Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

BMW - novinky v modelových řadách

Nové BMW řady 6 vyniká v modelovém roce 2008 sebevědomým stylem a pokrokovou technikou, modely Coupé a Convertible jsou ještě přitažlivější díky specifickým úpravám jejich charakteristického designu exteriéru.

BMW řady 6 - poprvé s dieselem
Pozměněn byl též interiér, který je ve vybraných detailech vylepšen a obohacen novými barevnými kontrasty. Novinky lze nalézt také v motorovém prostoru i v bezpečnostních a asistenčních systémech. Poprvé je ve voze tohoto segmentu zdrojem hnací síly vznětový motor s nízkou spotřebou. Jako nejvýkonnější motor svého druhu na světě propůjčuje řadový vznětový šestiválec 3.0 s přeplňováním Variable Twin Turbo účinnou dynamiku mimořádně úchvatným způsobem. Největší výkon 210 kW/286 k a točivý moment 580 N.m umožňují sportovní jízdní výkony. BMW 635d Coupé nepotřebuje ke zrychlení z 0 na 100 km/h víc než 6,3 s, otevřené provedení dokončí sprint za 6,6 s. Spotřeba paliva v kombinovaném režimu EU je 6,9 l/100 km u Coupé a 7,2 l/100 km u verze Convertible. Výsledný nárůst dojezdu na 1015 km u Coupé a 970 km u Convertible je v souladu s charakterem modelu vhodného na dlouhé cestování – tradiční prvek vozů Gran Turismo.
Zvýšená účinnost je charakteristickým prvkem dalších dvou motorů v BMW řady 6. Typickým představitelem dané řady je osmiválec o výkonu 270 kW/367 k v modelech 650i Coupé a 650i Convertible, který je vybaven novou technikou snižující spotřebu paliva. Tím vstupuje přímé vstřikování benzínu také do BMW řady 6. Nový řadový šestiválec se vstřikováním High Precision Injection dává největší výkon 200 kW/272 k, což je o 10 kW více než předchozí motor. Nové BMW 630i Coupé nyní zvládne sprint z 0 na 100 km/h za 6,2 s, Convertible za 6,7 s. Spotřeba paliva u BMW 630i v kombinovaném režimu EU je 7,9 l/100 km u Coupé a 8,3 l u Convertible – to je až o 15 % pod úrovní předchozích modelů, které sami o sobě již byly velmi úsporné.

BMW řady 5 – větší výběr, snížená spotřeba
V modelovém roce 2008 si lze pro nové BMW řady 5 vybrat ze šesti zážehových a čtyř vznětových motorů. Víc než kdykoli předtím se provedením sedan a Touring daří stanovovat měřítka v otázkách jízdních výkonů a spotřeby paliva.
Dvě základní verze BMW řady 5 – BMW 520d a BMW 520i – ukazují, čeho je vývojová strategie BMW EfficientDynamics schopná dosáhnout v této kategorii. Nové BMW 520d pohání vznětový čtyřválec, jehož výkon vzrostl v porovnání s předchozím motorem o 10 kW na 130 kW/177 k. Výsledkem je vyšší úroveň jízdní dynamiky v obou karosářských verzích. Např. sedan zrychluje z 0 na 100 km/h za 8,3 s, Touring za 8,5 s. Současně klesla spotřeba paliva u obou modelů o přibližně 14 %. Stejně jako sedan dosahuje také BMW 520d Touring nízké spotřeby paliva – 5,3 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 140 g/km.
BMW 520i plní podobnou roli základního modelu ve sféře zážehových motorů. Jeho čtyřválec s přímým vstřikováním High Precision Injection o výkonu 125 kW/170 k poskytuje radost z jízdy, která se odráží ve zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,7 s (BMW 520i) a 9,0 s (BMW 520i Touring). Opatření snižující spotřebu paliva se projevují se stejnou zřetelností: pro BMW 520i se uvádí kombinovaná spotřeba paliva ve výši 6,7 l/100 km (Touring: 6,9 l/100 km) a úroveň emisí CO2 162 g na kilometr (Touring: 166 g/km). Jak u BMW 520d, tak i u BMW 520i, dosahuje automobilka BMW úrovně účinnosti, která je stále výjimečná dokonce i u menších vozů.

BMW řady 3 – dynamičtější, účinnější
BMW řady 3 upevňuje své postavení nejsportovnějšího a současně nejpokrokovějšího vozu ve svém segmentu. Přichází totiž s novými verzemi motorů, které jsou jak výkonné, tak i úsporné. Rozšíření nabídky v této modelové řadě je znovu charakterizováno koncepcí účinné dynamiky.
Nyní jsou pro modely BMW řady 3 sedan, Touring, Coupé a Cabriolet k dispozici nové šesti- a čtyřválcové zážehové motory s přímým vstřikováním High Precision Injection a spalováním chudé směsi, stejně jako nové čtyřválcové vznětové motory s přímým vstřikováním common rail třetí generace.
Šest zážehových motorů, pět vznětových motorů – dosud nikdy nebyla nabídka motorů pro BMW řady 3 tak rozsáhlá. Spolu s touto rozmanitostí se náskok BMW řady 3 před konkurencí zvětšuje také v poměru mezi dynamikou a spotřebou paliva. Poprvé jsou všechny zážehové motory – šesti- i čtyřválcové jednotky – vybavené systémem přímého vstřikování paliva High Precision Injection. Škála sahá od BMW 318i až k řadovému šestiválci 3.0 l v BMW 335i, jehož kombinace přímého vstřikování a dvojitého přeplňování Twin Turbo vytváří výkon 225 kW/306 k.
V rámci samotné modelové řady BMW řady 3 je nyní pět modelů, jejichž emise CO2 v kombinovaném cyklu nepřesahují 140 g/km. Mezi vznětovými motory je přeborníkem z hlediska účinnosti a emisí nové BMW 318d, jehož čtyřválcový vznětový motor s přímým vstřikováním common rail třetí generace o výkonu 105 kW/143 k umožňuje verzím sedan (4,7 l/100 km, 123 g CO2/km) a Touring (4,8 l/100 km, 125 g CO2/km) dosáhnout nepřekonatelně nízké úrovně spotřeby paliva a emisí ve výfukových plynech.


BMW řady 1- premiéra pro nové motory
Nabídku řady 1 rozšiřuje nová karosářská varianta a svoji premiéru slaví také tři nové motory. Poprvé se pro tří- a pětidveřové modely dodává nový vznětový čtyřválec s postupným přeplňováním Variable Twin Turbo.
Tato pohonná jednotka o výkonu 150 kW/204 k dopomáhá vozu BMW 123d k jedinečnému postavení v řadě disciplín. Zvláštní fascinace spočívá v jeho mohutné hnací síle, která je v tomto segmentu unikátní, ale také v mimořádně nízkých hodnotách spotřeby paliva. Pěti- a třídveřové modely vystačí s 5,2 litru nafty na 100 km v kombinovaném cyklu EU. Emise CO2 jsou u nového BMW 123d na hodnotě 138 g/km.
S těmito hodnotami je nové BMW 123d zvlášť nápadným symbolem přístupu a také potenciálu vývojové strategie BMW EfficientDynamics. Jeho motor je první celohliníkovou vznětovou pohonnou jednotkou na světě se specifickým výkonem přes 100 k/l. Současně je 123d prvním velkosériovým vozem s výkonem nad 200 k, jehož emise CO2 jsou pod úrovní 140 g/km.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar