BMW řady 5 Touring - elegantní a praktický
Čtvrtá generace kombi vyšší střední třídy v mnoha ohledech stanovuje nové standardy, které jsou výsledkem aplikace nejnovějších technologií a specifických přístupů, mezi nimiž zaujme především soubor technologií BMW EfficientDynamics nebo BMW ConnectedDrive.
Dlouhá kapota motoru, krátké převisy a největší rozvor v segmentu (2968 mm) spolu s jemně vedenou linií střechy přinášejí do segmentu vyšší střední třídy neobyčejnou eleganci. Přední část si zachovává nízké ledviny masky chladiče nebo kulaté světlomety s denními světly LED.
Zavazadlový prostor má objem 560 litrů, po sklopení zadních sedadel se zvětší na 1670 l. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 40:20:40, což umožňuje mnoho rozmanitých uspořádání. V sedmi krocích lze měnit sklon jejich opěradel v rozsahu 11 stupňů. V maximálně vzpřímené pozici, přidávají dalších 30 litrů.
Prémiový charakter je zřejmý z mnoha detailů provedení zavazadlového prostoru, jako je např. samostatně otevíratelné sklo pátých dveří. Po jeho otevření dojde k samočinnému odsunutí krytu zavazadlového prostoru, který se po uzavření okna vrátí do výchozí polohy. Kryt usnadňuje přístup do kufru také při otevření celé zadní výklopné stěny.
Samozřejmostí je např. nově řešená výsuvná síť oddělující zavazadlový prostor od interiéru, nechybí plynovými vzpěrami podporovaná výklopná podlaha zavazadlového prostoru. Užitečné zatížení činí 650 kg. Připraveno je rovněž elektricky ovládané výklopné tažné zařízení, max. hmotnost brzděného přívěsu činí 2000 kg.
Jednoznačně a přehledně navržený interiér se nese v duchu BMW. Samozřejmostí je multifunkční volant, nedílná součást sdruženého konceptu ovládání iDrive. Ten se v nejnovější generaci vyznačuje 10,2- nebo 7“ displejem integrovaným do přístrojové desky.
Bohatá standardní výbava obsahuje mj. komfortní systém bezklíčkového startování, audiosystém Professional s CD přehrávačem, vstupem pro externí hudební přehrávače a šesti reproduktory, dvouzónovou automatickou klimatizaci či v systému iDrive integrovanou elektronickou uživatelskou příručku.
Nový Touring je, stejně jako sedan, postaven na podvozku s přední nápravou tvořenou dvojitými příčnými rameny a zadním víceprvkovým závěsem. Na přání lze automobil vybavit možností změny nastavení charakteristiky různých systémů a také měnit charakteristiku motoru, převodovky, řízení i odpružení a tlumení, stejně tak jako stabilizačního systému. Standardně je vybaven vzduchovým odpružením zadní nápravy, jehož standardní funkcí je automatické udržování stálé světlé výšky. V nabídce na přání je mj. systém Adaptive Drive tvořený aktivními tlumiči a stabilizátory s proměnnou tuhostí, ale také integrální aktivní řízení, jehož součástí je řízení kol zadní nápravy.
Při uvedení do prodeje bude možné nové BMW řady 5 Touring objednat v kombinaci s dvojicí zážehových řadových šestiválců, vznětovým řadovým šestiválcem a čtyřválcovým turbodieselem.
Všechna provedení mohou být osazeny osmistupňovou samočinnou převodovkou. Nechybí však v závislosti na modelu prvky z programu BMW EfficientDynamics, mezi které patří např. regenerace kinetické energie, funkce Auto Start Stop (BMW 520d), indikátor optimálního řazení, parametricky řízené příslušenství motoru či aktivní aerodynamické klapky.
Součástí nabídky programu BMW ConnectedDrive je mnoho asistenčních systémů řidiče zvyšujících bezpečnost i komfort jízdy. Z této oblasti je potřeba zmínit automatický parkovací asistent, kamerový systém Surround View, systém varující na rychle se přibližující překážku, který je součástí adaptivního tempomatu s funkcí Stop & Go, noční vidění s rozpoznáváním potenciálně nebezpečných osob, Head-Up displej, ale také ukazatel rychlostních limitů, monitoring mrtvého úhlu zpětných zrcátek nebo systém varující před nechtěným opuštěním jízdního pruhu.
Karoserie se vyznačuje excelentní torzní tuhostí ve spojení s nízkou hmotností. S tím souvisí vysoký bezpečnostní standard, který je zaručen velmi tuhou strukturou karoserie s účinnými deformačními zónami. Neodmyslitelnou součástí sériové výbavy jsou čelní, boční a hlavové airbagy, aktivní opěrky hlav na předních sedadlech i tříbodové samonavíjecí bezpečnostní pásy či systém kontroly tlaku v pneumatikách.
BMW řady 5 se od roku 1972, kdy se poprvé objevilo, vyrobilo více než 5,5 miliónu kusů. V roce 1991 spatřilo světlo světa první provedení kombi této modelové řady, tradičně nazvané Touring. Současné provedení je v pořadí již čtvrtým BMW řady 5 Touring.
Zážehové motory
Vznětové motory
Pozn. Objem - cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km
JL, 17.3.2010
Zavazadlový prostor má objem 560 litrů, po sklopení zadních sedadel se zvětší na 1670 l. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 40:20:40, což umožňuje mnoho rozmanitých uspořádání. V sedmi krocích lze měnit sklon jejich opěradel v rozsahu 11 stupňů. V maximálně vzpřímené pozici, přidávají dalších 30 litrů.
Prémiový charakter je zřejmý z mnoha detailů provedení zavazadlového prostoru, jako je např. samostatně otevíratelné sklo pátých dveří. Po jeho otevření dojde k samočinnému odsunutí krytu zavazadlového prostoru, který se po uzavření okna vrátí do výchozí polohy. Kryt usnadňuje přístup do kufru také při otevření celé zadní výklopné stěny.
Samozřejmostí je např. nově řešená výsuvná síť oddělující zavazadlový prostor od interiéru, nechybí plynovými vzpěrami podporovaná výklopná podlaha zavazadlového prostoru. Užitečné zatížení činí 650 kg. Připraveno je rovněž elektricky ovládané výklopné tažné zařízení, max. hmotnost brzděného přívěsu činí 2000 kg.
Jednoznačně a přehledně navržený interiér se nese v duchu BMW. Samozřejmostí je multifunkční volant, nedílná součást sdruženého konceptu ovládání iDrive. Ten se v nejnovější generaci vyznačuje 10,2- nebo 7“ displejem integrovaným do přístrojové desky.
Bohatá standardní výbava obsahuje mj. komfortní systém bezklíčkového startování, audiosystém Professional s CD přehrávačem, vstupem pro externí hudební přehrávače a šesti reproduktory, dvouzónovou automatickou klimatizaci či v systému iDrive integrovanou elektronickou uživatelskou příručku.
Nový Touring je, stejně jako sedan, postaven na podvozku s přední nápravou tvořenou dvojitými příčnými rameny a zadním víceprvkovým závěsem. Na přání lze automobil vybavit možností změny nastavení charakteristiky různých systémů a také měnit charakteristiku motoru, převodovky, řízení i odpružení a tlumení, stejně tak jako stabilizačního systému. Standardně je vybaven vzduchovým odpružením zadní nápravy, jehož standardní funkcí je automatické udržování stálé světlé výšky. V nabídce na přání je mj. systém Adaptive Drive tvořený aktivními tlumiči a stabilizátory s proměnnou tuhostí, ale také integrální aktivní řízení, jehož součástí je řízení kol zadní nápravy.
Při uvedení do prodeje bude možné nové BMW řady 5 Touring objednat v kombinaci s dvojicí zážehových řadových šestiválců, vznětovým řadovým šestiválcem a čtyřválcovým turbodieselem.
Všechna provedení mohou být osazeny osmistupňovou samočinnou převodovkou. Nechybí však v závislosti na modelu prvky z programu BMW EfficientDynamics, mezi které patří např. regenerace kinetické energie, funkce Auto Start Stop (BMW 520d), indikátor optimálního řazení, parametricky řízené příslušenství motoru či aktivní aerodynamické klapky.
Součástí nabídky programu BMW ConnectedDrive je mnoho asistenčních systémů řidiče zvyšujících bezpečnost i komfort jízdy. Z této oblasti je potřeba zmínit automatický parkovací asistent, kamerový systém Surround View, systém varující na rychle se přibližující překážku, který je součástí adaptivního tempomatu s funkcí Stop & Go, noční vidění s rozpoznáváním potenciálně nebezpečných osob, Head-Up displej, ale také ukazatel rychlostních limitů, monitoring mrtvého úhlu zpětných zrcátek nebo systém varující před nechtěným opuštěním jízdního pruhu.
Karoserie se vyznačuje excelentní torzní tuhostí ve spojení s nízkou hmotností. S tím souvisí vysoký bezpečnostní standard, který je zaručen velmi tuhou strukturou karoserie s účinnými deformačními zónami. Neodmyslitelnou součástí sériové výbavy jsou čelní, boční a hlavové airbagy, aktivní opěrky hlav na předních sedadlech i tříbodové samonavíjecí bezpečnostní pásy či systém kontroly tlaku v pneumatikách.
BMW řady 5 se od roku 1972, kdy se poprvé objevilo, vyrobilo více než 5,5 miliónu kusů. V roce 1991 spatřilo světlo světa první provedení kombi této modelové řady, tradičně nazvané Touring. Současné provedení je v pořadí již čtvrtým BMW řady 5 Touring.
Zážehové motory
Typ | 523i | 535i |
Počet válců | 6 | 6 |
Objem | 2996 | 2979 |
Výkon | 150(204)/6100 | 225(306)/5800 |
Toč.moment | 270/1500-4250 | 400/1200-5000 |
Rychlost | 231 | 250 |
Zrychlení | 8,2 | 6,0 |
Spotřeba | 10,9/6,2/7,9 | 11,9/6,7/8,6 |
Vznětové motory
Typ | 520d | 530d |
Počet válců | 4 | 6 |
Objem | 1995 | 2993 |
Výkon | 135(184)/4000 | 180(245)/4000 |
Toč.moment | 380/1900-2750 | 540/1750-3000 |
Rychlost | 222 | 243 |
Zrychlení | 8,3 | 6,4 |
Spotřeba | 6,2/4,6/5,2 | 8,1/5,3/6,4 |
Pozn. Objem - cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km
JL, 17.3.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout