BMW - novinky řady M
Nejnovější vozy z produkce BMW M. BMW M6 Coupé a BMW M6 Cabrio nabízejí jedinečné spojení špičkové dynamiky, luxusu a komfortu. Oba se vyznačují propojením sportovně elegantního stylu BMW řady 6 se stylistickými prvky.
[*1 Nezaměnitelné řešení boků za předními koly s integrovanými blikači dodává profilu ve spojení s aerodynamicky tvarovanými nástavci prahů osobitý charakter, který automobil opticky snižuje. Modelování boků s vytaženými blatníky směřuje pozornost k zadním kolům, jež mají standardně průměr 19 a na přání 20“
Nejvýraznějším prvkem zadní části jsou dva páry koncovek výfuku s velkým průměrem, umístěné po stranách vedle centrálně situovaného difuzoru.
Střešní panel je z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP). Tmavá barva odkrytého karbonu dodává vozu extrémně elegantní vzhled. Použití lehkého materiálu právě na střechu vozu přináší významné snížení těžiště.
Pro M6 Cabrio je typická kvalitní plátěná skládací střecha s elegantním a originálním řešením zadních sloupků a svislým, samostatně otevíratelným zadním sklem. Střecha má standardně elektrický pohon, který pracuje do 40 km/h. Ke stažení střechy je třeba 19 a k natažení 24 sekund.
Oba modely pohání vysokootáčkový osmiválec 4,4 litru s technologiemi M TwinPower Turbo, uložený podélně vpředu a prostřednictvím M sedmistupňové dvouspojkové převodovky M DCT Drivelogic pohání zadní kola. Unikátní motor spojuje technická řešení převzatá ze světa motoristického sportu s technologiemi BMW EfficientDynamics. Jedná se o spojení dvojice dvoukomorových turbodmychadel a jednodílných výfukových svodů, které před turbodmychadla účinně řadí pulzace výfukových plynů jednotlivých válců tak, aby nedocházelo k jejich vzájemnému ovlivňování. Motor je vybaven přímým vstřikováním High Precision Injection a rozvodem VALVETRONIC s plynule měnitelným zdvihem sacích ventilů a proměnným časováním Double-Vanos.
Převodovka M DCT nabízí pro standardní režim (D) i manuální (S) trojici rychlostí řazení ovládaných spínačem umístěným mezi sedadly. Řidič tak může volit mezi úspornou, komfortní a sportovní strategií řazení. Součástí řídicího systému převodovky jsou integrované funkce Launch Control či Auto Start-Stop, stejně tak jako program zvyšující komfort řazení při jízdě malými rychlostmi.
Aktivní M diferenciál přesně a rychle rozděluje výkon motoru mezi pravé a levé hnané zadní kolo v závislosti na jízdní situaci. Elektronicky ovládaná vícelamelová spojka řídí svornost zadního diferenciálu, a tím omezuje rozdíly otáček jednotlivých kol. Aktivní M diferenciál je propojen se stabilizačním systémem DSC a je schopen reagovat na měnící se podmínky již v zárodku. Svornost diferenciálu se podle potřeby mění v rozpětí 0 až 100 %, takže je schopen zabránit prokluzu i v případě, že je jedno z hnaných kol na extrémně kluzkém povrchu, případně na výjezdu z ostré zatáčky.
Standardní výbavou jsou elektronicky řízené tlumiče Dynamic Damper Control, které nabízejí trojici jízdních režimů. Stabilizační systém je integrální součástí systému řízení stability vozu a jeho součástí jsou také funkce ABS, CBC (rozdělování brzdných sil v zatáčkách), DBC (brzdový asistent), sušení brzd a asistent rozjezdu. Specifickou funkcí systému DSC je režim M Dynamic Mode (MDM), který posunuje hranici jeho zásahu.
Nejnovější generace brzd s plovoucími kotouči přináší mimořádné schopnosti. Vyznačují se nízkou hmotností, citlivým dávkováním a odolností vůči vadnutí i při intenzivním používání. Kotouče s vnitřním chlazením jsou odvrtávané a mají vpředu průměr 400 a vzadu 396 mm.
Poprvé jsou na přání ve spojení s 20“ koly připravené M karbon-keramické brzdy, vpředu průměr 410, vzadu 396 mm. Jsou vyrobené z nového keramického materiálu zesíleného uhlíkovými vlákny. Kotouče se vyznačují zvýšenou odolností vůči vysokým teplotám a současně snižují rotační a neodpruženou hmotnost. M karbon-keramické brzdy jsou o 19,4 kg lehčí než standardní brzdová soustava, a vyznačují se delší životností.
Inteligentní kombinace materiálů je zdrojem nízké hmotnosti i zvýšené tuhosti. Použití karbonové střechy snižuje těžiště.
Nové BMW M6 Coupé a BMW M6 Cabrio jsou navržené jako čtyřmístné vozy. Coupé v zavazadlovém prostoru převeze až 460 l nákladu, otevřený model s nataženou střechou pojme 350 l, se složenou střechou 300 l
Nová M sportovní sedadla poskytují prvotřídní boční oporu, a současně i komfort. Luxusní atmosféru uvnitř vytvářejí prvotřídní materiály. Příkladem je například originálně řešená středová konzola. Hlavní kruhové přístroje s technologií Black Panel se nesou ve stylu BMW M a vyznačují se bílými stupnicemi s červenými ukazateli, speciálním designem grafiky displejů. Standardní výbavou je ovládací systém iDrive s odděleným stylově navrženým a centrálně umístěným displejem, který má ve spojení s navigačním systémem Professional úhlopříčku 10,2“ a exkluzivně působící galvanicky pochromovaný rámeček.
Základní technické údaje
Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 4395 cm³
Výkon: 412 kW (560 k) při 6000-7000/min
Výkonová hmotnost: 4,5 kg/kW
Litrový výkon: 93,7 kW/l
Točivý moment: 680 Nm při 1500-5750/min
Rychlost: 250 km/h
Rychlost s paketem M Driver´s: 305 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 4,2 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 14,0/7,6/9,9 l/100 km
Rozměry: 4398 x 1899 x 1368 mm
Rozvor kol: 2851 mm
Rozchod kol: 1630/1612 mm
Nejvýraznějším prvkem zadní části jsou dva páry koncovek výfuku s velkým průměrem, umístěné po stranách vedle centrálně situovaného difuzoru.
Střešní panel je z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP). Tmavá barva odkrytého karbonu dodává vozu extrémně elegantní vzhled. Použití lehkého materiálu právě na střechu vozu přináší významné snížení těžiště.
Pro M6 Cabrio je typická kvalitní plátěná skládací střecha s elegantním a originálním řešením zadních sloupků a svislým, samostatně otevíratelným zadním sklem. Střecha má standardně elektrický pohon, který pracuje do 40 km/h. Ke stažení střechy je třeba 19 a k natažení 24 sekund.
Oba modely pohání vysokootáčkový osmiválec 4,4 litru s technologiemi M TwinPower Turbo, uložený podélně vpředu a prostřednictvím M sedmistupňové dvouspojkové převodovky M DCT Drivelogic pohání zadní kola. Unikátní motor spojuje technická řešení převzatá ze světa motoristického sportu s technologiemi BMW EfficientDynamics. Jedná se o spojení dvojice dvoukomorových turbodmychadel a jednodílných výfukových svodů, které před turbodmychadla účinně řadí pulzace výfukových plynů jednotlivých válců tak, aby nedocházelo k jejich vzájemnému ovlivňování. Motor je vybaven přímým vstřikováním High Precision Injection a rozvodem VALVETRONIC s plynule měnitelným zdvihem sacích ventilů a proměnným časováním Double-Vanos.
Převodovka M DCT nabízí pro standardní režim (D) i manuální (S) trojici rychlostí řazení ovládaných spínačem umístěným mezi sedadly. Řidič tak může volit mezi úspornou, komfortní a sportovní strategií řazení. Součástí řídicího systému převodovky jsou integrované funkce Launch Control či Auto Start-Stop, stejně tak jako program zvyšující komfort řazení při jízdě malými rychlostmi.
Aktivní M diferenciál přesně a rychle rozděluje výkon motoru mezi pravé a levé hnané zadní kolo v závislosti na jízdní situaci. Elektronicky ovládaná vícelamelová spojka řídí svornost zadního diferenciálu, a tím omezuje rozdíly otáček jednotlivých kol. Aktivní M diferenciál je propojen se stabilizačním systémem DSC a je schopen reagovat na měnící se podmínky již v zárodku. Svornost diferenciálu se podle potřeby mění v rozpětí 0 až 100 %, takže je schopen zabránit prokluzu i v případě, že je jedno z hnaných kol na extrémně kluzkém povrchu, případně na výjezdu z ostré zatáčky.
Standardní výbavou jsou elektronicky řízené tlumiče Dynamic Damper Control, které nabízejí trojici jízdních režimů. Stabilizační systém je integrální součástí systému řízení stability vozu a jeho součástí jsou také funkce ABS, CBC (rozdělování brzdných sil v zatáčkách), DBC (brzdový asistent), sušení brzd a asistent rozjezdu. Specifickou funkcí systému DSC je režim M Dynamic Mode (MDM), který posunuje hranici jeho zásahu.
Nejnovější generace brzd s plovoucími kotouči přináší mimořádné schopnosti. Vyznačují se nízkou hmotností, citlivým dávkováním a odolností vůči vadnutí i při intenzivním používání. Kotouče s vnitřním chlazením jsou odvrtávané a mají vpředu průměr 400 a vzadu 396 mm.
Poprvé jsou na přání ve spojení s 20“ koly připravené M karbon-keramické brzdy, vpředu průměr 410, vzadu 396 mm. Jsou vyrobené z nového keramického materiálu zesíleného uhlíkovými vlákny. Kotouče se vyznačují zvýšenou odolností vůči vysokým teplotám a současně snižují rotační a neodpruženou hmotnost. M karbon-keramické brzdy jsou o 19,4 kg lehčí než standardní brzdová soustava, a vyznačují se delší životností.
Inteligentní kombinace materiálů je zdrojem nízké hmotnosti i zvýšené tuhosti. Použití karbonové střechy snižuje těžiště.
Nové BMW M6 Coupé a BMW M6 Cabrio jsou navržené jako čtyřmístné vozy. Coupé v zavazadlovém prostoru převeze až 460 l nákladu, otevřený model s nataženou střechou pojme 350 l, se složenou střechou 300 l
Nová M sportovní sedadla poskytují prvotřídní boční oporu, a současně i komfort. Luxusní atmosféru uvnitř vytvářejí prvotřídní materiály. Příkladem je například originálně řešená středová konzola. Hlavní kruhové přístroje s technologií Black Panel se nesou ve stylu BMW M a vyznačují se bílými stupnicemi s červenými ukazateli, speciálním designem grafiky displejů. Standardní výbavou je ovládací systém iDrive s odděleným stylově navrženým a centrálně umístěným displejem, který má ve spojení s navigačním systémem Professional úhlopříčku 10,2“ a exkluzivně působící galvanicky pochromovaný rámeček.
Základní technické údaje
Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 4395 cm³
Výkon: 412 kW (560 k) při 6000-7000/min
Výkonová hmotnost: 4,5 kg/kW
Litrový výkon: 93,7 kW/l
Točivý moment: 680 Nm při 1500-5750/min
Rychlost: 250 km/h
Rychlost s paketem M Driver´s: 305 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 4,2 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 14,0/7,6/9,9 l/100 km
Rozměry: 4398 x 1899 x 1368 mm
Rozvor kol: 2851 mm
Rozchod kol: 1630/1612 mm
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout














