Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

BMW řady 6 Coupé - vzniklo z nadšení

Srdce automobilových gurmánů, kteří dokáží ocenit krásu, luxus a pokrokové technologie, s příchodem nového BMW řady 6 Coupé zaplesá. Třetí generace navazuje na několik desítek let dlouhou tradici. Styl prémiového 2+2místného kupé je zcela mimořádný a nezaměnitelný.

O 75 mm zvětšená délka karoserie a prodloužený rozvor, současně také o 39 m větší šířka a 5 mm menší výška dodávají vozu nízký a dravý výraz. Přední části dominuje maska chladiče s dvojicí typických ledvin, mírně negativně skloněna vpřed. Právě řešení masky přispívá k celkovému výrazu vozu, jenž působí nečekaně plochým a nízkým dojmem.
Standardní výbavu představují bi-xenonové světlomety, svrchu výrazně ohraničené a současně tvořící dvojici kulatých světlometů. Na přání jsou k dispozici nové adaptivní LED světlomety, jejichž součástí jsou pro potkávací a dálková světla světelné kroužky z LED, sloužící jako obrysová a denní světla. Příslušné světelné diody pro potkávací a dálková světla jsou horizontálně umístěné ve středech světelných kroužků.
Adaptivní LED světlomety zlepšují osvětlení vozovky. Jejich bílé a intenzivní světlo má svým spektrem blíže ke slunečnímu svitu než konvenční xenonové světlomety, takže dokáží vytvořit v osvětleném prostoru větší kontrast. Jejich součástí je zatáčecí funkce.
Při pohledu z boku vynikne nadčasová elegance kupé, opírající se o dlouhou přední kapotu, která i přes plnění daných předpisů pro ochranu chodců působí nízkým dojmem. Při pohledu zezadu zaujme celková šířka vozu se svalnatě tvarovanými blatníky a velkým rozchodem zadních kol.
Stejně jako v minulosti, tak i nyní je přístrojová deska mírně natočena směrem k řidiči. Toto řešení je dále podtrženo výraznějším optickým oddělením prostoru pro řidiče od spolujezdce. Dvojice samostatných sedadel nabízí ve srovnání s předchůdcem ve všech směrech více prostoru, přestože došlo ke snížení celkové výšky. Zavazadlový prostor má objem 460 litrů.
Přístroje využívající technologii black-panel, díky níž nejsou nepoužívané prvky viditelné, spojuje moderní techniku s tradicí reprezentovanou např.kruhovými přístroji. Pod mini je neviditelně integrovaný barevný displej s vysokým rozlišením a úhlopříčkou 9,2“ na němž se zobrazují mj.informace palubního počítače nebo asistenčních systémů.
Samozřejmostí je ovládací systém BMW iDrive, jehož součástí je nově řešený hlavní displej uprostřed přístrojové desky. Není zapuštěný, jako v ostatních BMW, ale „volně stojící“. Zaujme nejen jeho minimální tloušťka, ale také rozlišení a velikost. Již ve standardním provedení disponuje úhlopříčkou 7“, v kombinaci s navigačním systémem Professional však má úhlopříčku 10,2“.
Odlehčená sedadla s integrovanými bezpečnostními pásy, se nabízejí ve třech provedeních. Standardní jsou vybavena elektrickým ovládáním výšky, podélného posuvu, sklonu opěradla a výšky hlavové opěrky, včetně paměťové funkce a vyhřívání. Připravena jsou sportovní sedadla s výrazněji tvarovanými bočnicemi, stejně jako komfortní sedadla s širšími možnostmi nastavení.
Všechna sedadla disponují aktivními opěrkami hlavy. Ve výbavě vozu nechybějí ani čelní, boční a hlavové airbagy. Na některých trzích se vybavuje systémem snižujícím riziko zranění chodce pomocí pyrotechnického přizvednutí kapoty motoru.
Pečlivě volené materiály přinesly snížení hmotnosti karoserie a zvýšení její torzní tuhosti o 53 procent. Ocelový skelet je doplněn hliníkovými dveřmi, kapotou motoru a horními lůžky předních pružin, zatímco přední blatníky jsou z plastu a víko zavazadlového prostoru ze sklolaminátu.
Od uvedení do prodeje budou připraveny dva zážehové motory V8 i řadový šestiválec spojují technologie BMW TwinPower Turbo s přímým vstřikováním paliva. U zážehový osmiválce je dvojice turbodmychadel umístěna mezi řadami válců, což přináší rychlé reakce motoru na pohyby plynového pedálu.
Nové BMW 640i Coupé pohání řadový šestiválec přeplňovaný technologií BMW TwinPower Turbo, vybavený přímým vstřikováním a současně variabilním časováním Valvetronic.

Typ650 i640i
Počet válcůV86
Objem –cm³43952979
Výkon – kw(k)/min300(407)/5500-6400235(320)/5800
Toč.moment – Nm/min600/1750-4500450/1300-4500
Rychlost – km/h250250
Zrychlení 0-100 km/h – s4,95,4
Kombin.spotřeba – l/100 km10,47,7



Standardem je sportovní osmistupňová samočinná převodovka s řadicími páčkami na volantu; BMW 640i Coupé má také funkci Auto Start-Stop. Nová generace převodovky minimalizuje prokluz hydrodynamického měniče, a tím zajišťuje pocit pevného spojení motoru s koly.
Příkladné snižování spotřeby paliva je výsledkem aplikace různých prvků z programu BMW EfficientDynamics (mj. systém rekuperace kinetické energie, elektrický posilovač řízení (EPS), parametricky řízené příslušenství motoru, důraz na snižování hmotnosti, pneumatiky se sníženým valivým odporem).
Po stisku tlačítka systému Drive Dynamic Control je možné aktivací režimu ECO PRO otevřít další možnosti účinnějšího využívání energie. V tomto nastavení dojde ke změně charakteristiky motoru a převodovky s cílem minimalizace otáček motoru. Současně dojde ke změně používání některých elektronicky řízených funkcí vozu – např. klimatizace, vyhřívání sedadel nebo zpětných zrcátek.
Základem vozu je hliníkový podvozek s dvojitými příčnými rameny vpředu a víceprvkovým zavěšením zadních kol. Na přání jej lze doplnit adaptivními tlumiči Dynamic Damper Control a systémem Adaptive Drive, jenž je tvořen aktivními stabilizátory. Vůz může být vybaven Integrálním aktivním řízením, jehož součástí je nejen proměnný převod řízení, ale i řízení kol zadní nápravy. Do 60 km/h se zadní kola natáčejí proti smyslu natočení předních kol, nad tuto rychlost se natáčejí stejně. S jeho použitím se zmenšuje poloměr otáčení, ale současně se zvyšuje stabilita ve vysokých rychlostech. Jeho přednosti se projeví nejen na zatáčkovitých horských silnicích, ale také např.v městském prostředí nebo při náhlých vyhýbacích manévrech ve vysokých rychlostech.
Systém Drive Dynamic Control umožňuje volbu mezi komfortním nebo sportovním projevem v režimu: NORMAL, SPORT a SPORT+, které se ovládají přepínačem vedle voliče převodovky na středovém tunelu.
V případě, že je nové BMW řady 6 Coupé vybaveno adaptivními tlumiči nebo aktivními stabilizátory Adaptive Drive, může řidič zvolit ještě komfortní režim COMFORT. Po aktivaci některého z nabízených režimů dojde k upravení činnosti charakteristiky plynového pedálu, charakteristiky posilovače řízení, stabilizačního systému DSC, strategie řazení samočinné převodovky, činnosti adaptivních tlumičů a stabilizátorů. V případě, že je součástí výbavy Integrální aktivní řízení, tak také tento systém přeladí svoji činnost, aby vhodně korespondovala s ostatními systémy vozu. Díky tomu se zejména v režimech SPORT a SPORT+ automobil chová značně sportovně.
Nabídka asistenčních systémů z programu BMW ConnectedDrive je široká a umožňuje propojení řidiče, vozu a jejich okolí. Mezi tyto prvky patří např. systém monitorující mrtvé úhly vnějších zpětných zrcátek, systém varující před nechtěným opuštěním jízdního pruhu, ukazatel rychlostních limitů, systém nočního vidění BMW Night Vision, schopný rozpoznávat osoby, couvací kamera s funkcí Surround View nebo vyspělý parkovací asistent.
Na přání dodávaný Head-Up displej, promítající informace do zorného pole řidiče na čelní sklo, zůstává stále jediným systémem svého druhu v daném segmentu. Jeho nejnovější generace se vyznačuje zlepšeným rozlišením, stejně tak jako podmanivě vzrušující barevnou grafikou.
Velké kupé opět přináší jedinečně dynamické schopnosti a exkluzivní radost z jízdy, které spojuje se stylovým a luxusním designem dvoudveřové karoserie. Nové BMW řady 6 Coupé reprezentuje zatím poslední kapitolu ve více než 70leté historie tohoto typu vozů BMW, které si vybojovaly mnoho úspěchů i ve světě motoristického sportu. Mezi nejznámější předchůdce stávajícího BMW řady 6 Coupé patří především modely BMW 327, BMW 503, BMW 3200 CS, BMW 2000 CS, stejně tak jako velká kupé postavená na základě BMW 3.0 CSi či první generace BMW řady 6 z roku 1976.


JL, 23.3.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar