ranger, který si od své nové generace slibuje výrazný prodejní vzestup. Ale bude to mít určitě v konkurenci ostatních velmi těžké. I když jeho cena má být velmi příznivá. Tata vystavuje pouze pikap Xenon v několika verzích. V duchu výstavy je středem pozornosti Xenon s upraveným motorem na CNG.
Z evropských značek se prezentuje premiérově MINI v kabrioletu či BMW řady 7. U Mercedesu se soustředí na nové „Éčko“ a Volkswagen se snaží upoutat pozornost praktickým Transportérem T5.
Z „domácích značek“ má velký stánek Proton ze sousední Malajsie, který se soustředí převážně na malé vozy. Zajímavostí pro nás může být prezentace vozů Mitsuoka, Isuzu, Naza či čínských značek Chery a Wuling.
Dobrou prezentací a tahákem pro oko návštěvníka jsou na autosalonech vždy ženy a závodní speciály. Na mnoha stáncích tedy najdeme závodní vozy z Dakaru, okruhové speciály či soutěžní speciály. Nás nejvíce zaujalo nové závodní Mitsubishi Pajero Sport s nímž jel Dakar thajský jezdec P. Mana či dakarský pikap Isuzu D-max australského jezdce Bruce Garlanda. Na každé auto se pak lepí usměvavé hostesky, které jsou pro nás stejně exotické, jako většina vystavených vozů.
Jedna hala je věnována převážně motocyklům. Velké stánky zde mají vedle sebe nejdůležitější značky – Honda, Yamaha, Suzuki a Kawasaki.
Autosalonu se podle posledních ročníků účastní okolo 1,6 miliónu návštěvníků, přičemž rekord padl v roce 1996, kdy návštěva překonala 2 milióny. Organizátor věří, že se jim letos podaří díky masové propagaci přilákat rekordní počet návštěvníků a musíme přiznat, že se mají na co těšit.
Míla Janáček, 26.3.2009
Toyota představuje ve východoasijské premiéře novou generaci Priuse a Lexus nový hybridní model RX450h. Velikost stánku Toyota/Lexus prezentuje, jak je pro značku tato oblast důležitá. To ostatně vidíte i v ulicích Bankoku, kde snad každé druhé auto nese znak této automobilky. Honda přivezla druhou generaci nového hybridního modelu Insight. Nissan se pochlubil novým modelem 370Z či Navarou v mnoha různých provedeních. Mitsubishi slavnostně odhalilo Pajero Sport, které se u nás bohužel zatím prodávat nebude. Design jeho přídě je příbuzný s pikapem L200, v těchto končinách prodávaný pod obchodním názvem Triton.
Pikapy jsou v Thajsku, Malajsii či Indonésii velmi oblíbené pro svou praktičnost, a tak jim věnují velkou pozornost také nejrůznější úpravci. Mnoho z nich je ve verzi 4x2, ale objevují se i plnohodnotné 4x4. Jedním z nejhezčích je Ford Ranger, který si od své nové generace slibuje výrazný prodejní vzestup. Ale bude to mít určitě v konkurenci ostatních velmi těžké. I když jeho cena má být velmi příznivá. Tata vystavuje pouze pikap Xenon v několika verzích. V duchu výstavy je středem pozornosti Xenon s upraveným motorem na CNG.
Z evropských značek se prezentuje premiérově MINI v kabrioletu či BMW řady 7. U Mercedesu se soustředí na nové „Éčko“ a Volkswagen se snaží upoutat pozornost praktickým Transportérem T5.
Z „domácích značek“ má velký stánek Proton ze sousední Malajsie, který se soustředí převážně na malé vozy. Zajímavostí pro nás může být prezentace vozů Mitsuoka, Isuzu, Naza či čínských značek Chery a Wuling.
Dobrou prezentací a tahákem pro oko návštěvníka jsou na autosalonech vždy ženy a závodní speciály. Na mnoha stáncích tedy najdeme závodní vozy z Dakaru, okruhové speciály či soutěžní speciály. Nás nejvíce zaujalo nové závodní Mitsubishi Pajero Sport s nímž jel Dakar thajský jezdec P. Mana či dakarský pikap Isuzu D-max australského jezdce Bruce Garlanda. Na každé auto se pak lepí usměvavé hostesky, které jsou pro nás stejně exotické, jako většina vystavených vozů.
Jedna hala je věnována převážně motocyklům. Velké stánky zde mají vedle sebe nejdůležitější značky – Honda, Yamaha, Suzuki a Kawasaki.
Autosalonu se podle posledních ročníků účastní okolo 1,6 miliónu návštěvníků, přičemž rekord padl v roce 1996, kdy návštěva překonala 2 milióny. Organizátor věří, že se jim letos podaří díky masové propagaci přilákat rekordní počet návštěvníků a musíme přiznat, že se mají na co těšit.
Míla Janáček, 26.3.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















