BMW xDrive pro 5 Gran Turismo a BMW 740d
Největší výrobce prémiových automobilů na světě – BMW – rozšiřuje nabídku modelů s pohonem všech kol. Od června, resp. září 2010 bude možné modely BMW řady 5 Gran Turismo objednat také v kombinaci s inteligentním pohonem všech kol BMW xDrive.
BMW řady 5 Gran Turismo s unikátní koncepcí karoserie, elegantním designem, mimořádným komfortem a schopností nabídnout jedinečnou radost z jízdy může být od června vybaveno pohonem všech kol. Systém BMW xDrive bude možné objednat pro modely BMW 530d xDrive Gran Turismo a pro BMW 550i xDrive Gran Turismo.
Posledně jmenovaný nejvýkonnější model bude navíc první, standardně spojený s inteligentním pohonem všech kol
s osmistupňovou samočinnou převodovkou. Tento aktivní pohon všech kol, připravený měnit rozdělení výkonu motoru mezi nápravy podle aktuální jízdní situace, bude k dispozici od září také pro modely BMW 535d xDrive Gran Turismo a BMW 535i xDrive Gran Turismo. Charakter tohoto výjimečného prémiového automobilu se díky tomu posunuje na další, dosud nepoznanou úroveň univerzálnosti.
BMW řady 5 Gran Turismo se v kombinaci s pohonem xDrive bude od června nabízet v následujících verzích:
BMW 550i xDrive Gran Turismo
zážehový V8 přeplňovaný technologií BMW TwinPower Turbo s přímým vstřikováním
objem: 4395 cm3
výkon: 300 kW/407 k při 5500–6400/min,
točivý moment: 600 N.m při 1750-4500/min
zrychlení 0-100 km/h: 5,4 s
rychlost: 250 km/h
kombinovaná spotřeba: 11,8 l/100 km
BMW 530d xDrive Gran Turismo
vznětový celohliníkový řadový šestiválec přeplňovaný turbodmychadlem s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek, přímé vstřikování Common Rail
objem: 2993 cm3
výkon: 180 kW/245 k při 4000/min
točivý moment: 540 N.m při 1750–3000/min
zrychlení 0–100 km/h: 6,9 s
rychlost: 235 km/h
kombinovaná spotřeba: 6,9 l/100 km
Výkonnější vznětové provedení BMW 535d xDrive Gran Turismo s celohliníkovým řadovým šestiválcem přeplňovaným technologií BMW TwinPower Turbo disponuje výkonem 220 kW/300 k při 4400/min a točivým momentem 600 N.m mezi 1500-2500/min.
V modelu BMW 535i xDrive Gran Turismo pracuje přeplňovaný zážehový řadový šestiválec vybavený vysokotlakým přímým vstřikováním High Precision Injection (20 MPa) a variabilním rozvodem Valvetronic. Tento výjimečný motor přeplňovaný dvoukomorovým turbodmychadlem Twin-Scroll se vyznačuje mimořádně rychlými reakcemi na pohyby plynového pedálu, stejně tak jako příkladnou účinností. Z objemu 3.0 disponuje výkonem 225 kW/306 k při 5800/min, točivý moment v rozmezí otáček 1200 až 5000/min vrcholí hodnotou 400 N.m.
Po modelech BMW 750i xDrive a BMW 750Li xDrive bude od podzimu inteligentní pohon všech kol BMW xDrive v nabídce také pro BMW 740d xDrive. Jeho vznětový řadový šestiválec přeplňovaný technologií BMW TwinPower Turbo je vybaven přímým vstřikováním Common-Rail (200 MPa) s piezoelektrickými vstřikovači a disponuje nejvyšším výkonem 225 kW/306 k a točivým momentem 600 N.m mezi 1500 a 2500/min. Také
v tomto případě je inteligentní pohon všech kol navržen tak, aby luxusní limuzíně zajistit nejvyšší možnou míru stability za každé jízdní situace a na každém povrchu vozovky.
Specifickou vlastností pohonu xDrive je ve srovnání s konkurenčními systémy především excelentní rychlost jeho reakcí. Díky nim se dokáže velmi účinně přizpůsobit nejen měnící se trakci, ale také jízdní situaci. Systém xDrive totiž umožňuje zcela variabilně měnit rozložení hnacích sil mezi přední a zadní nápravu. Tato činnost aktivně ovlivňuje chování vozu. Na jednu stranu tak zvyšuje dynamiku jízdy a na druhou stabilitu vozu.
Posledně jmenovaný nejvýkonnější model bude navíc první, standardně spojený s inteligentním pohonem všech kol
s osmistupňovou samočinnou převodovkou. Tento aktivní pohon všech kol, připravený měnit rozdělení výkonu motoru mezi nápravy podle aktuální jízdní situace, bude k dispozici od září také pro modely BMW 535d xDrive Gran Turismo a BMW 535i xDrive Gran Turismo. Charakter tohoto výjimečného prémiového automobilu se díky tomu posunuje na další, dosud nepoznanou úroveň univerzálnosti.
BMW řady 5 Gran Turismo se v kombinaci s pohonem xDrive bude od června nabízet v následujících verzích:
BMW 550i xDrive Gran Turismo
zážehový V8 přeplňovaný technologií BMW TwinPower Turbo s přímým vstřikováním
objem: 4395 cm3
výkon: 300 kW/407 k při 5500–6400/min,
točivý moment: 600 N.m při 1750-4500/min
zrychlení 0-100 km/h: 5,4 s
rychlost: 250 km/h
kombinovaná spotřeba: 11,8 l/100 km
BMW 530d xDrive Gran Turismo
vznětový celohliníkový řadový šestiválec přeplňovaný turbodmychadlem s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek, přímé vstřikování Common Rail
objem: 2993 cm3
výkon: 180 kW/245 k při 4000/min
točivý moment: 540 N.m při 1750–3000/min
zrychlení 0–100 km/h: 6,9 s
rychlost: 235 km/h
kombinovaná spotřeba: 6,9 l/100 km
Výkonnější vznětové provedení BMW 535d xDrive Gran Turismo s celohliníkovým řadovým šestiválcem přeplňovaným technologií BMW TwinPower Turbo disponuje výkonem 220 kW/300 k při 4400/min a točivým momentem 600 N.m mezi 1500-2500/min.
V modelu BMW 535i xDrive Gran Turismo pracuje přeplňovaný zážehový řadový šestiválec vybavený vysokotlakým přímým vstřikováním High Precision Injection (20 MPa) a variabilním rozvodem Valvetronic. Tento výjimečný motor přeplňovaný dvoukomorovým turbodmychadlem Twin-Scroll se vyznačuje mimořádně rychlými reakcemi na pohyby plynového pedálu, stejně tak jako příkladnou účinností. Z objemu 3.0 disponuje výkonem 225 kW/306 k při 5800/min, točivý moment v rozmezí otáček 1200 až 5000/min vrcholí hodnotou 400 N.m.
Po modelech BMW 750i xDrive a BMW 750Li xDrive bude od podzimu inteligentní pohon všech kol BMW xDrive v nabídce také pro BMW 740d xDrive. Jeho vznětový řadový šestiválec přeplňovaný technologií BMW TwinPower Turbo je vybaven přímým vstřikováním Common-Rail (200 MPa) s piezoelektrickými vstřikovači a disponuje nejvyšším výkonem 225 kW/306 k a točivým momentem 600 N.m mezi 1500 a 2500/min. Také
v tomto případě je inteligentní pohon všech kol navržen tak, aby luxusní limuzíně zajistit nejvyšší možnou míru stability za každé jízdní situace a na každém povrchu vozovky.
Specifickou vlastností pohonu xDrive je ve srovnání s konkurenčními systémy především excelentní rychlost jeho reakcí. Díky nim se dokáže velmi účinně přizpůsobit nejen měnící se trakci, ale také jízdní situaci. Systém xDrive totiž umožňuje zcela variabilně měnit rozložení hnacích sil mezi přední a zadní nápravu. Tato činnost aktivně ovlivňuje chování vozu. Na jednu stranu tak zvyšuje dynamiku jízdy a na druhou stabilitu vozu.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout








