Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

BMW X3 - výkonnější a úspornější

Pro modelový rok 2008 je k dispozici BW X3 2.0d s novým vznětovým čtyřválcem a na přání se šestistupňovou samočinnou převodovkou. Technologie spořící palivo jsou standardem u všech provedení nejúspěšnějšího vozu segmentu SAV.

Také příští rok si chce BMW X3, jež nabízí mimořádné potěšení z jízdy a pozoruhodnou úspornost, udržet svoji vedoucí pozici v segmentu SAV (Sports Activity Vehicle).
Model X3 2.0d je nyní vybaven novým vznětovým čtyřválcem a celou řadou zdokonalení vedoucí ke snížení spotřeby. Vozy jsou pověstné svojí ovladatelností a jízdní dynamikou jak na silnici tak v terénu. Nyní se přidává ještě mimořádnou úspornost. Dvoulitrový turbodiesel produkuje výkon 130 kW/177 k a točivý moment 350 Nm, což představuje navýšení 20 kW/28 k s předchozím modelem. Kombinovaná spotřeba podle EU činí pouhých 6,5 l/100 km, což je o 10 procent méně. Pozoruhodně nízké spotřeby paliva dosahuje také provedení BMW X3 3.0si s výkonem 200 kW/272 k a spotřebou 9,5 l/100 km.
Snížení spotřeby paliva a produkce emisí bylo dosaženo implantací nejnovějších technologií BMW EfficientDynamics, díky níž dosahuje čtyřválec dynamiky, obvyklé pouze u větších vozů se šestiválcovými jednotkami. To vše s úsporností čtyřválcového motoru. Podobná je situace také u šestiválcových motorů, jejichž hodnoty spotřeby paliva patří k nejlepším v daných segmentech, a to platí i přesto, že jimi nabízená dynamika se vyrovná motorům s osmi válci.
Nový vznětový čtyřválec se vyznačuje celohliníkovou konstrukcí a přímým vstřikováním common-rail pracujícím s tlakem 180 MPa. Palivo do spalovacích prostorů dopravují piezo-elektrické vstřikovače nejnovější generace. Je vybaven dvojicí protiběžných vyvažovacích hřídelí, které se nově otáčejí v jehlových ložiscích snižujících odpory a významně zvyšujících kulturu chodu motoru. Vyvažovací hřídele jsou integrovány do boku klikové skříně, čímž zabírají minimum prostoru a umožňují spojení s inteligentním pohonem všech kol xDrive.
Kromě BMW X3 2.0d byly také do dalších provedení řady X3 integrovány technologie BMW EfficientDynamics, které vedou ke snižování spotřeby paliva a produkce emisí. Jedná se např. o pneumatiky se sníženým valivým odporem, vodní čerpadlo pracující pouze v případech, kdy je potřeba, diferenciál se sníženým třením či posilovač řízení Varioserv s řízeným tlakem a průtokem oleje. Upravena byla také aerodynamika s novými kryty spodní části vozu či aktivními klapkami umístěnými v masce chladiče.
Všechny tyto prvky, které jsou standardní pro modely X3, přispívají k významnému snížení spotřeby paliva. U modelů BMW X3 3.0si (200 kW/272 k), resp. BMW X3 2.5si (160 kW/218 k), došlo v kombinovaném cyklu ke snížení spotřeby paliva o 6 procent na 9,5, resp. 9,3 l/100 km. U BMW X3 3.0sd se vznětovým řadovým šestiválcem s technologií Variable Twin Turbo (210 kW/286 k) je kombinovaná spotřeba snížena o 11 procent na 7,8 l/100 km.
Úpravy BMW X3 pro modelový rok 2008 ukazují postupné zavádění nových technologií koncepce BMW EfficientDynamics do všech modelových řad a snahu o snížení spotřeby paliva a emisí nejen u vybraných modelů, ale u všech verzí jednotlivých modelových řad. Ukazuje se, že výborných hodnot spotřeby paliva se dosahuje nejen spojením technologií použitých při vývoji pohonných jednotek, ale také jejich kombinací s dalšími inovacemi.
U provedení BMW X3 2.0d lze standardně dodávanou šestistupňovou manuální převodovku nahradit novou šestistupňovou samočinnou převodovkou. Do nabídky byly dále přidány další volitelné položky (paket osvětlení se světlem integrovaným do klik dveří, osvětlující prostor pro nohy při vystupování, rozšířená nabídka barev karoserie, navigační systém Professional s přípravou pro mobilní telefon a komunikačním rozhraním Bluetooth, který umožňuje využívat telematické a asistenční služby programu BMW Assist).
Široká nabídka bezpečnostních systémů čítající čelní, boční a hlavové airbagy, stejně jako samonavíjecí bezpečnostní pásy s omezovači síly na všech sedadlech (vpředu v kombinaci s předpínači), byla rozšířena o aktivní hlavové opěrky, které opěrky hlav omezují riziko zranění při nárazu zezadu tím, že dochází k jejich posunu o 60 mm vpřed a 40 mm vzhůru. Tímto pohybem zamezí pohybu hlav cestujících směrem vzad a sníží se zatížení krční páteře. K aktivaci jejich pyrotechnických patron dochází po vyhodnocení nárazu čidly airbagů.
BMW X3 bylo vloni, kdy si jej pořídilo ca 114 000 zákazníků, nejprodávanějším vozem své třídy. V Německu dokonce patřilo 10,3 procenta trhu s terénními vozy. BMW X3 bylo navíc vyznamenáno mnoha nejrůznějšími cenami, které jen ukazují na jeho kvality.

JL, 14.8.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar